Analmeth Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 I England eller i Norge? Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg trodde lappen kom til å komme på rundt 20k? Da tenker jeg bare på det obligatoriske og at du klarer alt på første forsøk. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Vel som sagt, jeg brukte 30k. Bare obligatorisk + 2-3 kjøretimer utenom. Mulig det er billigere hvis du kjøper sånn "pakke" som dem har noen plasser. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det kommer jo an på hvor mange kjøretimer du trenger. Dersom du er helt nybegynner når du begynner med lappen, så trenger du ganske mange timer på å lære deg trafikkregler, clutch osv. Dersom du allerede har mopedlappen og kan trafikkreglene, samt har øvelseskjørt i et par år privat og kan gire/clutche, så trenger du kanskje bare én kjøretime før læreren er overbevist om at du er klar for oppkjøring. Lenke til kommentar
Garney Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Oppkjøring i morgen i Oslo. Kjenner jeg gruer meg litt, men skal bli deilig å bli ferdig med det. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det kommer jo an på hvor mange kjøretimer du trenger. Dersom du er helt nybegynner når du begynner med lappen, så trenger du ganske mange timer på å lære deg trafikkregler, clutch osv. Dersom du allerede har mopedlappen og kan trafikkreglene, samt har øvelseskjørt i et par år privat og kan gire/clutche, så trenger du kanskje bare én kjøretime før læreren er overbevist om at du er klar for oppkjøring. Si at jeg hadde 3 kjøretimer over obligatorisk da (tror heller det var 2), så har jeg brukt 2k mer enn "minstepris". Det ville altså kosta meg 28k om jeg hadde latt være å ha ekstra timer. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hvordan i hulingen klarer du å komme opp i 28k uten ekstra timer? 16 065 kommer jeg opp i når jeg legger sammen. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 28.000 er veldig mye. Her i området koster det fra 15-20.000, litt avhengig av hvor mange timer du trenger. Jeg endte på rundt 16.700 da jeg tok lappen i fjor, husker jeg. Men nå må jo jeg ta oppkjøring+teori på nytt nå snart, så da må jeg vel plusse på noen tusen på totalen. :-) Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Brukte vel 26k her i Bergen med en ekstra kjøretime, bare en mer enn nødvendig altså. Men brydde meg lite da regningen kom i posten siden jobben var velgjort og godt bestått. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Sikkert dyrere i Stavanger og Bergen enn ellers, da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 I England eller i Norge? Gol, buskerud. Lenke til kommentar
Garney Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Fikk ikke tatt oppkjøring i dag fordi det manglet noe på vognkortet. Jævla feite byråkratkjerring! Ny oppkjøring på torsdag ... Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jaja, trøste deg med at det bare er en uke til. Og at du da får mer tid til å øvelseskjøre. Lenke til kommentar
Garney Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ja, men nå må jeg bli hjemme i høstferien Lenke til kommentar
FlyDuc Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hai! ^^ Har oppkjøring til mandag Gruer meg litt men gleder meg og. Fått en liste av lærern min av alt det negative jeg ikke gjør eller gjør. Så får bare øve på dem før oppkjøringa så går nok alt bra. Har oppkjøring ved Hafslund selv ^^ Lenke til kommentar
NiNa87 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 lykke til FlyDuc. Har oppkjøring selv på onsdag i Drøbak, gruer meg veldig, har allerede vondt i magen. Er det noen som har noe tips for oppkjøring i Drøbak. Hvordan er rutene og sensorene? Lenke til kommentar
FlyDuc Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 lykke til FlyDuc. Har oppkjøring selv på onsdag i Drøbak, gruer meg veldig, har allerede vondt i magen. Er det noen som har noe tips for oppkjøring i Drøbak. Hvordan er rutene og sensorene? Hahah takk, men får ta det nestegang :\ Vika ikke for en funksjonhemmed pga. han hadde rødt lys og jeg grønt og han kom seg ut i veien men ombestemte seg osv... ble surr der... Også blindsonen da O:) Lykke til ^^ Kjipern... jeg hadde litt omvendt var ikke noe stressa eller nervøs, helt til jeg satt i bilen og kjørte... etter 5 min ellernoe så begynte alle vinduene og dugge nesten hahaha x) Men det er egenklig ikke så mye å stresse over, du har en person som bare sitter der med deg, bare tenk at h*n sitter på med deg til et sted og h*n viser deg veien Jeg ville at sensor skulle snakke... men han sa aldri noe nesten T_T Sorry for litt langt og ingen mening i posten. Strøk nok av andre feil og men det var den med han fyren på stolen som jeg var veldig usikker på om han skulle over eller ei xD Lenke til kommentar
probin Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 da var det nok han du feilet av.. strøk en gang pga noe sånt selv. plagsomt som helvete Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Skal kjøre opp i Bergen. Hvilke steder bør jeg øvelseskjøre mye? Hvilke "feller" bør jeg vite om i Bergen Stop skiltene, vi har bare 2-3 av de såvidt jeg husker i hele Bergen så er lett at de faller utenfor når du kjører med kjørelærer. Men stop skilt betyr total stop! Bilen skal ikke rulle i det hele tatt, da stryker du. Lenke til kommentar
Garney Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 lykke til FlyDuc. Har oppkjøring selv på onsdag i Drøbak, gruer meg veldig, har allerede vondt i magen. Er det noen som har noe tips for oppkjøring i Drøbak. Hvordan er rutene og sensorene? Hahah takk, men får ta det nestegang :\ Vika ikke for en funksjonhemmed pga. han hadde rødt lys og jeg grønt og han kom seg ut i veien men ombestemte seg osv... ble surr der... Også blindsonen da O:) Lykke til ^^ Kjipern... jeg hadde litt omvendt var ikke noe stressa eller nervøs, helt til jeg satt i bilen og kjørte... etter 5 min ellernoe så begynte alle vinduene og dugge nesten hahaha x) Men det er egenklig ikke så mye å stresse over, du har en person som bare sitter der med deg, bare tenk at h*n sitter på med deg til et sted og h*n viser deg veien Jeg ville at sensor skulle snakke... men han sa aldri noe nesten T_T Sorry for litt langt og ingen mening i posten. Strøk nok av andre feil og men det var den med han fyren på stolen som jeg var veldig usikker på om han skulle over eller ei xD Skal man vike for funksjonshemmede som har rødt lyst når man selv har grønt lys?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå