Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan jeg skjønne det, men jeg har aldri hatt en negativ bemerkning på meg fra verken kjørelærer eller familie, det som ødla mest for meg var litt dårlig rygging da det gikk litt for seint, da jeg ikke kunne se veien siden det var fullt av snø der, men jeg kjørte verken på fortauet eller på noen, det eneste som skjedde var at det gikk litt seinere enn det, det burde ha gjort. Jeg hadde også ett helt bomgir uten at det satte noen i fare, eller i det hele tatt ødla noe spesielt av kjøreopplevelsen. Kjøringa var også prega av at jeg var nervøs men jeg burde aldri ha strykt. :)

Jeg prøver egentlig bare å fortelle det som det skjedde, men denne sensoren strøyk meg fort pga farten, da jeg fikk arket over "hva som var galt" hadde han ikke skrivt en positiv ting, men utrolig mye negative ting. Jeg kunne til og med ikke bruke girene pga den ene bomgiren! :)

Denne fyren her var rett og slett ett rasshål og det som irriterte meg mest av at jeg ikke kunne gjøre noe med det! ;)

Unnskyldninga at det var sensor sin feil blir riktig her, men du kan selvfølgelig velge å ikke tro meg, funker bra det! Jeg sa bare ord for ord hva kjørelæreren min sa, og ja, jeg kan forstå at det alltid finnes ett "strykejern", men som jeg sa, dette var det ikke meg som sa, men kjørelæreren min! :)

Uff, jeg løy visst i toppen, selvfølgelig har jeg hatt negative bemerkninger på kjøringa mi, men det var jo heller i starten når jeg starta å kjøre, ikke i det siste! :blush:

Endret av cfg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg nevnte feilene jeg gjorde, ikke veldig store feil.

Feilene han hovedsaklig fant var at jeg kjørte for seint når det ikke var forsvarlig å kjøre fortere :)

Dette var da inni byene jeg kjørte seint, og jeg skapte ingen kø, vil du finne det feil?

Men jeg ser jo at det ikke nytter å fortelle om hva som faktisk skjedde til deg, forhåndsdømming uten å faktisk ha sett fakta er litt irriterende igrunn, men som sagt alle har rett til sin egen mening, men det nytter ikke at du skal komme her og 'bøye' ordene mine til noe jeg faktisk ikke sa. Det er greit at du tror det er min feil, men for all del ikke bare skriv at det er det dummest du har hørt på lenge, spesielt når jeg ikke kan utfylle det så bra som jeg skulle ønsket med å skrive det, det er en situasjon du måtte ha vært i selv, han fant feil pga jeg kjørte etter forholdene, uten å lage kø, uten å skape noen farlige situasjoner, alle jeg har snakket med har vært enige i at det faktisk var meg som hadde rett der, men det nytter så lite å si noe imot den store staten Norge! :)

Men det er jo helt klart at en på 19 år finner det som riktig å dømme noen over internett uten å ha vært der når det faktisk skjedde, det er jo helt klart at du vet så mye bedre enn meg, eller de andre folkene jeg har snakket med, når du begynner å snakke tull så blir jeg bare irritert, du skal få lov til å ha din mening, men ikke kom her og fortell meg at det absolutt er meg som gjorde feil når jeg vet med sikkerthet at de feilene jeg gjorde var minimale! :)

Nei du trenger ikke, og jeg hadde satt pris på det om du ikke svarte på dette innlegget, eller ihvertfall ikke svarte på en måte som gjør at "jeg ser skyldig ut" når det er tatt feil ut av teksten. Din mening er din mening, jeg har bare prøvd å forklart hva som faktisk skjedde, og du har ganske enkelt ignorert min forklaring og lagt din egen, nemlig at "alt er min feil".

Takker for nå, og kommer ikke til å forsvare meg videre mot dine antagelser / anklager!

Er det noe annet du ville ha sagt til meg skal du få lov til å sende en melding på forumet! :)

Endret av cfg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde selv oppkjøring i Asker og Bærum - Billingstad i slutten av oktober. Det gikk jo greit.

Hadde dog noen feil:

Det var 1 rundkjøring jeg kjørte rett over, bokstavligtalt fordi den var nedfelt i bakken og skiltet stod gjemt bak et skur så var umulig å se. Jeg så feilen i det jeg gjorde den, med engang og gjorde sensor klarover at jeg selv visste at jeg begikk en feil. Dette er greit å gjøre, for da ser også sensoren at du faktisk tenker over hva du gjør i trafikken og ikke bare kjører.

Feil 2 var at jeg la meg litt tidlig over når jeg skulle ta av E18 mot Oslo og lå i kollektivfeltet i 50m.

Jeg klarte heller ikke kontrollspørsmålet..

Utenom det så kan jeg gi noen et par råd:

Alle er nervøse på oppkjøring, og sensor er klar over dette. Husk å pust når du kjører og få mye søvn natten før.

Rundkjøringer; Hold fokus, bruk blinklys, ta passende luker,

30-50 Soner / tettbebygget strøk: Ta det piano, særlig om det er skolebarn og liknende rundt omkring som er uforutsigbare.

Lenke til kommentar

Har oppkjøring kl. 9 på Kongsvinger i morgen. Er veldig nervøs, men føler jeg kan det meste ;)

Noen som har erfaringer fra Kongsvinger? Eller har andre tips? :)

Kanskje litt sent, men ta en tur ut å kjør der før du har oppkjøring. Det gjorde jeg når jeg hadde oppkjøring i Asker og Bærum.

Lenke til kommentar

Strøyk forøvrigt, men det var langt ifra min feil! :)

Fikk en sensor som mente jeg kjørte for seint, da jeg lå gjerne 10 km under fartsgrensa pga det var sludd på veien og snøen falt tungt når jeg kjørte, det var også tåke.

Jeg hadde også ett helt bomgir uten at det satte noen i fare, eller i det hele tatt ødla noe spesielt av kjøreopplevelsen. Kjøringa var også prega av at jeg var nervøs men jeg burde aldri ha strykt. :)

Jeg prøver egentlig bare å fortelle det som det skjedde, men denne sensoren strøyk meg fort pga farten, da jeg fikk arket over "hva som var galt" hadde han ikke skrivt en positiv ting, men utrolig mye negative ting. Jeg kunne til og med ikke bruke girene pga den ene bomgiren!

Men jeg ser jo at det ikke nytter å fortelle om hva som faktisk skjedde til deg, forhåndsdømming uten å faktisk ha sett fakta er litt irriterende igrunn, men som sagt alle har rett til sin egen mening, men det nytter ikke at du skal komme her og 'bøye' ordene mine til noe jeg faktisk ikke sa.

Veien var full av slaps, det var tåke, det var glatt, burde jeg holde 50km/t i tettbebygd strøk når jeg nesten ikke kan se hvem som kommer kjørende fra høyre? Nei, selvfølgelig ikke.

Da kjørelæreren min ordnet en time for en elev senere på dagen strøyk hu også for å ha kjørt for seint, da det var veldig glatt den dagen.

Men det er jo helt klart at en på 19 år finner det som riktig å dømme noen over internett uten å ha vært der når det faktisk skjedde, det er jo helt klart at du vet så mye bedre enn meg, eller de andre folkene jeg har snakket med, når du begynner å snakke tull så blir jeg bare irritert, du skal få lov til å ha din mening, men ikke kom her og fortell meg at det absolutt er meg som gjorde feil når jeg vet med sikkerthet at de feilene jeg gjorde var minimale! :)

Er det noe annet du ville ha sagt til meg skal du få lov til å sende en melding på forumet! :)

Seriøst man du gjenntar deg selv 100 ganger. Selv syns jeg at du strøyk var helt riktig da det var glatt , det snødde, var sludd og ikke minst du kjørte for seint , og bomgirte dog du hadde sikkert mange øvelsestimer også klarer du å drite deg ut den ene dagen. Iogmed at du ikke godtar at du faktisk strøyk og at det var tydeligvis din feil så forstår jeg faktisk ikke deg as

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har oppkjøring på Tirsdag, 1 feb, men oppdaget i går at på beviset for rett til øvingskjøring står det gyldig til og med 31.01.1010.

Hvorfor er det liksom ikke gyldig lengre? Og må jeg skaffe meg nytt før tirsdag? how? :s Ble 18 oktober 2010 hvis det er nødvendig..

Edit: Det har vel noe med mørkekjøring å gjøre når jeg tenker meg om.. Det er jo fullført nå, men er det nødvendig med nytt bevis som har ubegrenset tid eller er det greit med dette, fordi de kan sjekke at jeg har hatt mørkekjøringen eller noe?

Endret av Sindrato
Lenke til kommentar

Uff, gjentar meg selv? Er jo den greieste måten å få igjennom poenget mitt på! ;)

Jeg nevnte at jeg også hadde feil, men jeg vil ikke påstå at det var graverende feil.

Selvfølgelig godtar jeg at jeg strøyk, er ikke så mange andre muligheter, jeg forklarte bare ganske enkelt hvorfor jeg personlig mente det var feil, ikke noe mer enn det! Men selvfølgelig har dere mer 'peiling' enn det jeg har angående situasjonen. Jeg har prøvd å forklart situasjonen så godt som mulig, men dere får egentlig bare tro hva dere vil! :)

Siste innlegget mitt angående dette da det ikke er noe vits i å holde en meningsløs diskusjon oppe, er ingenting som kan endres alikevel!

Angående øvelseskjøring lappen, du må ha en ny en hvis du skal øvelseskjøre! For kjøreskole kjøring eller oppkjøring er det ikke nødvendig da de har alt i systemet sitt! Lykke til med oppkjøringa! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har oppkjøring på Tirsdag, 1 feb, men oppdaget i går at på beviset for rett til øvingskjøring står det gyldig til og med 31.01.1010.

Hvorfor er det liksom ikke gyldig lengre? Og må jeg skaffe meg nytt før tirsdag? how? :s Ble 18 oktober 2010 hvis det er nødvendig..

Edit: Det har vel noe med mørkekjøring å gjøre når jeg tenker meg om.. Det er jo fullført nå, men er det nødvendig med nytt bevis som har ubegrenset tid eller er det greit med dette, fordi de kan sjekke at jeg har hatt mørkekjøringen eller noe?

Hei, de bare sjekker om du har tatt det, da du har tatt det så skriver kjørelæreren på et ark som dere fyller ut. Der står det " dato for mørkedemo etc " Så fyller de det ut der, jeg måtte ikke vise beviset, men du skal da få nytt rett etter bestått mørkekjøring i posten da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...