CFM Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Husker da jeg kjørte opp i Finnsnes jeg (2 år siden). Midt på dagen da det var lite trafikk (dvs. like mye trafikk som det er klokka 04 på natta i en vanlig litt mindre by). Kjørte en liten runde i utkanten av byen, gjennom "sentrum" og gjennom den eneste rundkjøringa, parkerte på et åpent felt utenfor et supermarked og kjørte tilbake til trafikkstasjonen der jeg fikk gratulsjon fra sensoren. Endret 7. juni 2010 av Audi TDI Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det hadde jo vært det optimale, ja! Men siden jeg har lagt meg i fire-fem tiden hver natt de siste to ukene så tør jeg rett og slett ikke å ta sjangsen på å sove! Er egentlig ikke fra byen, så har jo minimalt erfaring med bykjøring, men satser på at jeg kommer i siget på oppvarmingstimen Besto, mot "alle" odds! Kjørelærern hadde ikke trua, og sensorn tenkte at det ble stryk etter 5 min Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Bestod oppkjøringa i dag, hadde ingen feil Utrolig deilig å være ferdig med oppkjøringa Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Gratulerer jdmik & Gryterett! Velkommen til klubben ;-) Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Bestod oppkjøringa i går jeg og! Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Welcome to tha drivers club! Endret 8. juni 2010 av Samegerilja Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Sjæl, bestod oppkjøringa i dag. Fikk sikkerhetsspørsmål om hvordan jeg kunne kontrollere om vindusviskerne fungerte og om man kunne justere hastigheten på dem. Haha. Oppkjøringa gikk bankers. :] Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 De spørsmålene er ganske enkle, jeg skulle måle mønsterdybden på et dekk og si hva som kan skje om du kjører med for slitte dekk. Har kjørt 15 mil i ettermiddag, er en deilig følelse å kjøre bil på egenhånd Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Gratulerer jdmik, Gryterett, Liquidkey OG Bandidos-Pelle! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Gratulerer til dere som har fått lappen, jeg misunner dere. Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Fikk noen av dere beskjed om å ta en trykkprøve? Jeg fikk sikkerhetsspørsmål om maksimal tillatt totalvekt på henger, og hva som er konsekvensen hvis lasten er for tung. Jeg faila på spørsmåla, for sensor var fra trøndelag og jeg skjønte ikke bæret Men fikk lappen fortsatt og har hatt den en god stund nå. Gratulerer til dere som endelig bestod og lykke til, til dere som snart har oppkjøring. Lenke til kommentar
::PK:: Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Jeg har oppkjøring klokken 09.30 i morgen. Gruer meg noe helt sinnsykt. Det er andre gangen jeg skal kjøre opp. Førstegangen var jeg ganske sikkert på at jeg skulle klare det, kjørelærer også. Hadde kjørt tilnærmet knirkefritt de to måndene før oppkjøringen. Så hadde jeg en vikeplikts feil, fikk black out og husker ikke hvor jeg kjørte de neste 15 minuttene, og etter det gikk alt rett vest fordi jeg satt å skalv x)Og jeg var nesten ikke nervøs før prøven... Gruer meg mye mer til i morgen, enn det jeg gjorde sist gang. Pugger sikkerhetskontrollene nå og leser over teorien nok en gang i håp om at jeg skal klare det. Har kjørt veldig dårlig de siste to ukene, og kjørelæreren min har liten tro på at det skal gå bra.... Ønsk meg lykke til Endret 9. juni 2010 av ::PK:: Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Lykke til, PK. Vær tro mot egne ferdigheter, kjør slik at trafikken flyter og ikke prøv å imponér så går det som regel greit. Det er rett og slett bare en kjøretime der helhetsinntrykket er det som teller. En vikepliktsfeil kan være et tolkningsspørsmål og er i særdeles få unntak alene strykgrunnlag nok. Igjen; lykke til! Lenke til kommentar
::PK:: Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Lykke til, PK. Vær tro mot egne ferdigheter, kjør slik at trafikken flyter og ikke prøv å imponér så går det som regel greit. Det er rett og slett bare en kjøretime der helhetsinntrykket er det som teller. En vikepliktsfeil kan være et tolkningsspørsmål og er i særdeles få unntak alene strykgrunnlag nok. Igjen; lykke til! Skal prøve å holde roen, dersom jeg klarer det, så tror jeg det skal gå. Bra Gratulerer med lappen Gleder meg til i morgen når jeg er ferdig. Enten jeg stryker eller ikke. Blir deilig å bli kvitt den rare magefølelsen... Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Lykke til, PK. Vær tro mot egne ferdigheter, kjør slik at trafikken flyter og ikke prøv å imponér så går det som regel greit. Det er rett og slett bare en kjøretime der helhetsinntrykket er det som teller. En vikepliktsfeil kan være et tolkningsspørsmål og er i særdeles få unntak alene strykgrunnlag nok. Igjen; lykke til! Skal prøve å holde roen, dersom jeg klarer det, så tror jeg det skal gå. Bra Gratulerer med lappen Gleder meg til i morgen når jeg er ferdig. Enten jeg stryker eller ikke. Blir deilig å bli kvitt den rare magefølelsen... Vær åpen, og snakkevillig med sensor. Jeg fikk en hyggelig eldre mann, vi snakket litt om biler, yrke osv. Den ekle magefølelsen forsvant med en gang, og jeg kunne kjøre trygt som normalt. Jeg forklarte også litt underveis om valgene jeg gjorde og hvorfor jeg gjorde de, og fikk mye skryt for god selvinnsikt. (Man bør kanskje vente til etter kjøreturen med å fortelle om det, hvis man er litt usikker mens man kjører) Lykke til Lenke til kommentar
::PK:: Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 JAAAAAA! Jeg stod Men bare så vidt. Snakket mye med sensoren, hyggelig kar. Kun derfor jeg strøk. Men var ikke langt fra å skrive skademelding denne gangen x) haha! Men jeg klarte det AWESOME! Lenke til kommentar
mjau91 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 JAAAAAA! Jeg stod Men bare så vidt. Snakket mye med sensoren, hyggelig kar. Kun derfor jeg strøk. Men var ikke langt fra å skrive skademelding denne gangen x) haha! Men jeg klarte det AWESOME! Åå, Gratulerer hva slags feil gjorde du da? og visste den nye sensoren din at du hadde stryket en gang? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Lykke til, PK. Vær tro mot egne ferdigheter, kjør slik at trafikken flyter og ikke prøv å imponér så går det som regel greit. Det er rett og slett bare en kjøretime der helhetsinntrykket er det som teller. En vikepliktsfeil kan være et tolkningsspørsmål og er i særdeles få unntak alene strykgrunnlag nok. Igjen; lykke til! Jeg vil vel egentlig tro at du ganske fort går på en smell hvis du gjør en vikepliktsfeil. I de aller aller fleste tilfeller, så er det lite rom for tolkning når det gjelder vikeplikt. En av tingene som sensor legger mest vekt på er om kjørestilen er sikker, og brudd på vikeplikt - det blir det fort en smell av. Men for all del, jeg ser poenget ditt med at det er helheten som teller, men akkurat når det gjelder vikeplikt, så bør man se til helvete å passe jævlig godt på; for der mener hvertfall jeg at én feil kan være strykgrunnlag så det holder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Lykke til, PK. Vær tro mot egne ferdigheter, kjør slik at trafikken flyter og ikke prøv å imponér så går det som regel greit. Det er rett og slett bare en kjøretime der helhetsinntrykket er det som teller. En vikepliktsfeil kan være et tolkningsspørsmål og er i særdeles få unntak alene strykgrunnlag nok. Igjen; lykke til! Jeg vil vel egentlig tro at du ganske fort går på en smell hvis du gjør en vikepliktsfeil. I de aller aller fleste tilfeller, så er det lite rom for tolkning når det gjelder vikeplikt. En av tingene som sensor legger mest vekt på er om kjørestilen er sikker, og brudd på vikeplikt - det blir det fort en smell av. Men for all del, jeg ser poenget ditt med at det er helheten som teller, men akkurat når det gjelder vikeplikt, så bør man se til helvete å passe jævlig godt på; for der mener hvertfall jeg at én feil kan være strykgrunnlag så det holder. Største grunnen til at folk stryker er brudd på vikeplikt og at man ikke ser i speilet når man skal utover sin egen kjørebane (feks i et annet felt, eller litt til siden fordi det er en bitteliten hindring på høyre siden eller noe sånt) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Er det noen som kan fortelle meg hvordan muntlig teoriprøve fungerer? Fikk gjennomslag på muntlig teoriprøve og skal på biltilsynet på mandag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå