Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer til alle som har klart oppkjøring ;)!! Neste år blir det min tur, jippii!!

 

Anyway :p Lagde en tråd uten å få svar :( Prøver meg her..

 

Ringte trafikkskolen og sa at jeg hadde øvelseskjørt i over ett år nå. Skal snart kjøre kartlegging på hva jeg kan, er litt viktig for meg. For hvis jeg kommer meg videre til trinn 3, så slipper jeg å ta kjøretimer. Er det noe jeg bør vite? Kan jeg få spørsmål om sikkerhetskontroll? Noen tips ;)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg mente var at det er så masse comments uten noen serlig "nytte" tenkte jeg skulle laste opp kontrollspørsmål man får før man kjører.... men fikk ikke tid til å gjøre det.

 

Som den annonserte tråden: Tekniske spørsmål - Klasse B? :dontgetit:

 

Fant den ikke fordi jeg bare gjorde ett raskt søk og da fant jeg bare denne her i farta.

 

Skulle opp kl 7 dagen etterpå - for rett på kjøre timer også på oppkjøring. Trengte mest mulig søvn etter som jeg kjørte fra 8 til 12 i strekk på adrenalin.

 

La oss spamme denne tråden enda mer med personlige feil. Takker for tråd posten

anyways :p

Lenke til kommentar

Gratulerer til alle som har klart oppkjøring ;)!! Neste år blir det min tur, jippii!!

 

Anyway :p Lagde en tråd uten å få svar :( Prøver meg her..

 

Ringte trafikkskolen og sa at jeg hadde øvelseskjørt i over ett år nå. Skal snart kjøre kartlegging på hva jeg kan, er litt viktig for meg. For hvis jeg kommer meg videre til trinn 3, så slipper jeg å ta kjøretimer. Er det noe jeg bør vite? Kan jeg få spørsmål om sikkerhetskontroll? Noen tips ;)?

 

 

Bør i allefall ta 2 kjøretimer før du kjører opp med bilen. -bare for å bli vandt med den bilen du skal kjøre

Lenke til kommentar

Har oppkjøring i morgen - for tredje gang.

 

Hadde kjøretime i dag for å "friske opp", og som vanlig gikk det helt knirkefritt, nesten på grensen til perfekt i følge kjørelærer - ihvertfall godt nok til å bestå og vel så det om det hadde vært oppkjøring. Har kjørt mye med familie og venner de siste årene og øvelseskjører nærmest på daglig basis uten at jeg har hatt noen problemer.

 

Problemet mitt er at jeg blir så forferdelig nervøs. Det skjedde de to forrige gangene og da gjorde jeg feil som er helt utypisk meg. Fomler med gir og pedaler, blir stressa og klarer ikke tenke rett ute på veien, og helhetsvurderingen ble da ikke bestått. Normalt sett har jeg ingen problemer med nervøsitet og jeg føler meg sikker og trygg i bilen men med en gang sensor kommer i bilen stokker det seg helt for meg og selve oppkjøringssituasjonen klarer jeg ikke føle meg komfortabel med.

 

Jeg er glad i å kjøre bil, og har allerede bil klar som bare venter på å bli kjørt og da er det så kjipt at en så triviell greie som oppkjøring skal sette meg såpass mye ute av spill så lenge. Hjelper heller ikke at ventetidene er forferdelig lange. Første oppkjøringen min var i begynnelsen av Mai...

 

Er det noen andre her som har slitt med det samme som meg? Hvordan taklet dere det?

Endret av raab
Lenke til kommentar

Helt ærlig så var jeg dritnervøs og, men fant en hyggelig tone med sensoren min og det hjalp UTROLIG mye. Prøv det, prøv å få ham til å bli noen du kjenner på en måte. For meg funket det f.eks å snakke om fotball med han mens jeg kjørte. Men selvfølgelig ikke for entusiastisk, bare helt rolig. Bare prøv å få sensoren til å bli en du har lyst å være med heller enn å være den "stygge skumle sensoren som ikke vil gi meg lappen". Ellers er det bare å kjøre på måten du hadde kjørt på med din far/mor osv. Helt rolig og avslappet. Da klarer du deg fint. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

I bilen når han sier "er det noe mer du lurer på?" så kan du forklare hele situasjonen, og prøve å bli kjent med han. Få en samtale opp med en gang, og rett og slett kjør ut når du føler for det. De har ca. 10 min mer enn hva de trenger, du kan godt bruke fem minutter til å roe deg ned.

Lenke til kommentar

Bestått! Fikk en forholdsvis "enkel" rute og sensor hadde ingenting å trekke på kjøringa mi. Var kjempenervøs før vi startet men i det Radioresepsjonen startet noen få minutter inn i kjøringa hørte jeg bare på det og all nervøsiteten forsvant, herlig! Nå skal jeg fylle opp tanken og kjøre til jeg ikke gidder mer :new_woot:

Lenke til kommentar

Uffa meg. I morgen er det klart i igjen for andre gang. Kom hjem fra kjøretime i dag kl 13 og måtte bare legge meg. Fikk akutt 39 i feber, migrene og måtte spy. Sikkert bare nervøs. Jeg må bare gjenneomføre oppkjøringen i morgen om jeg er syk eller ei. Håper bare det går bra. Brukt 40 000 på lappen nå. Det er mye.

Lenke til kommentar

Uffa meg. I morgen er det klart i igjen for andre gang. Kom hjem fra kjøretime i dag kl 13 og måtte bare legge meg. Fikk akutt 39 i feber, migrene og måtte spy. Sikkert bare nervøs. Jeg må bare gjenneomføre oppkjøringen i morgen om jeg er syk eller ei. Håper bare det går bra. Brukt 40 000 på lappen nå. Det er mye.

Mistenker flere av mine kompiser å ha brukt over 50k, så 40k er ikke nødvendigvis galt.

 

Jeg brukte liksom 30k og hadde bare to-tre kjøretimer over det obligatoriske, og sto alt på første forsøk. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...