Henning- Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Oppkjøring om litt over en time.. Gruer meg fælt! Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg skal kjøre opp til bil i usa. Har ikke lappen fra før. Hvordan er oppkjøringen der? Hørt den er veldig enkel i forhold til norge. Noen som kan beskrive litt hva det gåt ut på? Kjører opp med en bil med automatgir. Vil dette ha noe å si? I florida er det vel ingen forskjell? Må jo ta en oppkjøring i norge for å få det til norskt førerkort, er det bare å kjøre opp med en bil med gir da, så ordner det seg at jeg kan kjøre både og? Hvordan er teorien der? Har bare nettet å lære meg teorien fra. Hva bør jeg lære? Noen nettsteder jeg kan bruke, eller noen test deg selv tester på nettet? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Såvidt jeg vet er det bare å vise at du kan starte bilen samt kjøre den i et kvartal - mye mulig jeg er godt uinformert dog. Lenke til kommentar
Awah Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Jeg skal kjøre opp til bil i usa. Har ikke lappen fra før. Hvordan er oppkjøringen der? Hørt den er veldig enkel i forhold til norge. Noen som kan beskrive litt hva det gåt ut på? Kjører opp med en bil med automatgir. Vil dette ha noe å si? I florida er det vel ingen forskjell? Må jo ta en oppkjøring i norge for å få det til norskt førerkort, er det bare å kjøre opp med en bil med gir da, så ordner det seg at jeg kan kjøre både og? Hvordan er teorien der? Har bare nettet å lære meg teorien fra. Hva bør jeg lære? Noen nettsteder jeg kan bruke, eller noen test deg selv tester på nettet? Jeg kjørte opp i USA. I Missouri. Kjørte rundt i et nabolag og et parkeringsplass. Null lyskryss, men et par stoppskilt og noen skikkelige greier som lurer folk trill rundt. Maks fartsgrense var vell rundt 50 km/t. Måtte parkere i oppover og nedoverbakke (oj oj), rygge og ta en lukeparkering. Jeg bestod, men to andre som gikk på skolen min strøk samme dag - med samme sensor. Det er ikke noe stress, men ikke tro det er jævlig enkelt heller. Teorien i USA? Handlet mye om skolebusser og hva slags straff en får dersom man blir tatt for det og det og det og det. Bare ta noen tester online og les igjennom boken du får på kjøreskolen/skolen/kjørelæreren din i USA. Etter oktober kom det nye regler til Norge. Når du kommer tilbake til Norge igjen, må du (etter du har blitt 18) dra til nærmeste trafikkstasjon og bytte inn den amerikanske lappen din. Du får da et midlertidig førerkort. Fra du har byttet det inn har du tre måneder på å kjøre opp - altså tre sjanser. Men, det er lang kø nå... jeg ble 18 i november, og har kjørt litt på den amerikanske lappen min. Skal kjøre opp igjen i SLUTTEN av februar, nettopp fordi det er så lang kø. Selv om jeg stryker, kan jeg kjøre videre. Merkelig? Ja. Etter det har gått tre måneder må du altså ha bestått norsk oppkjøring... etter det, har du ikke lappen lenger. Da må du ta både norsk teori og glattkjøring. Mørkekjøring er obligatorisk uansett. Uansett om du kjører opp med automat i USA, kan du kjøre med gir i Norge når du blir 18. Forresten: Du må kunne blinke, bruke vindusviskeren, slå av/på radioen, endre varmen/viften og fikse speilene... haha. Endret 20. desember 2010 av Awah Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Har oppkjøring i morgen klokka 12.30 Er ikke nervøs....enda Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Oppkjøring i morgen kl 08:05. Nervøs? Nei. Men kommer til å bli det i morgen når jeg setter meg inn i bilen... 1 Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Lykke til Zeromac Kanskje sensoren e i julehumør, tror min va da æ hadde oppkjøring. Hadde også på den hær tiden nærmere jul og julaften. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Får håpe det, ja! Sensorer er jo mennesker de, og. Er mest spent på hva jeg får som kontrollspørsmål/sikkerhetsspørsmål. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Lykke til, forhåpentligvis står vi begge Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hehe, takker. Du får ha lykke til du også! Blir en god julegave håper jeg på.. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Oppkjøring i morgen kl 08:05. Huff da, jeg kommer til å sove til 2, mens du står opp 6-7 neida.. det går nok fint hvis du er oppmerksom på gangfelt, høyreregel, farttilpasning og vikeplikt. HUSK å ta av beltet hvis du skal kjøre revers Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hæ, what? Ta av beltet når jeg kjører i revers? Vet ikke om det var seriøst eller ikke, men. Jeg har aldri hørt om det. Står opp halv sju, skal ha en liten kjøretime kvart over sju før det blir oppkjøring kl 8. Var ute og kjørte en liten time nå, og føler meg nogenlunde klar.. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Har aldri hørt om å ta av beltet når man rygger Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Vel, det lærte kjørelæreren min meg om å gjøre... Gjorde det selv under oppkjøringen, og sensoren noterte det med at jeg hadde alt under kontroll når det gjaldt rygging Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Grattis... Bestod jeg også! 2 Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Gratulerer til dere begge Lenke til kommentar
daberg Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Må si at jeg beundrer innsatsen til folk over denne tråden, har fått mye god informasjon og mange handy tips & tricks : D Jeg skulle tatt lappen for snaut ett år siden, men har bodd så sentralt i egen leilighet at jeg aldri har egentlig stresset med det, men da jeg måtte flytte hjem igjen til mine kjære foreldre snudde situasjonen brått. Nå står jeg ovenfor samme utfordring som de fleste har gjort innad denne tråden, nemlig oppkjøringen. Har fått oppkjøring den 21 Januar, og jeg kan ikke si noe annet at jeg gleder meg som bare rakker'n Men samtidig kiler det i magen ved tanken på det! Lest om mange sikkerthetsspørsmål o.l. og jeg må si at fikk en sterk påmindelse angående dem, for skal jeg være ærlig slo deg med litt i hode at jeg overhode ikke har tenk på det før nå. Så jeg har dratt frem vognkort etc. for å holde meg selv oppdatert. Jeg unner dere alle andre som har klart dette, og gratulerer. Snart er det duket for min oppkjøring! hoho Lenke til kommentar
cfg Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 1 time igjen... Nervøs nå ja! Lenke til kommentar
daberg Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 1 time igjen... Nervøs nå ja! Hvordan gikk det? Kan du fortelle meg hva du fikk til kontrollspørsmål? Og sist, men ikke mist så ønsker jeg deg lykke til, selv om den allerede sikkert er avgjordt allerede : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå