Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

da var det nok han du feilet av.. strøk en gang pga noe sånt selv. plagsomt som helvete

 

Flott og vite :) Får bare stoppe for alle myketrafikkanter da :)

Det som var kjipt er at jeg hadde grønt xD Men fordi kanskje den gå tegnet er av en mann som går så tels det ikke folk som sitter i den lille rullebilen sin? :\

 

Skal man vike for funksjonshemmede som har rødt lyst når man selv har grønt lys??

Jeg vet ikke, men ifølge liksom "HAV" så skal man jo være hensynsfult osv. ekstra mot myke trafikkanter, og enda viktere og passe seg for funksjonshemmede og barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjorde du feil er vel mer riktig å si først her?

 

 

det var 60 sone rett før rundkjøring og på høyre siden parkerte en buss hele dagen uten passasjerer.

Jeg senket farten til 40 både på grunn av bussen og rundkjøringe. Så trøkka han på bremsen, han mente jeg burde kjøre saktere. det var helt sykt fordi jeg titta nok om kommer noen ut av andre siden av bussen eller ikke, deretter kjørte jeg videre.

Lenke til kommentar

Hva gjorde du feil er vel mer riktig å si først her?

 

 

det var 60 sone rett før rundkjøring og på høyre siden parkerte en buss hele dagen uten passasjerer.

Jeg senket farten til 40 både på grunn av bussen og rundkjøringe. Så trøkka han på bremsen, han mente jeg burde kjøre saktere. det var helt sykt fordi jeg titta nok om kommer noen ut av andre siden av bussen eller ikke, deretter kjørte jeg videre.

 

Uansett skal du ha mye mindre fart når du kjører forbi en buss ettersom det kan komme folk foran bussen. Det er sikkert derfor du strøk og klager du på dette så får du ikke medhold skal jeg love deg. Det er sort men sånn er det :s.

 

Da strøk jeg etter å ha ligget i feil felt i rundkjøring, og å ha hatt for stor fart mot uoversiktelige kryss. Vurderer å kjøre opp i Drøbak neste gang, noen gode/vonde erfaringer derfra?

 

Kanskje litt flere kjøretimer? Ikke for å være frekk eller noe men tror du trenger det vist du kommer for fort til et uoversiktlig kryss dude!

Lenke til kommentar

Hva gjorde du feil er vel mer riktig å si først her?

 

 

det var 60 sone rett før rundkjøring og på høyre siden parkerte en buss hele dagen uten passasjerer.

Jeg senket farten til 40 både på grunn av bussen og rundkjøringe. Så trøkka han på bremsen, han mente jeg burde kjøre saktere. det var helt sykt fordi jeg titta nok om kommer noen ut av andre siden av bussen eller ikke, deretter kjørte jeg videre.

 

Uansett skal du ha mye mindre fart når du kjører forbi en buss ettersom det kan komme folk foran bussen. Det er sikkert derfor du strøk og klager du på dette så får du ikke medhold skal jeg love deg. Det er sort men sånn er det :s.

 

Da strøk jeg etter å ha ligget i feil felt i rundkjøring, og å ha hatt for stor fart mot uoversiktelige kryss. Vurderer å kjøre opp i Drøbak neste gang, noen gode/vonde erfaringer derfra?

 

Kanskje litt flere kjøretimer? Ikke for å være frekk eller noe men tror du trenger det vist du kommer for fort til et uoversiktlig kryss dude!

Var en lang rekke med biler foran meg så tenkte ikke så veldig over det der og da. Holdt i tillegg fartgrensen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt glemt av dere her inne. Jeg sto på andre forsøk torsdag 28 september :) Sensor kom 40 minutt for sent og jeg ble jo enda mer nervøs så kjørelæreren min ba om at jeg skulle få kjøre mindre siden hun hadde dårlig tid og jeg ble nervøs av å vente. En halvtime og kun en 2'er feil senere (Kvelte bilen da jeg skulle til venstre i et kryss slik at bilen bak kjørte inn før meg, altså mens jeg startet motoren igjen. Jeg var så nervøs og sensor var grei. Jeg holder med LSK og det viser seg at han kjente Tom Lund)

 

Siden 18 mai har jeg brukt 40 000 kr og lært meg å kjøre bil. Jeg er stolt med tanke på at jeg begynte helt fra start. Hadde aldri startet en bil før. Har dog mopedlappen og har kjørt scooter siden jeg var 16 år.

 

Det føles deilig selv om jeg er kjempe dårlig til å kjøre nå. Har kjøpt meg en 2001 mod golf hvor jeg ikke klarer bakkestart. Det er fordi jeg ikke klarer å holde inne clutch, bremse og gi gass samtidig (Klarer det ikke med håndbrekk i alle fall) Jeg har lært å kjøre veldig mye på clutch siden jeg kun har kjørt nye biler. Så det som hendte var at jeg datt utenfor en kant en gang (LOOOL) fordi jeg bare skled lenger og lengre bak ettersom jeg ikke fikk til bakkestarten. Uffa meg... FLAUT. Måtte få hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...