Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Haha!

Blir nok nok av tid å kjøre på. Jeg brant ikke alle bensinpengene første dag :p

Jeg har som mål og tømme en tank som er over 80 liter min første dag hvertfall. Men når bilen sluker 1,5 liter på bykjøring så skal målet nås! :p

En uke igjen... virker som en evighet! Skal kose meg med å øve på kontrollspørsmålene imens :p

Kjørte en god del på fredag, ja. Men nå er jeg på utkikk etter egen bil (bare jeg får meg jobb :p)

Og for de som lurer, ja høyrefoten min er også ganske tung :p

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Hatt lappen i noen uker nå, fantastisk. Ser dog at det går endel bensin :p

Jess, spesielt når man f. eks kjører fra A til B, bare for å hente et headset, så man kan kjøre tilbake til A med, for å så ta seg en løpetur som varer mindre enn selve kjøreturen :D

Lenke til kommentar

Lykke til Amberlamps, selv om vi alle vet at det ikke trengs!

Motiverende men også skummelt! :p Kan bli den beste dagen ever imorgen... 09mod BMW X5 med 250hest står og venter på meg, samt vi overtar splitter ny bil imorgen :ph34r: + at det er ufattelig varmt og masse sol!!

Nå skal jeg ut med en kompis og gå gjennom alle sikkerhetsspørsmål :)

Lenke til kommentar

Lykke til Amberlamps, selv om vi alle vet at det ikke trengs!

Motiverende men også skummelt! https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/tongue.gif Kan bli den beste dagen ever imorgen... 09mod BMW X5 med 250hest står og venter på meg, samt vi overtar splitter ny bil imorgen https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/ph34r.gif + at det er ufattelig varmt og masse sol!!

Nå skal jeg ut med en kompis og gå gjennom alle sikkerhetsspørsmål https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif

Heldiggris, ble min beste dag iallefall https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/tongue.gif)

Potensiell skrell dette! Tror du stryker. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/tongue.gif

Nå tror jeg du er blitt litt "smågal" (ho ho ho) Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Trenger jeg si mer? :tease:

Fytti for en dag! Kunne ikke fått bedre vær, ikke bedre sensor, ikke bedre oppkjøringsrute... når jeg var ferdig var det rett og hente BMW X5 og vi fikk den nye bilen igår som jeg skal kose meg med til uka :love:

Vurdering fra sensor:

"Din kjøring var trafikksikker med god samhandling og avvikling."

Gjennomgående god tegngiving (tydelig tidlig), god fartstilpassing (etter forhold), god plassering (kryss, rundkjøringer), god trafikktilpassing (vikeplikt, ta luker).

:cool:

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Trenger jeg si mer? :tease:

Fytti for en dag! Kunne ikke fått bedre vær, ikke bedre sensor, ikke bedre oppkjøringsrute... når jeg var ferdig var det rett og hente BMW X5 og vi fikk den nye bilen igår som jeg skal kose meg med til uka :love:

Vurdering fra sensor:

"Din kjøring var trafikksikker med god samhandling og avvikling."

Gjennomgående god tegngiving (tydelig tidlig), god fartstilpassing (etter forhold), god plassering (kryss, rundkjøringer), god trafikktilpassing (vikeplikt, ta luker).

:cool:

Grattis!

Lenke til kommentar

Yey, da har jeg endelig fått kjørt opp og det gikk helt problemfritt! :D Sensor var litt sen, så jeg fikk aldri noe sikkerhetsspørsmål. :p

Kjørt en del, selv om BMW'en min ikke er like fin som Amberlamps sin.

Endret av koots
Lenke til kommentar

Er det slik at kjøreskolene tar ferie i sommer, slik at man ikke kan ta kjøretimer da?

Kjørelæreren din, om du har fått tildelt en, kan som de fleste andre finne på å ta ut ferie om sommeren. Jeg opplevde det i fjor, og det førte til at jeg ikke fikk kjørt opp før høsten kom.

Lenke til kommentar

Sitter her og kjeder meg, våknet klokka 3:30 og får ikke sovne igjen etter at jeg bestod oppkjøringen igår.

Har førerkort men ikke bil å låne før til helgen.

Jaja.. Fikk en kjørerute med både litt by og landevei, av/påkjørings-rampe og litt svingete vei. Ruta var grei og det var passelig med trafikk på veiene. Eneste jeg tabbet meg på var at jeg overreagerte på et stopp-forbudt skilt og tenkte innkjøring forbudt, og dermed bråbremset halveis i krysset. Det var den groveste feilen. Ellers så var det bom-gir på grunn av at jeg fikk en annen bil på oppkjøring enn den jeg har øvd med. Samme merke og modell men når jeg skulle gire fra 3 til 4 sklei spaken mot 2 et par ganger.

Også hadde jeg et kryss jeg ikke så tidlig nok så jeg måtte bremse litt hardt og endte med å kjøre for fort inn i.

Spørsmålet jeg fikk var hvor nødblink-knappen var og hvilke lys man ikke skal bruke når nødblink er på. Jeg viste egentlig ikke fasitsvaret men summet meg frem til at sterke lys som tåkelys og fjernlys ikke er særlig lurt å bruke mens parklys var greit.

Men som sagt så har jeg endelig førerkort. Gleder meg til jomfruturen min :)

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Har oppkjøring om 3 uker ca. Gruer med sykt! Det jeg er mest redd for er disse lappene som man må trekke. Har så lite peiling på bil sånn ellers at jeg tror jeg blir å drite meg loddrett ut på det.

Noen som har noen tips? Hva slags type spørsmål det kan være?

• Liker 1
Lenke til kommentar

oppkjøring i morga 08:30 :o ønsk meg lykke til :D

Ganske nervøs men jeg tar det med ro og håper på det beste, kjører sånn som jeg gjør med min kjørelærer og forklarer mine feil om jeg gjør feil.

Har oppkjøring om 3 uker ca. Gruer med sykt! Det jeg er mest redd for er disse lappene som man må trekke. Har så lite peiling på bil sånn ellers at jeg tror jeg blir å drite meg loddrett ut på det.

Noen som har noen tips? Hva slags type spørsmål det kan være?

http://www.bvtrafikkskole.no/fileadmin/images/SIKKERHETSKONTROLL__kl_B__3_.pdf

der står alt du må kontrollere, men du får bare 1-2 spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...