Henrik C Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Vegvesenet krever at du avbestiller senest 2 virkedager før oppkjøringen din for å slippe å betale for den. Jeg ville bestilt kanskje en uke frem i tid, og så ringt rundt til kjøreskoler i området. Dersom det ikke går kan du bare avbestille igjen. Lenke til kommentar
Freken_Snork Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Du må også huske på at skolen garantert vil sjekke hvor godt du kjører. Så du må også regne med å betale for en kjøretime i tillegg til selve oppkjøringen. Lenke til kommentar
Freken_Snork Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg skal kjøre opp i Oslo. Læreren kan ikke stille opp denne dagen, og da er det kona hans som kommer med bilen. Og jeg er litt usikker hvordan foregår det praktiske på Ruseløkka trafikkstasjonen. Hvor skal jeg henvise meg for å møte sensoren, betale og diverse ting? Jeg så ikke noe spesiell skranke for de som kjører opp. Må jeg ta en kølapp og stille meg i en kø? Da risikerer jeg å bruke all den tiden på å vente... Jeg var der i dag for moro sin skyld, og på 10 minutter var det bare to mennesker som ble tatt i mot (i kjørekort-skrankene). Så, hva skal jeg gjøre når jeg kommer dit? Bør jeg møte opp før den bestilte tiden? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg møtte bare opp på trafikkstasjonen med kjørelærer, var der vel 5-10 minutter før, og så kom sensor ut, og etter at jeg bestod gikk jeg inn for å betale og få midlertidig førerkort. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg bestod! WooooHooooo!!! Endte med at jeg ikke fikk oppvarmingstime ettersom at kjørelæreren forsov seg -.- Fikk noen kommentarer over at jeg kjørte for sakte og det var en fotgjenger som jeg burde ha stoppet for (noe som jeg skjønte og sa selv). Ellers var det positivt at jeg kjørte sakte forbi busser, og skjekket om noen hoppet foran. Lenke til kommentar
Freken_Snork Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 GRATULERER! Hvor kjørte du opp? Lenke til kommentar
cfg Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Ellers var det positivt at jeg kjørte sakte forbi busser, og skjekket om noen hoppet foran. Merkelig det der! Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Også strøyk vi like godt en gang til, men av helt andre grunner enn forrige gang. Spennende det her. Lenke til kommentar
Freken_Snork Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Også strøyk vi like godt en gang til, men av helt andre grunner enn forrige gang. Spennende det her. Så leit :-( Hva var grunnen til det? Og hvilken by kjørte du opp i? I morgen er det dagen for meg... Lenke til kommentar
DeepAssThroatGrannyFucker Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 I morgen er det dagen for meg... Lykke til Se på veien! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Dere som stryker gang på gang på gang må virkelig suge til å kjøre bil 2 Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 GRATULERER! Hvor kjørte du opp? Kjørte opp på Billingstad Lenke til kommentar
cfg Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Dere som stryker gang på gang på gang må virkelig suge til å kjøre bil Og du er sikkert verdens beste? 3 Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Finnes mellomting mellom verdens beste og dårlig å kjøre bil - nemlig å være akkuratt god nok til å fortsette utdanningen alene (bestå). Endret 13. april 2011 av Zodihax 2 Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Bestod i dag! Var rimelig nervøs, men etter ein fin start cruisa eg inn uten problem Første køyreturen var ein veldig spesiell opplevelse! Utrulig artig! 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Dere som stryker gang på gang på gang må virkelig suge til å kjøre bil Og du er sikkert verdens beste? Nei, det er jeg ikke. Men jeg kjenner mange som tror de er det. Men om man stryker 2 ganger på en oppkjøring så har man jo tydeligvis ikke hatt nok opplæring. Det er ikke så vanskelig å bestå akkurat. 2 Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Også strøyk vi like godt en gang til, men av helt andre grunner enn forrige gang. Spennende det her. Så leit :-( Hva var grunnen til det? Og hvilken by kjørte du opp i? I morgen er det dagen for meg... Ikke god nok observasjon (parkerte på feil side i en enveiskjørt gate i oppoverbakke. Hadde så høyt fokus på parkering, at jeg overså "parkering forbudt" og enveiskjørt gate. Samtidig hadde jeg en tendens til å overse skilter hvis jeg måtte fokusere på noe annet (eks. speil). Seteknikk var nok hovedårsaken til stryk. Hun syntes også jeg var litt sein med blinking og plassering. Sleit også litt med en ryggeoppgave. Ingen av disse punktene ble nevnt på forrige oppkjøring, der det var litt stor fart mot kryss og uoversiktlig sted som var hovedgrunnen. Forsåvidt enig i at jeg ikke burde få lappen da. Har ganske nedsatt syn, sidesyn og dybdesyn og har kjøring har vært litt vanskelig for meg, noe jeg også var forberedt på. En blanding av nervøsitet og usikkerhet med kjøreskolebilen hjalp heller ikke, og ting gikk dårligere enn vanlig den andre gangen, da ting vanligvis går ganske smooth. Var forberedt på at kjøring skulle vi vanskelig, og ser ikke dette som verdens undergang. Er heller ikke overbevist om at jeg er en dårlig sjåfør pga dette. Fint det var enkelt for deg, TMB. Dette var på Gjøvik, btw. Og lykke til Snork! Endret 13. april 2011 av Totenkringle Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Høres ut som det primært er mengdetrening du mangler. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ikke mangler, men trenger enda mer av - ja. Lenke til kommentar
Freken_Snork Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Jeg sto i dag, var noen små feil, men fikk en veldig hyggelig mann i sidesete Kjørte i Oslo Endret 14. april 2011 av Freken_Snork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå