kizzza Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hei, bor i USA og drar hjem til Norge for juleferien. Har amerikansk forerkort og trenger kun aa bestaa oppkjoring for aa faa norsk forerkort. Jeg vet at kjoreskolene holder aapent i romjulen, men er det noen som vet om trafikkskolene holder aapent i romjulen? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hei, bor i USA og drar hjem til Norge for juleferien. Har amerikansk forerkort og trenger kun aa bestaa oppkjoring for aa faa norsk forerkort. Jeg vet at kjoreskolene holder aapent i romjulen, men er det noen som vet om trafikkskolene holder aapent i romjulen? Er ikke som i usa å bare " drop in " oppkjøring gutt her må du vente tviler at du får oppkjøring da forespørselen oftest er sick ! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 I tillegg er det vel en søknad om førerkort som også må innsendes til Statens Vegvesen? Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Har allerede fått godkjent søknad om innbytte av førerkort. Ikke noe problem med det. Spørsmålet var om det var noen som visste om trafikkstasjonene holder åpent i romjulen for oppkjøringsprøven? Endret 22. oktober 2011 av kizzza Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jepp, de gjør det. En venn av meg tok førerkortet 27. des, en annen 29. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jepp, de gjør det. En venn av meg tok førerkortet 27. des, en annen 29. ok takk for svar! Lenke til kommentar
ReneEide Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Har utrolig nok lest gjennom alle 294 sidene over de siste månedene og jeg har fått mange gode tips som har forbedret kjøringen min. Om bare 4 dager er det min tur til å prøve meg på en oppkjøring. Den blir tatt i Stavanger/Forus klokken 09:30. Ville bare høre om noen hadde noe peiling på hvordan trafikken er på denne tiden av døgnet og om dere kanskje visste om noen "tricky" plasser. Med "tricky" mener jeg plasser som er lette å stryke på om du ikke er observant nok (feks gjennomkjøring forbudt, rare taxi/bussfelt og spesielt vanskelige vikepliktsituasjoner). Setter stor pris på alle tips jeg kan få! EDIT: De som ikke er fra området kan veldig gjerne komme med egne oppkjøringserfaringer hvor de har "bæsja på leggen". Endret 26. oktober 2011 av ReneEide Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 På det tidspunktet skal det gå fint. Og er du observant er nok de fleste rutene fine. 1 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hvis du er i oslo, prøv å få en time seint f.eks rundt 2 da den verste rushtrafikken kicker inn sannsyneligheten for at du får en rute som ikke går inn til byen er stor ! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Oslo 9:30 neste uke... :S Noen ide om hvor jeg kommer til å kjøre? Tips? Lenke til kommentar
spilloholiker Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 For de som har kjørt opp flere ganger: Hvis man kjører opp for andre eller tredje gang, er det sånn at sensoren vet hva det var som fikk deg til å stryke den første gangen? Hvis jeg ikke tar feil så får man på oppkjøringen et ark der det står om man har bestått/ikke bestått og så evt grunn for at man ikke besto. Får de neste sensorene dette arket også? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Nei, det tror jeg ikke. Lenke til kommentar
ReneEide Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Kun få timer til det er min tur! Ønsk meg lykke til! Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Kun få timer til det er min tur! Ønsk meg lykke til! Lykke til! Lenke til kommentar
ReneEide Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Da var lappen i boks! Tut og kjør Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Grattis. Oppgavegreie: Sjekke dekk+felg for skader, hva er vanlige skader. Bra besvart (oh yeah!) Kjørte opp til venstre fra trafikkstasjonen, mot Rødtvedt, Grorud osv... Måtte parkere og rygge langs fortauet i en sving, gikk bra. Lå feil inn i en (relativt uoversiktlig), litt fort i blandt. Tilbake til trafikkstasjonen sa jeg hva jeg følte ikke var så bra (det over), så sa han at jeg kjørte aaalt for fort flere steder, og hørtes skikkelig streng og misfornøyd ut... ...før han sa jeg hadde veldig god trafikkavvikling, og trafikksikker kjøremåte. BESTOOOOOOOOOO :new_woot: Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hvis man kjører opp for andre eller tredje gang, er det sånn at sensoren vet hva det var som fikk deg til å stryke den første gangen? Sensoren vet minst mulig om deg. Du vet mer om sensoren enn han/hun vet om deg; At dette mest sannsynlig ikke er hans/hennes første gang. Sensoren vet ikke det om deg. Lenke til kommentar
killthenavy Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Brrrrh... Jeg har oppkjøring på fredag Kjenner jeg gruer meg. Forrige kjøretime kjørte jeg helt perfekt, derfor ville kjørelæreren min at jeg skulle kjøre opp på fredag. Men, jeg føler bare at jeg kommer til å gjøre en idiotisk feil. Noen som har noen flotte teknikker for å stresse ned ? Har ikke fortalt noen om oppkjøringen, så jeg har jo ikke det presset. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg var ganske rolig før oppkjøringa, sov godt kvelden før, og følte meg okey. Etter sikkerhetsspørsmålet var ferdig og vi skulle begynne å kjøre, glemte jeg å skru på lysene, og kvalte motoren med en gang jeg skulle kjøre ut av parkeringsplassen. Aldri gjort noe lignende før. Fikk bare helt noia da jeg skulle begynne å kjøre, bare. Endte med at jeg forklarte dette til sensoren, og vi tok en 5 minutters pause for at jeg skulle roe nervene litt. Fikk pratet litt, satt på radioen, god julemusikk (dette var 22. desember). Følte meg mye tryggere etter dette, og bestod Er selvfølgelig normalt å grue seg og være nervøs, men blir det for ille er det bare å fortelle det til sensor, og i verste fall får du bare ta deg en liten timeout for å få samlet deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå