glenni92 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Grattis. Drar om et kvarter for å ta oppkjøringa Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Og jeg sto med glans! 1 Lenke til kommentar
SM# Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Grattis! Kjør forsiktig ! Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 yepp xD men vill bare si til dere som gruer dere at det ikke er noe å grue seg til Lenke til kommentar
SM# Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hva da? Og hvordan foregikk det seg? Telltelltell! Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Gratulerer til dere begge! Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 først så skal du trekke et kort hvor du får et kontroll spørsmål, jeg fikk om å se om nærlysene var riktig instillt å hva som kan skje hvis dem ikke er det. også er det bare å kjøre, sensoren sier hvor du skal kjøre, noen ganger så skal du følge skilt dit og dit, noen ganger sier han bare Venstere / høyere. bare å spørre hvis du er usikker hvor du skal kjøre. det var ikke noe lure greier eller no sån som at han ber deg svinge dit også er det innkjøring forbudt F.eks. bare hold hodet kaldt så går det bra Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Haha. Fikk akkurat samme kontrollspørsmål og informasjon som du fikk Hvor kjørte du opp? GRATTIS BTW. Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Lillestrøm kjørte jeg opp. Sensuren het anders Lenke til kommentar
liss2018 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Kanskje litt off-topic her, men jeg lurer på om noen kan anbefale meg en bra kjøreskole med kjørelærere som har 'pedagogiske' evner. Nå har jeg vært bort i 2 kjøreskoler og endte opp med 30 + kjøretimer samt en stryk oppkjøring. Den første kjøreskole var kjørelæreren så pirkete at jeg fikk angst hver gang jeg skulle ha time med han. Den andre kjøreskolen var kjørelæreren mer opptatt av å prate i telefon og stoppe på steder for å ordne opp i private ærender, samt at kjøretimene mine gikk til å kjøre han hjem. Nå sitter jeg her og føler at jeg kanskje har blitt lurt :-( og er utrolig lei meg av hele førekort maset. Tips til gode kjøreskoler og gode kjørelærere tar jeg gjerne imot med takk :-) Endret 8. februar 2011 av limaland Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) På kontrollspørsmålet jeg fikk på min oppkjøring i sommer, så ble jeg spurt hvordan bremseforsterkeren virker. Man skal hvertfall: Skru av motoren, pumpe på bremsen så mange ganger den går (den blir hardere og hardere å pumpe/tråkke på), og så skal man holde bremsen inne når man skrur på motoren. Da skal bremsa synke innover. Heldigvis hadde læreren min vist meg det en gang, tilfeldigvis. Kanskje litt off-topic her, men jeg lurer på om noen kan anbefale meg en bra kjøreskole med kjørelærere som har 'pedagogiske' evner. Nå har jeg vært bort i 2 kjøreskoler og endte opp med 30 + kjøretimer samt en stryk oppkjøring. Den første kjøreskole var kjørelæreren så pirkete at jeg fikk angst hver gang jeg skulle ha time med han. Den andre kjøreskolen var kjørelæreren mer opptatt av å prate i telefon og stoppe på steder for å ordne opp i private ærender, samt at kjøretimene mine gikk til å kjøre han hjem. Nå sitter jeg her og føler at jeg kanskje har blitt lurt :-( og er utrolig lei meg av hele førekort maset. Tips til en gode kjøreskoler og god kjørelærere tar jeg gjerne imot med takk :-) Kommer jo an på hvor du bor Endret 8. februar 2011 av pnc Lenke til kommentar
liss2018 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 På kontrollspørsmålet jeg fikk på min oppkjøring i sommer, så ble jeg spurt hvordan bremseforsterkeren virker. Man skal hvertfall: Skru av motoren, pumpe på bremsen så mange ganger den går (den blir hardere og hardere å pumpe/tråkke på), og så skal man holde bremsen inne når man skrur på motoren. Da skal bremsa synke innover. Heldigvis hadde læreren min vist meg det en gang, tilfeldigvis. Kanskje litt off-topic her, men jeg lurer på om noen kan anbefale meg en bra kjøreskole med kjørelærere som har 'pedagogiske' evner. Nå har jeg vært bort i 2 kjøreskoler og endte opp med 30 + kjøretimer samt en stryk oppkjøring. Den første kjøreskole var kjørelæreren så pirkete at jeg fikk angst hver gang jeg skulle ha time med han. Den andre kjøreskolen var kjørelæreren mer opptatt av å prate i telefon og stoppe på steder for å ordne opp i private ærender, samt at kjøretimene mine gikk til å kjøre han hjem. Nå sitter jeg her og føler at jeg kanskje har blitt lurt :-( og er utrolig lei meg av hele førekort maset. Tips til en gode kjøreskoler og god kjørelærere tar jeg gjerne imot med takk :-) Kommer jo an på hvor du bor Oslo/Lillestrøm/Sørumsand ;-) Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 På kontrollspørsmålet jeg fikk på min oppkjøring i sommer, så ble jeg spurt hvordan bremseforsterkeren virker. Man skal hvertfall: Skru av motoren, pumpe på bremsen så mange ganger den går (den blir hardere og hardere å pumpe/tråkke på), og så skal man holde bremsen inne når man skrur på motoren. Da skal bremsa synke innover. Heldigvis hadde læreren min vist meg det en gang, tilfeldigvis. Kanskje litt off-topic her, men jeg lurer på om noen kan anbefale meg en bra kjøreskole med kjørelærere som har 'pedagogiske' evner. Nå har jeg vært bort i 2 kjøreskoler og endte opp med 30 + kjøretimer samt en stryk oppkjøring. Den første kjøreskole var kjørelæreren så pirkete at jeg fikk angst hver gang jeg skulle ha time med han. Den andre kjøreskolen var kjørelæreren mer opptatt av å prate i telefon og stoppe på steder for å ordne opp i private ærender, samt at kjøretimene mine gikk til å kjøre han hjem. Nå sitter jeg her og føler at jeg kanskje har blitt lurt :-( og er utrolig lei meg av hele førekort maset. Tips til en gode kjøreskoler og god kjørelærere tar jeg gjerne imot med takk :-) Kommer jo an på hvor du bor Oslo/Lillestrøm/Sørumsand ;-) nei da vet jeg ikke noen dessverre :/ er fra Vestfold Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 På kontrollspørsmålet jeg fikk på min oppkjøring i sommer, så ble jeg spurt hvordan bremseforsterkeren virker. Man skal hvertfall: Skru av motoren, pumpe på bremsen så mange ganger den går (den blir hardere og hardere å pumpe/tråkke på), og så skal man holde bremsen inne når man skrur på motoren. Da skal bremsa synke innover. Heldigvis hadde læreren min vist meg det en gang, tilfeldigvis. Kanskje litt off-topic her, men jeg lurer på om noen kan anbefale meg en bra kjøreskole med kjørelærere som har 'pedagogiske' evner. Nå har jeg vært bort i 2 kjøreskoler og endte opp med 30 + kjøretimer samt en stryk oppkjøring. Den første kjøreskole var kjørelæreren så pirkete at jeg fikk angst hver gang jeg skulle ha time med han. Den andre kjøreskolen var kjørelæreren mer opptatt av å prate i telefon og stoppe på steder for å ordne opp i private ærender, samt at kjøretimene mine gikk til å kjøre han hjem. Nå sitter jeg her og føler at jeg kanskje har blitt lurt :-( og er utrolig lei meg av hele førekort maset. Tips til en gode kjøreskoler og god kjørelærere tar jeg gjerne imot med takk :-) Kommer jo an på hvor du bor Oslo/Lillestrøm/Sørumsand ;-) nei da vet jeg ikke noen dessverre :/ er fra Vestfold Grorud trafikkskole i oslo Tom heter kjørelæreren utrolig flink lærer og han ekke så pirkete som andre, har annbefalt han til flere av venna mine og alle har vært fornøyde Lenke til kommentar
liss2018 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Takk m4sta for tips ang. kjøreskoler. Nå har jeg sittet flere timer og undersøkt forskjellige kjøreskoler i Oslo/ Akershus og fant disse som nevnes nedenfor. Hvis noen av dere har tatt lappen el. kjørt med noen av skolene vil jeg gjerne høre deres erfaringer om disse kjøreskolene. Ski trafikkskole v/ Thore Kjell Melhus Arve's trafikkskole Carsten Ruus trafikkskole Alna trafikkskole Lippert trafikkskole Autoteam på Stovner Wright trafikkskole Lillestrøm Endret 10. februar 2011 av limaland Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 oppkjøring om 3timer og 20min tror dette skal gå bra Lenke til kommentar
frds Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 oppkjøring om 3timer og 20min tror dette skal gå bra Lykke til Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det gikk perfekt , fikk bare skryt når vi rygget inn bak biltilsynet. FY Fen så fantastisk det var åkjøre ned motorvegen til skolen med AC/DC på full guffe, alene i bilen. Kom akkurat inn før timen/dagem var slutt for å få skrøte/vist det midlertidige førerkortet. Som tips vil jeg si at om det er glatt, ta det med ro! og der det er pen, saltet veg på en fin vinterdag som i trønderlag idag (8-) så kan man holde fartsgrensa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå