Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk spm om å sjekke mønsterdybde... Dreit meg litt ut, husket ikke eksakt hvor mye man skulle ha på vinterdekk. Men jeg sa "Ja, det er i hvert fall nok, vet ikke eksakt hvor dypt det skal være, men det er mer enn godt nok"

Fikk OK minus, men bestod selve prøven.

Den ser jeg, men da vet du det til neste gang at på vinterdekk er det 3mm, og på sommerdekk er det 1.6mm : )

btw, hvordan sjekke at ABS lampen fungerer? Slå av å på tenningen? : DD

Lenke til kommentar

Skal snart ta lappen, og er egentlig ikke så redd for biljøringa. Men noen som har noen tips til hvordan jeg gjør det teoretiske? Mener alt som har med at bilen fungerer som den skal. Sjekke dødinga på rattet, at alle lampene blinker som de skal, lys osv... Er helt blank på det, selv om jeg er rimelig stø å kjøre.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg vite at jeg har oppkjøring 19. januar klokken 12:20. Er jævlig nervøs faktisk, til tross for at jeg vet at jeg består dersom jeg kjører som jeg vanligvis gjør.

12:20 er vel forsåvidt en ganske fin tid å ha oppkjøring på, lite trafikk (tar oppkjøring i Stavanger)?

Lenke til kommentar

Strøk for andre gang i dag. Stryket var ikke så som skuffende som første gangen, but still. Han sa at jeg strøk fordi jeg kjørte max 45 i en 60 sone, kuttet venstre svinger og kjørte midt på veien i oppoverbakke. Men begynner å tenke at jeg ikke er skapt for lappen, mtp at jeg har strøket 2 ganger på rad og holder på å gi opp håpet om hele dritten. Det at jeg har betalt nesten 10.000kr for 2 oppkjøringer gjør det heller ikke noe bedre :p

Lenke til kommentar

Da fikk jeg vite at jeg har oppkjøring 19. januar klokken 12:20. Er jævlig nervøs faktisk, til tross for at jeg vet at jeg består dersom jeg kjører som jeg vanligvis gjør.

12:20 er vel forsåvidt en ganske fin tid å ha oppkjøring på, lite trafikk (tar oppkjøring i Stavanger)?

Akkurat der må jeg si at jeg føler med deg, og jeg har den samme feelingen selv :)

But still, så er jeg nærvøs.. Har oppkjøring den 21. Januar i Kongsvinger !

Lenke til kommentar

En ting jeg trenger litt hjelp med å forstå. Når jeg er parkert på en parkeringsplass, å skal rygge ut fra parkeringen, å så kjøre til ene siden, hvilken vei skal jeg snu på rattet da? Hvis jeg rygger ut å skal til venstre, hvilken vei snur jeg rattet? Klarer aldri å forstå det. Noen som har en bra huskeregel på det?

Lenke til kommentar

En ting jeg trenger litt hjelp med å forstå. Når jeg er parkert på en parkeringsplass, å skal rygge ut fra parkeringen, å så kjøre til ene siden, hvilken vei skal jeg snu på rattet da? Hvis jeg rygger ut å skal til venstre, hvilken vei snur jeg rattet? Klarer aldri å forstå det. Noen som har en bra huskeregel på det?

Bilen svinger alltid den veien du vrir rattet, uavhengig om du kjører forover eller bakover. Så enkelt som det :cool:

Ole

Endret av Ole3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...