Henning- Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg fikk hvordan sjekker man at bremseforsterkeren funker? Er det forsvarlig og kjøre om den ikke er i god stand? Noe slikt fikk jeg, hadde rett på begge Kjente jeg var nervøs rett før kjørngen, men når man begynner og kjøre så går det egentlig nok så fint. Ja, og hvordan vet man dette? Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Slår av bilen og pumper 6-7 ganger på bremsen og holder den inne, starter bilen så skal bremsen sige innover. Det andre spørsmålet var visst: Hva gjør bremse forsterkeren, sa den hjelper til med bremsingen eller noe slikt. Fikk vertfall rett Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Før bilen er i gang trykker du bremsen inn et par ganger, holder den inne og så starter du. Dersom den siger litt inn fungerer bremsekraftforsterkeren. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg fikk hvordan sjekker man at bremseforsterkeren funker? Er det forsvarlig og kjøre om den ikke er i god stand? Noe slikt fikk jeg, hadde rett på begge Kjente jeg var nervøs rett før kjørngen, men når man begynner og kjøre så går det egentlig nok så fint. Hva er riktig svar her? Glemmer det hver gang Gratulerer forresten =D Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nei sa visst feil på det, fikk hva gjør bremseforsterkeren. Men regner med det ikke er lov og kjøre om den ikke virker. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det er vel muligens lovlig bare ikke forsvarlig? Ergo at man må få kjørt til nærmeste verksted. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det kan stemme. Lenke til kommentar
suzukirmx03 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 hei jeg lurte på et spørsmål angående teori du kjører en bil og du skal rett fram og du kommer mot et lyskryss som blinker gult også er det en bil på hver side av krysset altså en på venstre og høyre hvem er det man skal vike til elr er det høyreregel beklager at det er offtopi folkens takker for svar Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 "Myndighetspyramiden": Politidirigering Lysregulering Veiskilt og veioppmerking Trafikkregler (inkludert høyreregel) m.a.o. gjelder høyreregel om det ikke er skiltet forkjørsveg/kryss eller vikeplikt. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Manuell dirigering gjelder foran lyssignaler Lyssignaler gjelder foran skilt Skilt gjelder foran trafikkregler Dersom det ikke er skiltet med vikeplikt vil trafikkreglene (altså høyreregel) gjelde. edit: oops, glemte å refreshe Endret 1. desember 2010 av raid2 Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Har oppkjøring i morgen! Gleder meg og gruer meg samtidig! Noen som har noen tips i hvilke feller man ikke bør gå i? Takk Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Sensor har ikke noen feller, men hold vikeplikten! Husk også st fotgjengere er hellige trafikanter. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Mens syklistan kan du bare kjøre ned 4 Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Fikk lappen "Ingen tvil om at du har bestått" var kommentaren Deilig.. Tips: Ta det med ro, ikke vær nervøs, prøv å få med deg skilt, bruk speil ofte, høyre-regelen og stopp for fotgjengere!! Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Fått ny oppkjøring i midten av Januar, men den kommer jeg til å bestå! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Fått ny oppkjøring i midten av Januar, men den kommer jeg til å bestå! Skamløs jinx. Om jeg ikke klarer å svare på sikkerhetsspørsmålet, trekker dette ned? Eller er det fortsatt en god sjans til å bestå? Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Skal kjøre opp på nytt på torsdagen. Strøk for 1 mnd. siden. Begrunnelsen var: "Kjøremåten din i dag er ikke trafikksikker nok, gir ikke god nok samhandling, og er ikke i samsvar med gjeldende regelverk. = Gjennomgående ikke god nok fartstilpassning. Eks: Høy fart gjennom tettbygdstrøk som igjen førte til ikke god nok samhandling m/ fotgjenger. Eks: For høy hastighet, og ingen obs., forbi veier med vikeplikt for." Kjørte opp på Lillestrøm, der jeg ikke er så kjent. Skal nå kjøre opp på Risløkka. Vet ihvertfall at jeg skal ta det mer rolig denne gangen, og vise bedre til sensoren at jeg observerer i kryss og gangfelt. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Fått ny oppkjøring i midten av Januar, men den kommer jeg til å bestå! Skamløs jinx. Om jeg ikke klarer å svare på sikkerhetsspørsmålet, trekker dette ned? Eller er det fortsatt en god sjans til å bestå? Sikkerhetsspørsmålet teller ikke så mye, det er bedre at du prøver å svare på det enn at du sier du ikke vet. Lenke til kommentar
Per-Inge-2613 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg bestod oppkjøring i juni.. Hadde en fantastisk sensor, som hadde en veldig avslappet holdning, noe som igjen medførte at jeg slappet av. Etter ca 3 min "glemte" jeg at det var oppkjøring, og bare kjørte dit han ønsket. Nøkkelordet var "avslappet"... På begrunnelsen stod det at jeg viste tydelig at jeg oppfattet det som skjedde i trafikken, var veldig tydelig ved vikeplikt og meget god fartstilpasning. Jeg kjørte bare som om det var en vanlig time med kjørelærer, jeg... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå