Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en ting som er viktigere enn noen annet når man kjører bil, og det er observasjon. Se langt frem, beveg blikket, få overblikk osv. Dette er nesten det eneste jeg tenker på når jeg kjører bil (også når jeg øvelseskjørte / kjørte opp), og da får man automatisk god flyt, riktig plassering, blinker i god nok tid, avpasser farten..jo bedre man observerer, jo tidligere ser man hindringer, som igjen fører til at du kan planlegge hva du skal gjøre tidligere. Dette betyr en myk, sikker og økonomisk kjøring. Og bestått oppkjøring.

 

Tusen takk! Det er riktig det du skriver. Jeg prøvde det i dag, og alt ble mye enklere! Håper jeg består oppkjøring som jeg har om 7 dager! Lurer fortsatt på om noen har tips til oppkjøring på Drøbak. Var og kjørte der i dag.. Fine veier, men veldig ulik de her i Oslo..

Lenke til kommentar

Jeg glemte speilet én eneste gang i en rundkjøring (midtspeil i forkant av rundkjøringa).

 

Hadde en eldre kar som sensor med et ganske spesielt navn på Risløkka. Men men, det gikk jo ganske så greit for seg. Fortalte litt om meg selv under kjøringa og han fortalte litt om seg selv, ble relativt godt kjent på 15 min, men da var han tydligvis ferdig med å prate. Han svarte ikke når jeg spurte om saker og ting relatert til jobben som sensor eller hvorfor skilter er plassert bak busker o.l.

Lenke til kommentar

Jeg gruer meg skikkelig nå. Skal ha oppkjøring på Drøbak i morgen. Har blandet følelse om hvordan det kan gå, men håper på det beste. Håper han får et bra førsteintrykk av meg, og at jeg ikke gjør noe feil på begynnelsen, ellers kommer alt til å gå pladask..

 

Er da ingenting å grue seg over. Selv kjørte jeg opp forrige fredag. Var litt smånervøs natten før og før jeg møtte sensor. Men med en gang jeg møtte han og fikk satt meg i bilen viste jeg at dette gikk veien, og nervene forsvant. Var faktisk mer nervøs på min første kjøretime, og det sier sitt. Gled deg heller, går så bra!

Lenke til kommentar

ahhh. kjører opp på onsdag, og gruer meg ekstremt. Kjørelæreren min sier jeg kan det jeg skal, og vet hva jeg skal gjøre når jeg kjører bil. MEN har så innmari dårlig selvtillitt, noe hun sier jeg er nødt til å fikse.

 

Har så utrolig lyst til å få til dette her, og kanskje få se at jeg faktisk KLARER noe. haha..

 

Noen som har noe å si om oppkjøring på billingstad? sensorer osv?

Lenke til kommentar

Litt åpent spørsmål, men hvor mye må egentlig til for å stryke? Vil jeg automatisk stryke om jeg f.eks. ikke stopper for en forgjenger som skal over eller om jeg glemmer en gang å ikke se til høyre når jeg har vikeplikt?

 

På fotgjengeren som skal over, mest sannsynelig. Glemme å se til høyre, kanskje.

Lenke til kommentar

Jada, da var det oppkjøring for andre gang.

Fikk en eneste feil, jeg hadde generelt høy fart.

Kjørte godt under fartsgrensene i uoversiktlige områder, og brøt aldri fartsgrensene heller.

Hadde god flyt i kjøringen, og bare rulla framover mot kryss, så jeg kunne stoppe med good margin.

 

Det var ikke mye moro å stryke for andre gang nei.

 

Må legge til at sensor la seg til rette i stolen og smilte til meg med notatblokka mot magen under store deler av turen.

Lenke til kommentar

Må legge til at sensor la seg til rette i stolen og smilte til meg med notatblokka mot magen under store deler av turen.

Som i "dette er håpløst uansett, orker ikke skrive mer"?

 

Hehe neida, synd det - lykke til neste gang. :)

 

Haha :)

Nei, ho virka rimelig fornøyd!

 

Jo takk, stryker nok et par ganger til hvis de er så jævla pirkete, men lappen skal jeg ha til slutt :)

Lenke til kommentar

off, gikk ikke helt veien for meg, nei!

 

Hele oppkjøringen gikk feilfritt helt til hjemturen. Da hadde sensor glemt hvor vi skulle, og han ba meg spontant ta av til venstre, hvor jeg med en gang fikk vikeplikt, som jeg bremset for sent ned til. det var den eneste feilen, og også feilen som strøk meg.

 

Kjørelæreren min ble veldig sinna på sensor, og fortalte i etterkant at jeg hadde fått den verste av dem... meg og min uflaks! Men men, er fornøyd med egen innsats, fikk nervøsiteten i sjakk og kjørte bedre enn aldri før! Så da skal jeg i ilden igjen om en mnd. krysser fingrene for at det blir bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...