Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JAAAAAA! Jeg stod :D Men bare så vidt. Snakket mye med sensoren, hyggelig kar. Kun derfor jeg strøk. Men var ikke langt fra å skrive skademelding denne gangen x) haha! Men jeg klarte det :D AWESOME!

 

 

 

Åå, Gratulerer :D hva slags feil gjorde du da? og visste den nye sensoren din at du hadde stryket en gang?

 

Woops, skulle stått "kun derfor jeg ikke strøk" i steden for "kun derfor jeg strøk" haha.

 

Feilen var at jeg ikke holdt siden min godt nok. Jeg kjørte på en vei, midt i Bergen sentrum, der det bare var ett felt, men helt fint plass til to biler. Ved inngangen av denne gaten la jeg meg litt mot venstre i gaten, og det kom en gammel rød varebil opp på høyre side av meg. Litt bak min bil. Så fikk jeg besjed om at jeg skulle forsette rett fram i neste kryss. Og da la jeg meg visst nok over mot høyre, men siden den røde varebilen svingte av en avkjørsel til høyre, slapp jeg å skrive skademelding i tillegg til at jeg bestod :D.

 

Feilen var, egentlig at jeg ikke sjekket blindsonen og at jeg ikke holdt siden min.

Selv kan jeg ikke huske feilen, var bare sensor som forklarte til meg. Han ba meg i hvertfall i etterkant at jeg måtte åpne "gluggene" når jeg kjører...

 

Og jeg tror ikke sensoren visste at jeg hadde strøket en gang, og jeg fant ut at det var greiest å ikke si noe om det heller. Jeg klarte også å holde nærvene under kontroll, slik at jeg skulle virke som en sikker sjåfør. Mener jeg klarte dette i stor grad.

 

Anyways! Jeg klarte det :D Beste følelsen når han sa bestått. Trodde først på måten han oppsumerte kjøringen, at jeg hadde strøket; han begynte med feilene, men så kom "Men, jeg krysser deg av på bestått, fordi at....". Også skal det nevnes at han var dødsalvorlig under oppsummeringen, noe som gjorde meg enda sikrere på at jeg skulle stryke, og enda deiligere å få bestått.

 

Begrynnelse for bestått oppkjøring:

"Kjøremåten gir god miljøvenlig kjøring og er traffikk sikker nok."

Var mer også, men det var stort sett det samme.

 

Nå skal jeg bare jobbe mot å bli en enda bedre sjåfør, siden jeg er langt i fra perfekt. No way om jeg skal riske lappen på speeding på motorveien x) haha!

Lenke til kommentar

Besto oppkjøringa idag. Kjørte opp i Lillestrøm, rute 16, dog husker ikke spesifikk hvor jeg kjørte for øyeblikket. Var mest rundt i Lillestrøm/Strømmen (Parkerte innpå parkeringshuset ved Strømmen Storsenter bla.) og en tur utpå riksvei 159 mot Hamar for å så svinge av ved Elkjøp/Jula og mot E6 Trondheim, hvor vi svingte av ved en Shell bensinstasjonen og kom opp mot fylkesvei 120/Kirkeveien eller hva det het, så fulgte vi den veien ned til trafikkstasjonen igjen.

 

Gikk veldig greit, dog dreit med sikkerlig ut på sikkerhetsspørsmålet, hadde en sensor ved navnet Leif, veldig hyggelig fyr.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hadde Leif sjæl gitt. Ikke den mest pratsomme fyren men absolutt hyggelig og rolig.

 

 

Sa til meg før vi begynte "noen liker å prate, andre ikke, noen vil ha på radio og andre ikke, hva vil du?" Samme for min del eller noe svarte jeg, så sa han "du får innlede samtalen, for jeg har ikke lov til å forstyrre deg, samt at det er lett at det kan bli forvirring om en prater og skal si hvor en skal kjøre samtidig." Noe som for min del var helt greit, er vel ikke helt ordrett, men var noe i den duren.

 

Lenge siden du hadde oppkjøring @krs1?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...