KristianM1 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Slik var det for meg (Tønsberg) -> Møtte opp, tok bilde, trakk lapp, betalte, gikk inn til Sensor, og kikka på sånn synstest-tavlesak, gikk ut, gikk inn, tok prøven, gikk ut, inn til sensor, fikk at jeg hadde bestått, og dro hjem Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det var vel skriftlig, jeg mener hvordan det foregår med de muntlige spørsmålene, hva kan være greit å vite på forhånd? Lenke til kommentar
::PK:: Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 JAAAAAA! Jeg stod Men bare så vidt. Snakket mye med sensoren, hyggelig kar. Kun derfor jeg strøk. Men var ikke langt fra å skrive skademelding denne gangen x) haha! Men jeg klarte det AWESOME! Åå, Gratulerer hva slags feil gjorde du da? og visste den nye sensoren din at du hadde stryket en gang? Woops, skulle stått "kun derfor jeg ikke strøk" i steden for "kun derfor jeg strøk" haha. Feilen var at jeg ikke holdt siden min godt nok. Jeg kjørte på en vei, midt i Bergen sentrum, der det bare var ett felt, men helt fint plass til to biler. Ved inngangen av denne gaten la jeg meg litt mot venstre i gaten, og det kom en gammel rød varebil opp på høyre side av meg. Litt bak min bil. Så fikk jeg besjed om at jeg skulle forsette rett fram i neste kryss. Og da la jeg meg visst nok over mot høyre, men siden den røde varebilen svingte av en avkjørsel til høyre, slapp jeg å skrive skademelding i tillegg til at jeg bestod . Feilen var, egentlig at jeg ikke sjekket blindsonen og at jeg ikke holdt siden min. Selv kan jeg ikke huske feilen, var bare sensor som forklarte til meg. Han ba meg i hvertfall i etterkant at jeg måtte åpne "gluggene" når jeg kjører... Og jeg tror ikke sensoren visste at jeg hadde strøket en gang, og jeg fant ut at det var greiest å ikke si noe om det heller. Jeg klarte også å holde nærvene under kontroll, slik at jeg skulle virke som en sikker sjåfør. Mener jeg klarte dette i stor grad. Anyways! Jeg klarte det Beste følelsen når han sa bestått. Trodde først på måten han oppsumerte kjøringen, at jeg hadde strøket; han begynte med feilene, men så kom "Men, jeg krysser deg av på bestått, fordi at....". Også skal det nevnes at han var dødsalvorlig under oppsummeringen, noe som gjorde meg enda sikrere på at jeg skulle stryke, og enda deiligere å få bestått. Begrynnelse for bestått oppkjøring: "Kjøremåten gir god miljøvenlig kjøring og er traffikk sikker nok." Var mer også, men det var stort sett det samme. Nå skal jeg bare jobbe mot å bli en enda bedre sjåfør, siden jeg er langt i fra perfekt. No way om jeg skal riske lappen på speeding på motorveien x) haha! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Åh, jeg er så misunnelig. Må være så deilig å ha førerkort på bil. ... jaja, bare 4 mnd igjen. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Må være så deilig å ha førerkort på bil. Etter 19 dager med lappen selv, kan jeg si: Yup. Lenke til kommentar
::PK:: Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Må være så deilig å ha førerkort på bil. Etter 19 dager med lappen selv, kan jeg si: Yup. Etter 4 dager med lappen. Ahhhh! DIGG! Alt strevet var verdt det Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har oppkjøring om ca. 2 uker og jeg kjenner at jeg begynner å grue meg litt nå ja... har øvelseskjørt rundt 20 000km og føler meg klar, men som mange sier kan det også være en ulempe i og med at jeg kanskje nå er litt for selvsikker i hva jeg gjør. Hvor lenge varer oppkjøringen? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Det er da vitterlig 60 minutter, til forskjell fra en vanlig kjøretime på 45 min. Jeg kjørte i hvertfall nesten en time med sensor før vi var fremme på biltilsynet etter å ha kjørt ruta. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Var tilbake og ferdig med oppkjøring etter 45minutter. Oppkjøring skal være 1 kjøretime(45min). Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg hadde også 1 time oppkjøring, men om det var pga. trafikk og at ruten tok lenger tid kan være en av årsakene til det. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Den skal vare 60 min, men gjør ikke alltid det, jeg kjørte en drøy halvtime da jeg hadde oppkjøring i midten av Mai, broren min kjørte opp en måned før meg kjørte i 20 min, så det kommer an på ruta du kjører, når på dagen etc... Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Var tilbake og ferdig med oppkjøring etter 45minutter. Oppkjøring skal være 1 kjøretime(45min). Nei, ca 55-60 min skal den vanligvis være. Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Ahh! Det å høre andre bestå, får meg ikke til å glede meg mindre akkurat! Bare 3mnd igjen, så skal den være i boks Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Kjøreturen skal være ca 55 minutter. Jeg kjørte i 30 minutter jeg. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Besto oppkjøringa idag. Kjørte opp i Lillestrøm, rute 16, dog husker ikke spesifikk hvor jeg kjørte for øyeblikket. Var mest rundt i Lillestrøm/Strømmen (Parkerte innpå parkeringshuset ved Strømmen Storsenter bla.) og en tur utpå riksvei 159 mot Hamar for å så svinge av ved Elkjøp/Jula og mot E6 Trondheim, hvor vi svingte av ved en Shell bensinstasjonen og kom opp mot fylkesvei 120/Kirkeveien eller hva det het, så fulgte vi den veien ned til trafikkstasjonen igjen. Gikk veldig greit, dog dreit med sikkerlig ut på sikkerhetsspørsmålet, hadde en sensor ved navnet Leif, veldig hyggelig fyr. Endret 14. juni 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hadde Leif sjæl gitt. Ikke den mest pratsomme fyren men absolutt hyggelig og rolig. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Hadde Leif sjæl gitt. Ikke den mest pratsomme fyren men absolutt hyggelig og rolig. Sa til meg før vi begynte "noen liker å prate, andre ikke, noen vil ha på radio og andre ikke, hva vil du?" Samme for min del eller noe svarte jeg, så sa han "du får innlede samtalen, for jeg har ikke lov til å forstyrre deg, samt at det er lett at det kan bli forvirring om en prater og skal si hvor en skal kjøre samtidig." Noe som for min del var helt greit, er vel ikke helt ordrett, men var noe i den duren. Lenge siden du hadde oppkjøring @krs1? Endret 14. juni 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Kjenner godt igjen den åpningslinjen ja. Jeg hadde oppkjøring 28. april. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hadde Leif jeg også! :!: Kjørte rute #1. Synes han var særdeles hyggelig, og også lett å snakke med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå