Zodihax Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Krysser fingrene for deg, samtidig som jeg krysser fingrene for at jeg skal bestå noe så basic som teoriprøven på torsdag (har 90% success-rate på teoritentamen.no til nå)! Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg stod : ) Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har kun langkjøring og mørkekjøring igjen før jeg skal ha oppkjøring 26 okt. Skal kjøre opp i Bærum. Noen som har vært gjennom noen ruter? Tror det skal gå greit var ute å kjørte endel i Bærum idag i rushtrafikken. Virket ganske greit, begynner å bli trygg på det meste. Kjørelæreren whiner dog litt om at jeg må være mer påpasselig i rundkjøringer hvor det er tofelt. Utenom det er mye av kjøringen bra. Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Oppkjøring er IKKE noe å være bekymra for! Jeg kjørte opp idag og besto. Tro meg, oppvarmingstime er gull verdt! Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Har oppkjøring 15. nov i stjørdal. Men er nesten litt skeptisk til bilkjøring generelt etter jeg gjorde en feil jeg aldri har gjort før. Skulle kjøre inn på en middels traffikert vei i 3-tiden idag. Jeg fartsavpasset, andregir,luke til høyre, luke til venstre, gasset på og fordi jeg ikke hadde dobbeltsjekket til høyre før jeg presset ned høyrefoten måtte bilen som kom fra høyre og han bak han bråbremse (dekkhvining&tuting) Var en rundkjøring ett par hundre meter etter hvor jeg ga tegn og kjørte til høyre og bilen fulgte ikke etter, enda jeg ga han en god mulighet til det. Er praktisk talt ferdig med trinn 3 og blir å gå igjennom trinn 4 på 2 dager (dvs 13/14nov), men er skeptisk. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Phew snakket med kjørelæreren idag og fikk utsatt oppkjøringa 2 uker, tenker 2 ekstra uker med hardtrening er bedre enn og brenne opp 3 høvdinger samt måtte vent en måned. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) kristus? smart tenkt, ikke bare økonomisk men også for at du skal være alene neste gang du kommer i samme situasjon. Da er det bare deg selv du kan stole på. Slike medtrafikkanter liker vi Endret 27. oktober 2010 av Samegerilja Lenke til kommentar
iKent Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hadde oppkjøring i går, var VELDIG deilig å få lappen ! men noen tips: Husk at hele prøven blir vurdert som en helhet, jeg var sikker på at jeg kom til å stryke, men stod pga jeg var flink helhetlig, selvom småfeilene var "større" sånn jeg så dem så gikk det bra til slutt da jeg var flink med å se i blindsonen når man skifter felt osv osv. Ikke vær stressa, det er skikkelig teit, man kveler motoren og tror man skal dø. Selv så fikk jeg en ny bil på oppkjøringen, en X5, med girkassa OPPNED. -.- den hadde altså 1 gir der 2 er , 3 der 4 er og 5 der 6er. Skjønte virkelig nada når jeg kom på oppkjøringa og satte bilen i andre gir og bare wth!? men ikke bli stressa pga det, du sier bare at du må ta noen min og vende deg til gir/clutch osv. Tror jeg kan summere opp med at så lenge du har klart å følge de viktigste reglene, ikke kjører som bestemor / en 10åring og du har noen timer med mengdekjøring med mor/far osv. Tror jeg hadde nesten 100-120 timer med mengde kjøring med mor og far, det har hjulpet veldig! stå på folkens;D Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 "Dog leg" heter det når girene er satt opp på den måten. Veldig hendig i ræserbiler, men har lite for seg i vanlige biler. Men gratulerer! Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hvorfor er det hendig i racerbiler egentlig? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Fordi man bruker ikke førstegir utenom ved oppstart, og man skifter oftere mellom andre og tredje enn mellom noen andre gir i racing. Å bevege stikka i en rett linje er mye enklere og raskere enn å bevege den ned og til siden. Hvis du liker å kjøre litt gris iblant så har du sikkert tenkt over at du ikke kan skifte mellom morogirene andre og tredje like raskt og smidig som du kan skifte fra første til andre, tredje til fjerde osv. Ved normal kjøring skifter man oftere mellom første og andre, samt tredje og fjerde, så man har egentlig ingen behov for fordelene med "dog leg". 1 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Ikke lenge til oppkjøring for meg heller så kjenner presset Er det en fasit på ca hvor lenge oppkjøringen varer? Endret 30. oktober 2010 av Cortese Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Varer fra ca 45 min til en time. Men uansett, det går sykt fort. Kjørte ca 45 minutter selv, men det virket som jeg kjørte et kvarter, og senor var helt grei Det er heller ikke noe å grue seg til. Det er bare å prøve å slappe av så godt som mulig(vet at det er lettere sagt enn gjort), og si til deg selv av dette går bra. Da har du kommet langt på veien til førerkort. Husk at kjørelæreren din ikke har sendt deg på oppkjøring om han/hun ikke synes du er flink nok til å stå. Husk også at stort sett alle sensorere er veldig greie, og at om du gjør noen småfeil i starten spiller ikke det noe rolle. Det er helheten de ser på. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Høres bra ut. Litt under 1 måned til oppkjøring så får kjøre et par timer i uken frem til det Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Har fått oppkjøring 22 desember, gleder meg Må bare passe på å kjøre en del frem til det så går det vel bra ^^ Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hadde også oppkjøringa i slutten av desember før julaften. Min beste jul ever! Lenke til kommentar
feggy Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hvordan bør man holde seg mtp fartsgrense ved oppkjøring? Følge trafikken eller holde grensen nøyaktig.. type 60-vei, og bilene foran kjører 65-70 ish. Skal man følge de eller holde 59,5 (lawl..) ?? Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Speedometeret viser ikke alltid det hastigheten du har. Dersom speedometeret viser 50 i bilen din så er den virkelige farten ca 45+. Derfor kan du holde ca 65 i 60-sonen uten at du bryter fartsgrensen. Men 60 sonen og nedover bør du alltid holde deg så nær fartsgrensen som mulig, det er de områdene hvor det slås hardest ned på. Til det å holde følge med trafikken: Du skal kjøre slik fartsgrensen er satt til, ikke bry deg om hvor fort de andre kjører. Endret 31. oktober 2010 av Samegerilja Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Følg speedometeret og hold deg så nær fartsgrensene som mulig. Men ro veldig ned om været tilsier det. For eksempel ved snø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå