Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer :) Hvor mange timer hadde folket bak rattet før de bestod? Privat og i regi av kjærelærer.

Jeg hadde vel ca 15-16 dobbelttimer ved kjøreskolen, og kanskje 9-10 timer privat.

Det er mye penger, men jeg hadde ikke mopedlappen fra før av, så jeg var nødt til å lære meg trafikkregler samtidig :thumbdown: Glad jeg ikke betalte, for å si det sånn :p

Endret av TM B
Lenke til kommentar

Ehm, jeg fikk noen destinasjoner jeg skulle kjøre til. Måtte dermed lete opp på kart/gps/googlemaps/ det som passet best, for så å kjøre til det stedet.

Mener at det er obligatorisk greie. Hmm, kanskje jeg blingser nå. :dontgetit:

Er det en del av landeveiskjøringen? For jeg har tatt alt det obligatoriske utenom landeveiskjøringen, teorien og oppkjøringen, men har aldri hørt på kartkjøring. :p

Hva skjer om man feiler på kontrollspørsmålet?

Du får vel bare en minus i boka. Om du har gjort alt annet perfekt, men bare svarer feil på kontrollspørsmålet så burde du bestå likevel.

Lenke til kommentar

Mener at det er obligatorisk greie. Hmm, kanskje jeg blingser nå. :dontgetit:

Er obligatorisk jo! :)

Godt mulig de "syr" det inn sammen med noe annet, som f.eks langkjøring til destinasjoner på ett kart eller noe lignende det! Mange kjøreskoler som syr inn forbikjøringa i vanlige kjøretimer, så lenge du har kjørt forbi noen så kan det regnes som 'gjort'.

:)

Lenke til kommentar

Det gikk perfekt :cool: , fikk bare skryt når vi rygget inn bak biltilsynet. FY Fen så fantastisk det var åkjøre ned motorvegen til skolen med AC/DC på full guffe, alene i bilen.

Kom akkurat inn før timen/dagem var slutt for å få skrøte/vist det midlertidige førerkortet.

Som tips vil jeg si at om det er glatt, ta det med ro! og der det er pen, saltet veg på en fin vinterdag som i trønderlag idag (8-) så kan man holde fartsgrensa.

Highway to hell da? hehe ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gratulerer :) Hvor mange timer hadde folket bak rattet før de bestod? Privat og i regi av kjærelærer.

Rundt 200-300timer privat de siste to årene og kun det obligatoriske hos kjøreskole.

Tipper 20 timer med pappa og 3 timer + det obligatoriske (- kartkjøring for some reason) med kjøreskole. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde en pakkepris som endte på 13.000 pluss glattkjøring (er vel en tusenlapp) og oppkjøring som koster rundt 700, i tillegg til teorien som koster 300. Endte på litt over 15.000 totalt, og da fikk jeg vel også 8 kjøretimer i tillegg til obligatoriske ting.

Du vurderte ikke å sjekke prisen før du bestemte deg for å ta lappen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...