Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo an på hvor mange kjøretimer du trenger. Dersom du er helt nybegynner når du begynner med lappen, så trenger du ganske mange timer på å lære deg trafikkregler, clutch osv.

Dersom du allerede har mopedlappen og kan trafikkreglene, samt har øvelseskjørt i et par år privat og kan gire/clutche, så trenger du kanskje bare én kjøretime før læreren er overbevist om at du er klar for oppkjøring.

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hvor mange kjøretimer du trenger. Dersom du er helt nybegynner når du begynner med lappen, så trenger du ganske mange timer på å lære deg trafikkregler, clutch osv.

Dersom du allerede har mopedlappen og kan trafikkreglene, samt har øvelseskjørt i et par år privat og kan gire/clutche, så trenger du kanskje bare én kjøretime før læreren er overbevist om at du er klar for oppkjøring.

Si at jeg hadde 3 kjøretimer over obligatorisk da (tror heller det var 2), så har jeg brukt 2k mer enn "minstepris". Det ville altså kosta meg 28k om jeg hadde latt være å ha ekstra timer. :p

Lenke til kommentar

Hai! ^^

Har oppkjøring til mandag :)

Gruer meg litt men gleder meg og. Fått en liste av lærern min av alt det negative jeg ikke gjør eller gjør. Så får bare øve på dem før oppkjøringa så går nok alt bra.

Har oppkjøring ved Hafslund selv ^^

Lenke til kommentar

lykke til FlyDuc.

Har oppkjøring selv på onsdag i Drøbak, gruer meg veldig, har allerede vondt i magen.

Er det noen som har noe tips for oppkjøring i Drøbak. Hvordan er rutene og sensorene?

Hahah takk, men får ta det nestegang :\

Vika ikke for en funksjonhemmed pga. han hadde rødt lys og jeg grønt og han kom seg ut i veien men ombestemte seg osv... ble surr der... Også blindsonen da O:)

Lykke til ^^

Kjipern... jeg hadde litt omvendt var ikke noe stressa eller nervøs, helt til jeg satt i bilen og kjørte... etter 5 min ellernoe så begynte alle vinduene og dugge nesten hahaha x)

Men det er egenklig ikke så mye å stresse over, du har en person som bare sitter der med deg, bare tenk at h*n sitter på med deg til et sted og h*n viser deg veien :)

Jeg ville at sensor skulle snakke... men han sa aldri noe nesten T_T

Sorry for litt langt og ingen mening i posten.

Strøk nok av andre feil og men det var den med han fyren på stolen som jeg var veldig usikker på om han skulle over eller ei xD

Lenke til kommentar

Skal kjøre opp i Bergen.

Hvilke steder bør jeg øvelseskjøre mye?

Hvilke "feller" bør jeg vite om i Bergen

Stop skiltene, vi har bare 2-3 av de såvidt jeg husker i hele Bergen så er lett at de faller utenfor når du kjører med kjørelærer. Men stop skilt betyr total stop! Bilen skal ikke rulle i det hele tatt, da stryker du.

Lenke til kommentar

lykke til FlyDuc.

Har oppkjøring selv på onsdag i Drøbak, gruer meg veldig, har allerede vondt i magen.

Er det noen som har noe tips for oppkjøring i Drøbak. Hvordan er rutene og sensorene?

Hahah takk, men får ta det nestegang :\

Vika ikke for en funksjonhemmed pga. han hadde rødt lys og jeg grønt og han kom seg ut i veien men ombestemte seg osv... ble surr der... Også blindsonen da O:)

Lykke til ^^

Kjipern... jeg hadde litt omvendt var ikke noe stressa eller nervøs, helt til jeg satt i bilen og kjørte... etter 5 min ellernoe så begynte alle vinduene og dugge nesten hahaha x)

Men det er egenklig ikke så mye å stresse over, du har en person som bare sitter der med deg, bare tenk at h*n sitter på med deg til et sted og h*n viser deg veien :)

Jeg ville at sensor skulle snakke... men han sa aldri noe nesten T_T

Sorry for litt langt og ingen mening i posten.

Strøk nok av andre feil og men det var den med han fyren på stolen som jeg var veldig usikker på om han skulle over eller ei xD

Skal man vike for funksjonshemmede som har rødt lyst når man selv har grønt lys??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...