Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarte oppkjøringa jeg også! :)

 

Tre ting som jeg fikk beskjed om, og som kanskje noen som skal ta lappen senere kan tenke litt på når de har oppkjøring:

 

- plassering, jeg lå for langt mot venstre i veibanen

- skinneovergang, jeg kjørte over to togskinner, og fikk beskjed om at jeg måtte sjekke begge veier før jeg kjørte over, glemte helt av dette på den ene…

- økning av fart inn på forkjørsvei, kom ikke raskt nok opp i fart etter jeg hadde svingt inn på E6

Lenke til kommentar

Når jeg kjører så har jeg at speilene alltid peker bakover pluss at jeg ser spilet i toppen av vinduet som viser bakover at jeg ser det mens jeg ser fremover. Da har jeg fult oversikt, bakover og fremover. Og speilene på sidene er så bra plassert at jeg kan se i dem også uten problem når jeg ser fremover. Men jeg ser noen ganger i speilene men det er ihvertfall ikke 5 sekunder. Men engang når jeg ser noe blått lys i speilene så reagerer jeg med engang. Kan aldri forstå hvorfor, men uansett om ingen andre ser de blå lysene i bilen gjør jeg^^.

 

Lurer litt på det samme med speilbruk. Hvis jeg kjører på motorvei er det jo greit å ha oversikt, men kjører jeg i tettbebygd strøk og vet at det ikke er noen bak meg virker det jo bare feil å sjekke speilet febrilsk?

 

Du kan jo sjekke speil i ny og da men trenger ikke for ofte da. Ettersom da mister du sikten eventuelt fremover. Men se i speilene når du føler at du trenger det :). Men ikke vent for lenge vist det eventuelt er en bil uten lys bak deg eventuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...