Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Da var oppkjøringen bestått, plettfri oppkjøring! Teorien var verre! Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Oppkjøring i morgen klokken 12.20. Lettere nervøst kan man si.. Lenke til kommentar
robtap Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Mitt beste tips til dere som skal ta oppkjøring til bil er rett og slett å få en god tone med sensor. Det er utrolig hvor mye man roer ned nervene etter Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Min sensor spurte om jeg ville snakke, ha radio etc. Tiden går sykt fort når man først begynner og kjøre. Endret 19. januar 2011 av Cortese Lenke til kommentar
SM# Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Oppkjøring i morgen klokken 12.20. Lettere nervøst kan man si.. Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Suic Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Tok min test i september på bursdagen min.. Var drit nervøs så å si hele veien, men det gikk bra og jeg besto. Uansett så kjørte jeg litt på motorveien først, så litt på landevei og til slutt bykjøring hvor jeg skulle lukeparkere mellom to biler. Skal vist også være ganske vanlig og få beskjeder som "Ta første mulige vei til venstre" og følg e18 mot drammen osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Min sensor spurte om jeg ville snakke, ha radio etc. Tiden går sykt fort når man først begynner og kjøre. Samme her. Å når jeg godsnakket med sensor hele veien og fikk han til og flire så fløy tiden, og det føltes som 10 minutter med kjøring før han sa jeg måtte stoppe på biltilsynet. Lenke til kommentar
Suic Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Min sensor spurte om jeg ville snakke, ha radio etc. Tiden går sykt fort når man først begynner og kjøre. Samme her. Å når jeg godsnakket med sensor hele veien og fikk han til og flire så fløy tiden, og det føltes som 10 minutter med kjøring før han sa jeg måtte stoppe på biltilsynet. Det kommer jo helt ann på hvem du får da. Han jeg hadde sa ikke mer en nødvendig og hadde ikke sansen for humor.. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Og der besto jeg. Herregud så herlig. Rygginga mi var ganske dårlig (rygge rundt sving) og jeg hadde noen harde nedbremsinger av og til - ellers var det bra. Tok min første tur idag, var skumlere enn jeg trodde å kjøre selvstendig. Endret 19. januar 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Tok min første tur idag, var skumlere enn jeg trodde å kjøre selvstendig. Synd det var skumlere med kjørelærer i bilen, enn å kjøre selvstendig Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Ja jeg også, synes ikke min første tur alene var så veldig spesiell akkurat Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jo, føltes så merkelig. Hadde jo kjørt med moren min i to år, og siste del av dette med kjørelærer - plutselig skulle jeg ut alene. Men herlig var det jo, herregud. Glemte forresten gi noen tips til oppkjøring: ta det rolig og ikke stress dersom du gjør noe feil. Jeg svarte ikke veldig bra på sikkerhetsspørsmålet, greide ikke ryggeoppgaven i det hele tatt - men jeg sto. Lenke til kommentar
daberg Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Og der besto jeg. Herregud så herlig. Rygginga mi var ganske dårlig (rygge rundt sving) og jeg hadde noen harde nedbremsinger av og til - ellers var det bra. Tok min første tur idag, var skumlere enn jeg trodde å kjøre selvstendig. Grattis ! Da er det min tur da. Oppkjøring i morra klokka 12:30 !! Å herregud som sommerfuglene mine har begynt å fly i magen! : ( Hva fikk du forresten som sikkerhetsspørsmål? : ) Endret 20. januar 2011 av daberg Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hehe, lykke til! Det kommer til å bli mye lettere (psykisk i alle fall) enn du aner! Oppvarmingstimen var det verste for min del - med en gang jeg satte meg inn i bilen med sensor ble alt mye roligere. Fikk "Sjekk bremseveskenivået", og jeg svarte at man ikke kan sjekke det på bilen jeg hadde (BMW M1) og at det viser i instrumentpanelet dersom det skulle være lite veske igjen. Kunne vært litt mer utfyllende, f.eks. vist under panseret at det ikke går an å sjekke bremseveskenivået osv. Lenke til kommentar
daberg Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hehe, lykke til! Det kommer til å bli mye lettere (psykisk i alle fall) enn du aner! Oppvarmingstimen var det verste for min del - med en gang jeg satte meg inn i bilen med sensor ble alt mye roligere. Fikk "Sjekk bremseveskenivået", og jeg svarte at man ikke kan sjekke det på bilen jeg hadde (BMW M1) og at det viser i instrumentpanelet dersom det skulle være lite veske igjen. Kunne vært litt mer utfyllende, f.eks. vist under panseret at det ikke går an å sjekke bremseveskenivået osv. Yes. Skal på oppvarmingstime 11:15 nå, så starter løpet med oppkjøringen. Gleder meg endel, men kjenner sommerfuglene.. : )) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Grattis ! Da er det min tur da. Oppkjøring i morra klokka 12:30 !! Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
cfg Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hvordan gikk det? Kan du fortelle meg hva du fikk til kontrollspørsmål? Og sist, men ikke mist så ønsker jeg deg lykke til, selv om den allerede sikkert er avgjordt allerede : ) Hadde helt glemt vekk denne tråden, men fikk spørsmål om hvor mye vekt jeg kunne ha bakpå hengeren! Og hva annet som skjedde når jeg hadde en henger på, tregere bremsing osv.. Strøyk forøvrigt, men det var langt ifra min feil! Fikk en sensor som mente jeg kjørte for seint, da jeg lå gjerne 10 km under fartsgrensa pga det var sludd på veien og snøen falt tungt når jeg kjørte, det var også tåke. Forholdene var forøvrig veldig glatte, men kjørelæreren min sa også at dette var absolutt en av de værste sensorene man kunne få, så det var jo en nedtur kan man si! Men nå prøver man igjen snart så satser på at det går bedre da! 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hvis det ikke er din feil at du strøk, hvem sin feil er det da? Sensor? Været? Kjørelæreren? Bilen? Alle kjøreskoler har verdens verste sensor, og det er alltid en som heter styrkejernet. Innse at du ikke er flink nok til å få sertifikatet og øv deg mer, så går det forhåpentligvis bedre neste gang. Lenke til kommentar
cfg Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Som jeg sa, dette var helt og holdent sensor sin feil, er lett å tenke at det er meg som gjorde noe fælt galt her, men dette er en fyr som strøyk andre elever på en dag da biltilsynet selv hadde sendt ut avlysninger pga at sensorer ikke ville kjøre opp pga det var for glatt! Da kjørelæreren min ordnet en time for en elev senere på dagen strøyk hu også for å ha kjørt for seint, da det var veldig glatt den dagen. Så nei, jeg skjønner at du tenker at "dette her er jo selvfølgelig hans feil, i og med at han sikkert ikke har øvd seg nok", at jeg skal innse noe som ikke er fakta pga en sensor som stryker folk på ytterst glatt føre når man prøver å kjøre etter forholdene, så blir det feil. Veien var full av slaps, det var tåke, det var glatt, burde jeg holde 50km/t i tettbebygd strøk når jeg nesten ikke kan se hvem som kommer kjørende fra høyre? Nei, selvfølgelig ikke. Dette var bare ett eksempel, men tviler på at selv du som sikkert er MYE bedre enn meg til å kjøre hadde stått med den sensoren den dagen. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hmm, rart det der. Alle som stryker sier "Ah, faen, ass. Fikk strykejernet." eller "Helvete, var bare sensor sin skyld at jeg strøk." Nå vet jeg ikke om dette faktisk var tilfellet i din situasjon, men at det var "sensor sin skyld" begynner å bli litt utgått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå