Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har oppkjøring til Torsdag. Gruer meg egentlig. Tok teori prøven i dag :p

Slik jeg føler det nå, så trenger jeg kanskje å jobbe med det kjøretekniske som å komme fort opp i fart osv. Hvordan bedømmer sensor dette? Kan man stryke på dette hvis man er litt treig til å gire opp?

Hvor finner jeg sikkerhetsspørsmålene?

 

Hadde vært konge å fått billappen egentlig og bare blitt ferdig med det! Selvfølgelig, man er jo ikke ferdig med billappen om man bestod kjøreprøven. Trenger fortsatt masse kjøreerfaring :wee:

Lenke til kommentar

Er du alt for treg til å gire opp, godt mulig - men det viktigste er å komme opp i fart fort hvis du skal inn på en motorvei eller en annen vei der fartsgrensen er høy. Gjør ikke noe om turtallet er litt høyt ei lita stund hvis det medfører at du ikke er ett hinder i trafikken! ;)

 

 

Sikkerhetsspørsmålene tror jeg at du kan få av kjøreskolen din, hvis ikke ligger den i en annen tråd under Trafikk hvis jeg ikke har helt feil! :)

 

 

Edit: Den ligger rett under denne tråden med navnet: Tekniske spørsmål - Klasse B

Endret av cfg
Lenke til kommentar

Bestod førerprøven i dag! :) Var så nervøs gjennom hele dagen, det føltes som om jeg faktisk var syk :no: Men jeg fikk en grei sensor og hun hadde ingenting å klage på :D Da bestod jeg førerprøven og teorien på første forsøk :new_woot: Lykke til alle andre som skal kjøre opp, og husk å puste godt! ;)

 

Gratulerer :) har hatt lappen selv i noen dager no :D utrolig deillig og cruise rundt.

Lenke til kommentar

Fikk lappen i går! :D

Utrolig kongefølelse å kunne kjøre alene til jobb i egen bil etterpå. Var litt usikker på om det var så lurt å ta oppkjøring 2 dager etter teori prøven, men det lønte seg!

 

Bare 2 dager etter? :ohmy: Jeg måtte vente i over 1 måned, og nå er ventetiden nær 2 måneder her! Bor i Mosjøen.

Lenke til kommentar

Jeg har oppkjøring neste torsdag, og gruer meg som en dritunge. :p

 

Trafikklæreren min sier jeg kjører for fort inn mot kryss/rundkjøringer.

 

Disse tekniske spørsmålene, er det noen som har noen gode linker jeg kan lese på? Kjørelæreren min sa jeg helst skulle søke opp på nettet. Og er det ofte dere må fysisk til verks? Altså åpne pansere osv? Kjørelæreren min har visst meg NULL om det tekniske på bila..

Lenke til kommentar

Jeg har oppkjøring neste torsdag, og gruer meg som en dritunge. :p

 

Trafikklæreren min sier jeg kjører for fort inn mot kryss/rundkjøringer.

 

Disse tekniske spørsmålene, er det noen som har noen gode linker jeg kan lese på? Kjørelæreren min sa jeg helst skulle søke opp på nettet. Og er det ofte dere må fysisk til verks? Altså åpne pansere osv? Kjørelæreren min har visst meg NULL om det tekniske på bila..

 

Tekniske spørsmål - Klasse B

Lenke til kommentar

Jeg dør. Oppkjøring i morgen. Kjørelæreren min sier at jeg ikke er helt der enda, men jeg må bare ta sjansen! Skal heldigvis ha oppvarmingstime først. Klarer å kjøre noen lunde fint, men jeg sliter med å komme opp i fart!!! Og holde eksakt fartsgrense. Det sliter jeg litt med. F.eks det å holde akkurat 80 i 80 sonen. Uffa meg. Dette går bra, aldri i verden!

Lenke til kommentar

Har hatt lappen i 1 år og 3 mnd nå, husker enda hvor deilig det var å motbevise kjørelæreren min som var skråsikker på at jeg skulle stryke etter oppvarmingstimen ;)

Bare en teori, men tror noen kjørelærere sier slik for å fjerne forventninger hvis de ser at man er stressa. Er lettere å ikke være nervøs dersom du vet at folk (kjørelæreren) ikke forventer at du skal bestå.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...