Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen fortelle meg hvordan sikkerhetskurs på vei foregår? Dette består av 13 timer vet jeg. Er det slik at det strekker seg over noen dager? Vil gjerne vite detaljer :-) Kjører i Oslo.

På kjøreskolen min var det delt opp i 2:

"før kjøring": 1 time med litt teori

del 1: kjørte på landeveier (oversiktlige) og øvde på forbikjøringer. Var to kjøreskolebiler (altså fire elever), og så øver man på hverandre. Lærerne utsetter deg for litt ekle episoder osv, eget eksempel: når jeg skulle kjøre forbi den andre bilen og var på siden av den, setter læreren av den andre bilen gassen i bånn, slik at du enten må gi på veldig selv for å komme forbi, eller bremse ned og avbryte situasjonen. Etter å ha øvd på dette, var det ut på motorveien og inn til Oslo (bor i Vestfold), og øvde så på storbytrafikken.

del 2: Vi to som skulle kjøre sammen + de to i den andre bilen fikk utdelt et kart, og skulle velge et sted det tok ca 3 timer å kjøre til. Dette stedet valgte vi helt selv, og så skulle vi velge en rute hvor man ikke skulle kjøre på hovedveier. Så under kjøringen er det en som kjører, mens den i baksetet er kartleser.

Er litt forskjellig fra skole til skole, men håper det hjalp :-) (dette var sommeren 2010 forresten)

Lenke til kommentar

Trenger å høre hva dere mener angående dette. Jeg har bestilt oppkjøring i Lillestrøm slutten av denne måneden, men lurer veldig på om jeg heller skal endre oppkjøringen siden jeg skal flytte til Sør Trøndelag, nærmere Os i april. Hva ville dere gjort hvis dere var meg? kjøre opp i Lillestrøm eller kjøre opp i Sør Trøndelag? Jeg har kjørt opp i Lillestrøm og strøk i januar, ville det være dumt å kjøre opp i Lillestrøm igjen når jeg allikevel skal flytte til Sør Trøndelag? Noen som har forresten kjørt opp i Røros og kunne komme med noen tips?

Endret av limaland
Lenke til kommentar

Når du har kjørt opp en gang før i samme by, er du gjerne litt mer kjent, og vil ikke gjøre samme feil som du gjorde sist du strøk. Jeg ville gått for å prøve på nytt samme sted.

Ser ihvertfall ikke poenget med å vente?

Det er jo sant det vbjornevik. Venner og kjente anbefaler å kjøre opp i sør Trøndelag siden det er mye lettere. Kjører jeg opp i Lillestrøm og stryker igjen så går 3500 i rett i dass :-(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Noen som har kjørt opp på Hafslund trafikkstasjon, Sarpsborg? evt. hvilken rute? (Har fått oppkjøring i april)

Lenke til kommentar

Om en uke fra nå SKAL jeg ha lappen :hrm: Oppkjøring 14. mars

Det jeg sliter mest med (tror jeg) er å tørre å ta luker (ikke bli stående å vente i kryss), og å få med meg om jeg har vikeplikt fra høyre eller ikke -.-

Har en blandet magefølelse, men det kan jo gå utrolig bra! Denne tråden er iallefall gull verdt!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått oppkjøringsdato, 3. mai, ettermiddag. Fikk muligens tidligere, da det ikke var helt sikkert hvor mange oppkjøringer de skulle ha i påsken. Men fornøyd uansett. Litt surt å ha i rushtrafikken da. Tar oppkjøring utenfor Bergen :thumbup:

Endret av SM#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...