SM# Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hehe, akkurat det der jeg siktet til vbjornevik. Ble usikker selv når jeg tenkte over det. Fått oppkjøringsdato forresten? Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Kan noen fortelle meg hvordan sikkerhetskurs på vei foregår? Dette består av 13 timer vet jeg. Er det slik at det strekker seg over noen dager? Vil gjerne vite detaljer :-) Kjører i Oslo. På kjøreskolen min var det delt opp i 2: "før kjøring": 1 time med litt teori del 1: kjørte på landeveier (oversiktlige) og øvde på forbikjøringer. Var to kjøreskolebiler (altså fire elever), og så øver man på hverandre. Lærerne utsetter deg for litt ekle episoder osv, eget eksempel: når jeg skulle kjøre forbi den andre bilen og var på siden av den, setter læreren av den andre bilen gassen i bånn, slik at du enten må gi på veldig selv for å komme forbi, eller bremse ned og avbryte situasjonen. Etter å ha øvd på dette, var det ut på motorveien og inn til Oslo (bor i Vestfold), og øvde så på storbytrafikken. del 2: Vi to som skulle kjøre sammen + de to i den andre bilen fikk utdelt et kart, og skulle velge et sted det tok ca 3 timer å kjøre til. Dette stedet valgte vi helt selv, og så skulle vi velge en rute hvor man ikke skulle kjøre på hovedveier. Så under kjøringen er det en som kjører, mens den i baksetet er kartleser. Er litt forskjellig fra skole til skole, men håper det hjalp :-) (dette var sommeren 2010 forresten) Lenke til kommentar
Freken_Snork Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Tusen takk suphadupha! Dere brukte altså 2 dager på det? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hehe, akkurat det der jeg siktet til vbjornevik. Ble usikker selv når jeg tenkte over det. Fått oppkjøringsdato forresten? Nei, de har ikke lagt ut datoer så langt frem i tid enda. Men satser på å få på dagen Lenke til kommentar
liss2018 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Trenger å høre hva dere mener angående dette. Jeg har bestilt oppkjøring i Lillestrøm slutten av denne måneden, men lurer veldig på om jeg heller skal endre oppkjøringen siden jeg skal flytte til Sør Trøndelag, nærmere Os i april. Hva ville dere gjort hvis dere var meg? kjøre opp i Lillestrøm eller kjøre opp i Sør Trøndelag? Jeg har kjørt opp i Lillestrøm og strøk i januar, ville det være dumt å kjøre opp i Lillestrøm igjen når jeg allikevel skal flytte til Sør Trøndelag? Noen som har forresten kjørt opp i Røros og kunne komme med noen tips? Endret 5. mars 2011 av limaland Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Når du har kjørt opp en gang før i samme by, er du gjerne litt mer kjent, og vil ikke gjøre samme feil som du gjorde sist du strøk. Jeg ville gått for å prøve på nytt samme sted. Ser ihvertfall ikke poenget med å vente? Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Tusen takk suphadupha! Dere brukte altså 2 dager på det? Ja, to dager Lenke til kommentar
liss2018 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Når du har kjørt opp en gang før i samme by, er du gjerne litt mer kjent, og vil ikke gjøre samme feil som du gjorde sist du strøk. Jeg ville gått for å prøve på nytt samme sted. Ser ihvertfall ikke poenget med å vente? Det er jo sant det vbjornevik. Venner og kjente anbefaler å kjøre opp i sør Trøndelag siden det er mye lettere. Kjører jeg opp i Lillestrøm og stryker igjen så går 3500 i rett i dass :-( Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Ser ikke hvorfor det skal være mye lettere å kjøre opp i Sør Trøndelag. Oppkjøring er oppkjøring, og alt er lett når man kan det. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Er fortsatt fordel å kjøre opp der man har hatt mest øvelse privat og med kjørelærer - slik at man vet om alle plassene det er en spesiell utfordring å kjøre. Lenke til kommentar
IHASBOKK Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg kjørte opp i trondheim. Der kunne jeg ikke de spørsmålene eller lukeparkering. Men det gikk. Jævla spørsmål. Makan te idiotisk opplegg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Noen som har kjørt opp på Hafslund trafikkstasjon, Sarpsborg? evt. hvilken rute? (Har fått oppkjøring i april) Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Om en uke fra nå SKAL jeg ha lappen Oppkjøring 14. mars Det jeg sliter mest med (tror jeg) er å tørre å ta luker (ikke bli stående å vente i kryss), og å få med meg om jeg har vikeplikt fra høyre eller ikke -.- Har en blandet magefølelse, men det kan jo gå utrolig bra! Denne tråden er iallefall gull verdt! Lenke til kommentar
SM# Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Da har jeg fått oppkjøringsdato, 3. mai, ettermiddag. Fikk muligens tidligere, da det ikke var helt sikkert hvor mange oppkjøringer de skulle ha i påsken. Men fornøyd uansett. Litt surt å ha i rushtrafikken da. Tar oppkjøring utenfor Bergen Endret 8. mars 2011 av SM# Lenke til kommentar
mathos Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har hatt lappen i en måned om et par timer, og har kjørt én eneste gang etter jeg fikk den Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har hatt lappen i en måned om et par timer, og har kjørt én eneste gang etter jeg fikk den Har hatt lappen i 2,5mnd og har kjørt 5-6 ganger bare Lenke til kommentar
mathos Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har hatt lappen i en måned om et par timer, og har kjørt én eneste gang etter jeg fikk den Har hatt lappen i 2,5mnd og har kjørt 5-6 ganger bare Hva er din unnskyldning? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Ser det er stor forskjell på folk. En bekjent kjørte nesten 50.000km det året han fikk lappen. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Penger Ser den Selv flyttet jeg til Oslo rett før jeg fikk lappen, og verken trenger eller har råd til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå