mathos Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Gratulerer Hvor mange timer hadde folket bak rattet før de bestod? Privat og i regi av kjærelærer. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Gratulerer Hvor mange timer hadde folket bak rattet før de bestod? Privat og i regi av kjærelærer. Jeg hadde vel ca 15-16 dobbelttimer ved kjøreskolen, og kanskje 9-10 timer privat. Det er mye penger, men jeg hadde ikke mopedlappen fra før av, så jeg var nødt til å lære meg trafikkregler samtidig Glad jeg ikke betalte, for å si det sånn Endret 11. februar 2011 av TM B Lenke til kommentar
feggy Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg hadde 6 eller 7 kjøretimer + det obligatoriske ( glatt-, lang- og kartkjøring) Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg hadde 6 eller 7 kjøretimer + det obligatoriske ( glatt-, lang- og kartkjøring) Hva er det? Aldri hørt om det, kjørelæreren min har heller ikke nevnt det. Vanlig bykjøring? Lenke til kommentar
feggy Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Ehm, jeg fikk noen destinasjoner jeg skulle kjøre til. Måtte dermed lete opp på kart/gps/googlemaps/ det som passet best, for så å kjøre til det stedet. Mener at det er obligatorisk greie. Hmm, kanskje jeg blingser nå. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hva skjer om man feiler på kontrollspørsmålet? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Ehm, jeg fikk noen destinasjoner jeg skulle kjøre til. Måtte dermed lete opp på kart/gps/googlemaps/ det som passet best, for så å kjøre til det stedet. Mener at det er obligatorisk greie. Hmm, kanskje jeg blingser nå. Er det en del av landeveiskjøringen? For jeg har tatt alt det obligatoriske utenom landeveiskjøringen, teorien og oppkjøringen, men har aldri hørt på kartkjøring. Hva skjer om man feiler på kontrollspørsmålet? Du får vel bare en minus i boka. Om du har gjort alt annet perfekt, men bare svarer feil på kontrollspørsmålet så burde du bestå likevel. Lenke til kommentar
cfg Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Mener at det er obligatorisk greie. Hmm, kanskje jeg blingser nå. Er obligatorisk jo! Godt mulig de "syr" det inn sammen med noe annet, som f.eks langkjøring til destinasjoner på ett kart eller noe lignende det! Mange kjøreskoler som syr inn forbikjøringa i vanlige kjøretimer, så lenge du har kjørt forbi noen så kan det regnes som 'gjort'. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg hadde kartkjøring på sikkerhetskurs på vei/landevei/langkjøring. Kjørte først til Sverige etter lærer sine anvisninger, og da jeg kom dit skulle jeg finne en rute tilbake til Norge. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Gratulerer Hvor mange timer hadde folket bak rattet før de bestod? Privat og i regi av kjærelærer. Maaaange timer privat, og 5 dobbeltimer på trafikkskolen (hvorav 2 var veiledningstimer). Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Gratulerer Hvor mange timer hadde folket bak rattet før de bestod? Privat og i regi av kjærelærer. Rundt 200-300timer privat de siste to årene og kun det obligatoriske hos kjøreskole. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Selv kjørte jeg i underkant av 60 timer før jeg bestod, inkludert sikkerhetskurs på vei, bane og oppkjøring. Alt for lite mengdetrening. Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Kjørt 2år privat så jeg trengte bare 2 kjøretimer. Så tok jeg veiledningstime, glattkjøring, landeveiskjøring også oppkjøring Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det gikk perfekt , fikk bare skryt når vi rygget inn bak biltilsynet. FY Fen så fantastisk det var åkjøre ned motorvegen til skolen med AC/DC på full guffe, alene i bilen. Kom akkurat inn før timen/dagem var slutt for å få skrøte/vist det midlertidige førerkortet. Som tips vil jeg si at om det er glatt, ta det med ro! og der det er pen, saltet veg på en fin vinterdag som i trønderlag idag (8-) så kan man holde fartsgrensa. Highway to hell da? hehe 2 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Gratulerer Hvor mange timer hadde folket bak rattet før de bestod? Privat og i regi av kjærelærer. Rundt 200-300timer privat de siste to årene og kun det obligatoriske hos kjøreskole. Tipper 20 timer med pappa og 3 timer + det obligatoriske (- kartkjøring for some reason) med kjøreskole. 1 Lenke til kommentar
username- Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hallo alle sammen! Er det noen som vet om man kan kjøre tohjuls moped med førerkortet for klasse B? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Man får førerkort for Klasse B og M når man består oppkjøring for Klasse B. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hva har dere betalt, dere som bare har tatt det obligatoriske? Har fått en regning på 9.990, men pappa mener at de deler regningen opp i 2, altså at jeg får en til på 9.990. Synes 20.000 høres litt mye ut når jeg har fått beskjed om at jeg bare trenger det obligatoriske. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg hadde en pakkepris som endte på 13.000 pluss glattkjøring (er vel en tusenlapp) og oppkjøring som koster rundt 700, i tillegg til teorien som koster 300. Endte på litt over 15.000 totalt, og da fikk jeg vel også 8 kjøretimer i tillegg til obligatoriske ting. Du vurderte ikke å sjekke prisen før du bestemte deg for å ta lappen da? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Er ikke jeg som skal betale lappen uansett, så sånn sett driter jeg i det. Valgte vell den kjøreskolen pga. tremenningen min er kjørelærer. Men høres 9.900 urimelig ut totalt for det obligatoriske? Da gjerne innlagt litt familierabatter ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå