Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro mange av de som må prøve en andre gang for å få førerkortet, gjerne er/blir minst like god som vi som bestod på første. Jeg kjenner folk som har bestått på første, som jeg mener absolutt ikke burde hatt lappen.

 

De som stryker får mulighet til å bli enda bedre i trafikken, og jeg ser ingen grunn til å legge "skoa i hylla" av den grunn.

Lenke til kommentar

Vil tro mange av de som må prøve en andre gang for å få førerkortet, gjerne er/blir minst like god som vi som bestod på første. Jeg kjenner folk som har bestått på første, som jeg mener absolutt ikke burde hatt lappen.

 

De som stryker får mulighet til å bli enda bedre i trafikken, og jeg ser ingen grunn til å legge "skoa i hylla" av den grunn.

 

Enig, tror faktisk også det går litt på flaks. Noen sensorer er jo KJENT for å stryke folk, andre er det omvendt med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke det går på flaks. De som stryker første gang er nok bare ikke gode nok, enten i form av at de ikke takler situasjonen eller at de ikke takler kjøretøyet osv. Men selvfølgelig er de like gode/bedre enn oss som står første gang, når de endelig står. ;)

 

 

Jo, på en måte er jeg enig med deg. Men for å ta meg selv som et eksempel da.. Gjorde en feil som var bygd på sensors dårlige evne til å kommunisere, og jeg har aldri gjort den feilen noen gang:p Så synes det var litt kjedelig å stryke grunnet den ENE feilen som skjedde pga ham.. haha

Lenke til kommentar

Jeg har oppkjøring nå på tirsdag, både gleder meg og gruer meg.

Har 4 veninner som har hatt oppkjøring og stod på 1. forsøk,

så håper bare på at jeg også står. For jeg og en kompis skal

kjøre opp til hytten om jeg klarer den. Og det blir utrolig

surt om jeg ikke klarer den, i tillegg er det så sinnsykt lang ventetid

her i strøket (Stord). Noen andre som har kjørt opp her forresten? :)

 

Angående kjøringen så føler jeg meg ganske trygg. Er kanskje litt slurvete

med å følge med på skilt, men som det stod i en tråd her inne, så er det

vell bare og se om en er utfor tettbygd strøk eller ikke, også se om de andre veiene

har vikepliktsskilt ved deres utkjørsel, og følge med på de andre bilene.

 

Eneste tabben jeg har gjort gjennom 9 mnd med

kjøretimer, er at kjørelæreren min fortalte om noe jeg måtte se på, og etter vi

hadde sett på den så spratt det plutselig ut en fotgjenger i veien, som førte til at

foten kom rett på bremsen. Men ingen skade skjedd! I tillegg så er kjørelæreren min veldig slurvete. Han sier at han skal ringe meg da og da angående neste kjøretime, siden han sa jeg var ganske klar (og det var før jeg var 18). Så gikk det noen uker til jeg til slutt

fikk tak i han, så nå venter jeg da på oppkjøring nesten 3 mnd etter jeg ble 18.

I tillegg så kjenner han meg ikke igjen når jeg skal ha kjøretime, og jeg har FAKTISK fått

spørsmålet om hvem jeg var. Tro det eller ikke. :ermm:

I tillegg så har han sovnet et par ganger, men på en måte er jo det litt betryggende med tanke på at kanskje han føler jeg kjører bra og at kjøringen er komfortabel.

 

Men ønsk meg lykke til på tirsdag, skal forresten ha en kjøretime på mandag som jeg håper går fint. Det er også kjekt om noen gidder slenge med noen tips fra egne erfaringer! :)

Lenke til kommentar

Jeg har oppkjøring nå på tirsdag, både gleder meg og gruer meg.

Har 4 veninner som har hatt oppkjøring og stod på 1. forsøk,

så håper bare på at jeg også står. For jeg og en kompis skal

kjøre opp til hytten om jeg klarer den. Og det blir utrolig

surt om jeg ikke klarer den, i tillegg er det så sinnsykt lang ventetid

her i strøket (Stord). Noen andre som har kjørt opp her forresten? :)

 

Angående kjøringen så føler jeg meg ganske trygg. Er kanskje litt slurvete

med å følge med på skilt, men som det stod i en tråd her inne, så er det

vell bare og se om en er utfor tettbygd strøk eller ikke, også se om de andre veiene

har vikepliktsskilt ved deres utkjørsel, og følge med på de andre bilene.

 

Eneste tabben jeg har gjort gjennom 9 mnd med

kjøretimer, er at kjørelæreren min fortalte om noe jeg måtte se på, og etter vi

hadde sett på den så spratt det plutselig ut en fotgjenger i veien, som førte til at

foten kom rett på bremsen. Men ingen skade skjedd! I tillegg så er kjørelæreren min veldig slurvete. Han sier at han skal ringe meg da og da angående neste kjøretime, siden han sa jeg var ganske klar (og det var før jeg var 18). Så gikk det noen uker til jeg til slutt

fikk tak i han, så nå venter jeg da på oppkjøring nesten 3 mnd etter jeg ble 18.

I tillegg så kjenner han meg ikke igjen når jeg skal ha kjøretime, og jeg har FAKTISK fått

spørsmålet om hvem jeg var. Tro det eller ikke. :ermm:

I tillegg så har han sovnet et par ganger, men på en måte er jo det litt betryggende med tanke på at kanskje han føler jeg kjører bra og at kjøringen er komfortabel.

 

Men ønsk meg lykke til på tirsdag, skal forresten ha en kjøretime på mandag som jeg håper går fint. Det er også kjekt om noen gidder slenge med noen tips fra egne erfaringer! :)

 

Lykke til :-) Bare pass veldig på vikeplikten over alt! mange som har strøket på å ikke vike for de som kommer fra høyre i lyskryss, har jeg hørt. og der hjelper det jo ikke å se etter vikepliktskilt, der må man jo vite det selv:) Ellers går det nok bra så lenge du holder deg rolig, og kjører akkurat som du pleier til vanlig :) Selv om jeg strøk på mitt første forsøk, så mener jeg oppkjøring er oppskrytt. det ER ikke så stress som alle skal ha det til :) håper du får en mer hyggelig sensor enn meg... :) haha

Lenke til kommentar

Lykke til :-) Bare pass veldig på vikeplikten over alt! mange som har strøket på å ikke vike for de som kommer fra høyre i lyskryss, har jeg hørt. og der hjelper det jo ikke å se etter vikepliktskilt, der må man jo vite det selv:) Ellers går det nok bra så lenge du holder deg rolig, og kjører akkurat som du pleier til vanlig :) Selv om jeg strøk på mitt første forsøk, så mener jeg oppkjøring er oppskrytt. det ER ikke så stress som alle skal ha det til :) håper du får en mer hyggelig sensor enn meg... :) haha

 

Det har veldig mye å si hvem du har som sensor i hvert fall!

Ho første jeg hadde var sur og grinete, og ville ikke snakke, og da gikk den 80 minutter lange oppkjøringa rimelig sakte kan du si :)

Lenke til kommentar

Lykke til :-) Bare pass veldig på vikeplikten over alt! mange som har strøket på å ikke vike for de som kommer fra høyre i lyskryss, har jeg hørt. og der hjelper det jo ikke å se etter vikepliktskilt, der må man jo vite det selv:) Ellers går det nok bra så lenge du holder deg rolig, og kjører akkurat som du pleier til vanlig :) Selv om jeg strøk på mitt første forsøk, så mener jeg oppkjøring er oppskrytt. det ER ikke så stress som alle skal ha det til :) håper du får en mer hyggelig sensor enn meg... :) haha

 

Det har veldig mye å si hvem du har som sensor i hvert fall!

Ho første jeg hadde var sur og grinete, og ville ikke snakke, og da gikk den 80 minutter lange oppkjøringa rimelig sakte kan du si :)

Ja, enig med deg :) min var helt forjævelig, hehe. Men for å se det positive: man kan nekte å ha samme sensor to ganger!

Lenke til kommentar

Tusen takk for tips! :)

Har fått vite av noen som har kjørt opp der, at en del av de er sur og grinete,

og pirker på en god del ting. Men jeg får bare prøve og holde roen, for jeg synst

det er kjekt og kjøre. Så får jeg heller bare tenke at kjørelæreren min skal sitte

baki menst jeg skal kjøre en person her eller der.

Igjen, takk! :D

Lenke til kommentar

Tusen takk for tips! :)

Har fått vite av noen som har kjørt opp der, at en del av de er sur og grinete,

og pirker på en god del ting. Men jeg får bare prøve og holde roen, for jeg synst

det er kjekt og kjøre. Så får jeg heller bare tenke at kjørelæreren min skal sitte

baki menst jeg skal kjøre en person her eller der.

Igjen, takk! :D

 

 

Går helt sikkert bra, krysser fingrene :) fortell hvordan det gikk da:D

Lenke til kommentar

Stod etter to stryk, og sitter egentlig igjen med bare en litt bitter smak i munnen.

 

Denne oppkjøringen var lettere enn mine tidligere oppkjøringer, spørsmålene var lettere og det var ingen rygging, eller rygge-parkeringer. På de tidligere forsøkene har jeg både fått i oppgave med å rygge ned, og opp bakker. Og å kjøre på svært krevende steder. Men ikke denne gangen.

 

Så akkuratt nå virker det som bare litt sjangsespill, hvilken sensor du får og rute.

 

Kjørte opp i Bergen, og virker som det er mer krevende å kjøre opp her enn andre steder jeg lest og hørt om.

 

Eksempelvis folk som bor på steder der sensorene "alltid" kjører samme rute, bare en rute og kjøre osv. Eller å slippe å rygge, helt.

 

Jaja, første kjøreturen føltes godt.

 

Og med all den treningen jeg har, så er bilen bare en forlengelse av armene mine ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har oppkjøring i morgen, klokken 12:30. Må passe på å holde konsentrasjonen oppe hele tiden, ettersom den enkelte ganger har en tendens til å svikte. Har troen, og håper selvfølgelig at det går bra. Oppdaterer dere i morgen.

 

 

Hvordan gikk det? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...