Zodihax Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg betalte 30.000 kr, da med kun det obligatoriske + 3 dobbeltimer ekstra.. Ingen pakkepris og billige kjøreskoler her i Stavanger, nei. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tar det i Bergen, hos Byens Trafikkskole. Bare navnet tilsier jo egentlig at de tar seg godt betalt .. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg betalte vel 15.920, tror jeg. Hadde en pakke på 17.000, med alt det obligatoriske+10 kjøretimer. Men tok bare 8 av de, så jeg fikk tilbake penger... Synes det endte på en okey pris. Var i fjor, btw. Fikk lappen 22. desember. 1 Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvor lang tid vil det sånn cirka ta å få lappen fra man begyner med sin første kjøretime? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg brukte litt i overkant av én måned. Startet vel kjøretimer rundt 15. august og fikk lappen 21. september, men det varierer jo veldig. Spørs hvor mye kø det er for oppkjøring og hvilke datoer du kan ha langkjøring, glattkjøring og alt det, samt hvor flink du er til å kjøre. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvor lang tid vil det sånn cirka ta å få lappen fra man begyner med sin første kjøretime? Er vel ikke noe fasit. Spørs hvor lang ventetid det er på oppkjøring, og hvor ledig kjørelæreren din er. Jeg sa til kjøreskolen før jeg begynte at jeg ville ha en lærer som hadde mye ledige timer, pga. jeg hadde kjørt mye hjemme og derfor trengte jeg ikke så veldig mye opplæring. Jeg brukte litt i overkant av èn måned på å ta lappen. Første kjøretime 10. november eller noe slikt, og hadde oppkjøring 22.des. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Da hadde jeg oppkjøring og jeg sto uten noen feil. Alt var bare positivt og jeg føler selv at jeg fikk det til skikkelig bra. Litt nervøs i det jeg satte meg inn, men han spurte om jeg ville ha på radio eller småprate og da tok jeg småprate. Lettere det enn å bli distrahert av musikk og snakk på radioen. Samtidig så hadde også sensoren med seg en lærlig, selv om jeg ikke brydde meg noe om det. Tips til de som skal oppkjøre og ting de skal bør ta hensyn til. Girvalg (Ta hensyn til helse og miljø) Vikeplikt Plassere seg riktig Bruk speil Blinklys Ikke stress og bruk en fin fart til forholdene. Ikke for defensivt, men heller ikke for fort. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Da skal jeg ut å prøve meg på teorien i morgen tidlig. Håper virkelig det går bra. Er egentlig litt nervøs og redd for å stryke, men har bestilt prøver på teoritentamen (betalingsgreier), og har stått 6/6 ganger i dag, med 3-4 feil. Lenke til kommentar
liss2018 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du må bare ta deg god tid når du skal lese over svarene dine. Jeg fikk bestått første forsøk fordi jeg leste nøye over svarene og rettet på 3 av de som var avgjørende for å kunne bestå :-) lykke til idag ! Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Bestod med 2 feil på 14 minutter Så over alle svarene en ekstra gang uten å endre på noe, så kunne vell egentlig vært ferdig på under 10 min, men bedre å være på den sikre siden Må si traktorteorien var mye vanskeligere! Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Vil bare minne om at det finnes en egen tråd for teorien (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=551402) og at denne er beregnet på selve oppkjøringen. En kompis av meg strøk i dag, han beskrev det som at han følte han hadde kjørt bra, men han strøk på å ha dårlig plassering og å kjøre for fort forbi høyreveier der det er vikeplikt. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Har hørt at de legger stor vekt på vikeplikt, plassering og miljøvennlig kjøring. Om disse tre faktorene er på plass, skal det en del til for å stryke. Noen meninger? Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Besto oppkjøringen i dag ! <3 satan å nervøs jeg var da jeg satte meg inn i bilen.. hadde på radio å småpratet hele tiden så tiden fløy forbi 2 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Gratulerer! En kompis av meg bestod også i dag Og en annen kamerat bestod 2 mars i fjor. Tror bursdagen min bringer lykke xD Haha Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Besto oppkjøringen i dag ! <3 satan å nervøs jeg var da jeg satte meg inn i bilen.. hadde på radio å småpratet hele tiden så tiden fløy forbi Grattis! Bare 9 måneder til jeg er 18 og kan kjøre opp selv.. way to long. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Har hørt at de legger stor vekt på vikeplikt, plassering og miljøvennlig kjøring. Om disse tre faktorene er på plass, skal det en del til for å stryke. Noen meninger? Hehe, det er vel ikke så mye annet egentlig? All fornuftig kjøring går vel under de tre punktene du nevner. Ellers er det vel kjekt å svare rett på kontrollspørsmålet også. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Vell, hastighet, trafikkbilde/forståelse, tekniske spørsmål og bruk av lys? Har ikke hatt oppkjøring jeg, så vanskelig å si Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Så det er altså ikke så smart å dra hvert gir langt? Er dette ting som trekker ned? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Så det er altså ikke så smart å dra hvert gir langt? Er dette ting som trekker ned? Jada, men er ikke det som vektlegges mest. Det viktigste er at du klarer å kjøre individuelt. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Vell, hastighet, trafikkbilde/forståelse, tekniske spørsmål og bruk av lys? Har ikke hatt oppkjøring jeg, så vanskelig å si Okay da, legg til hensyn til andre trafikanter, så har du dekt det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå