Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gratulerer da!! Egenltlig er 3 grads feil stryk, hvertfall her tror jeg. Bomme du på vikeplikten så stryker du. Men kanskje du var super flink eller at det vasr sånn, ja du burde ha stoppet, men ok, la den gå, han var jo litt unna krysset.å

6950720[/snapback]

Det var sånn "ja du burde ha stoppet, men ok, la den gå, han var jo litt unna krysset." :yes:

Men jeg tror jeg var ganske heldig egentlig, hadde jeg fått en strengere sensor så kunne jeg sikkert strøket i dag.

Lenke til kommentar
whatever, det viktigste var at du klarte det ! kjør forsiktig!.. jeg har bursdag idag.. wee :)

6951463[/snapback]

Stemmer. Gratulerer med dagen :thumbup:

Og heslt ikke over fartsgrensen. Å kjøre fort er dumt. Husk at du sparer bare ett minutt på 10 km hvis du kjører 80km/t istedet for 70

Skal kjøre forsiktig. Har ingen planer om å miste lappen med det første :p

*Edit, har kjørt masse i dag å det er knallkjekt. Gleder meg til å kjøre til skolen i morgen :p

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Jeg strøk oppkjøringa i dag.

Følgende feil:

* dårlig bakkestart og velger feil gir til tider

* feil plassering i en vei (pga oppmerking som er slitt bort)

* feil fart i en vei

Altså jeg hadde ikke vedvarende feil, men at jeg mistolket disse 2 veiene, fordi den ene har mistet all oppmerking og at jeg vet det er egentlig et sykkelfelt der så jeg tør heller ikke å kjøre altfor mye på høyre.

Dårlig bakkestart og velger feil gir til tider er fordi jeg ikke er vant med bilen jeg kjører opp med.

Den siste veien jeg gjorde en feil var at jeg lå under fartsgrensa fordi det ikke var skilt der, og jeg tok feil avgjørelse.

Alle punktene gjaldt bare sitt sted, altså ellers har jeg gjort ting riktig med tanke på vikeplikt og observasjon. Det må også merkes at jeg har kikket godt rundt meg at det var helt folketomt der jeg gjorde de overnevnte feilene.

Jeg har flyttet til Oslo pga start på universitetet så jeg øvekjører i Oslo for tiden - ellers "bor" jeg egentlig i Fredrikstad. Har vært gjennom den verste rushtrafikken i Oslo sentrum og læreren syns jeg er god.

Så jeg er ganske forvirra hvorfor jeg kan stryke på slike filleting. Dette er andre gangen jeg strøk.

Hørte fra læreren som ble med på oppkjøringa at det gikk på hvordan jeg snakket under oppsummeringa. At jeg skal være selvkritisk. Jeg trodde det var slik at når sensoren først har gjort opp en mening om kjøringa mi så hjelper det ingenting selv om jeg bekrefter det hun mener, så jeg nevnte ikke så mye av det negative. Men så feil kan jeg ta.

Det er helt absurd...takle Oslo-trafikken men stryker i Fredrikstad. Hva f...

Kan noen si hemmeligheten bak å få en sensor til å krysse av på "bestått" (hypnose og lignende utgår :p )?

Lenke til kommentar
Jeg strøk oppkjøringa i dag.

Følgende feil:

* dårlig bakkestart og velger feil gir til tider

* feil plassering i en vei (pga oppmerking som er slitt bort)

* feil fart i en vei

Altså jeg hadde ikke vedvarende feil, men at jeg mistolket disse 2 veiene, fordi den ene har mistet all oppmerking og at jeg vet det er egentlig et sykkelfelt der så jeg tør heller ikke å kjøre altfor mye på høyre.

Dårlig bakkestart og velger feil gir til tider er fordi jeg ikke er vant med bilen jeg kjører opp med.

Den siste veien jeg gjorde en feil var at jeg lå under fartsgrensa fordi det ikke var skilt der, og jeg tok feil avgjørelse.

Alle punktene gjaldt bare sitt sted, altså ellers har jeg gjort ting riktig med tanke på vikeplikt og observasjon. Det må også merkes at jeg har kikket godt rundt meg at det var helt folketomt der jeg gjorde de overnevnte feilene.

Jeg har flyttet til Oslo pga start på universitetet så jeg øvekjører i Oslo for tiden - ellers "bor" jeg egentlig i Fredrikstad. Har vært gjennom den verste rushtrafikken i Oslo sentrum og læreren syns jeg er god.

Så jeg er ganske forvirra hvorfor jeg kan stryke på slike filleting. Dette er andre gangen jeg strøk.

Hørte fra læreren som ble med på oppkjøringa at det gikk på hvordan jeg snakket under oppsummeringa. At jeg skal være selvkritisk. Jeg trodde det var slik at når sensoren først har gjort opp en mening om kjøringa mi så hjelper det ingenting selv om jeg bekrefter det hun mener, så jeg nevnte ikke så mye av det negative. Men så feil kan jeg ta.

Det er helt absurd...takle Oslo-trafikken men stryker i Fredrikstad. Hva f...

Kan noen si hemmeligheten bak å få en sensor til å krysse av på "bestått" (hypnose og lignende utgår :p )?

6967128[/snapback]

Noe av det viktigste du kan gjøre etter oppkjøringa er å nevne de feilene du gjorde, og begrunne dem. Dette viser at du vet hva du gjorde. Dette kan være grunnen til at du strøyk, god sjangs. Du må si at nervene var på høyspenn for eksempel, så du tullet litt med giret på bilen osv. Sensoren har sett alle de feilene som du gjorde, og det at du også gjør det er bare positivt.

Btw, du skrev du hadde strøket to ganger nå, kan du skrive hva som skjedde den første gangen? :w00t:

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar

Heisveis!

Skal kjøre opp i Mysen 1. Nov (Fordi det er kø til 10. Des i Drøbak), men kjørelæreren min ba meg prøve å få en ny time i Drøbak tidligere (ved at noen andre kanskje har avbestilt) fordi det var så mange som strøyk i Mysen og at de var ekstra strenge. Noen erfaringer derifra?

Lenke til kommentar

Da er det en dag igjen til oppkjøring, oh yeah :D Gleder og gruer meg... Vet hvordan det er å være for selvsikker på teoriprøven og stryke, så får bare være rolig i trafikken og kjøre rolig mot alle kryss, det er vel det største problemet mitt. Holder litt for høy fart når jeg kjører forbi små gater, så er det jo det problemet med å vite hva som er parkeringsplass utgang og hva som er en faktisk vei, lav fart skal jeg uansett holde.

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar
Hei

Kjørelæreren min spør om at han skal bestille oppkjøring i oslo.

Så det jeg lurer på er om det anbefaler dette eller om jeg heller burde ta utenfor oslo.

Eller er det ikke så ille i Oslo?:p

7045541[/snapback]

Hvis du er fra Oslo og skal kjøre i Oslo bør du også kjøre opp i Oslo.

Lenke til kommentar

Ja tok i oslo jeg. Men er det ikke ganske stor strykeprosent her i oslo? :ermm: Men har dere noen tips for meg ang. oppkjøring i Oslo?

Hei

Kjørelæreren min spør om at han skal bestille oppkjøring i oslo.

Så det jeg lurer på er om det anbefaler dette eller om jeg heller burde ta utenfor oslo.

Eller er det ikke så ille i Oslo?:p

7045541[/snapback]

Hvis du er fra Oslo og skal kjøre i Oslo bør du også kjøre opp i Oslo.

7049464[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...