Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Det er sånn man må venne seg til. Alle biler er forskjellige, selv samme modell (grunnet slitasje osv). Sånn er bare livet. Du kommer garantert til å komme i situasjoner hvor du må kjøre andre biler enn din egen i fremtiden ;)

Tidligere i vår bytta jeg om på to vidt forskjellige biler de gangene jeg kjørte, en 15 år gammel kassebil med så hard gasspedal at jeg nesten måtte bruke begge beina og en splitter ny Volvo med ca to centimeter vandring på bremsen. Tok meg bare et minutt å venne meg til bilen når jeg bytta om.

Bare fortsett på den skolen du, det går seg til etterhvert :) Var sånn for meg og, men etter et par timer kjente jeg skolebilen såpass godt at alt satt allerede før jeg kjørte ut av parkeringsplassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som de andre har sagt, det kommer fort.

Gikk fra en Polo med sliten clutch etter at jeg hadde øvelseskjørt med den en stund til en BMW som var ett år gammel, og jeg var vant til å ha et par meter å gå på når jeg skulle clutche. På kjøreskolebilen var det minimalt å gå på, men etter andre time satt det godt. Tok litt tid å få det helt perfekt, men etter langkjøringen kjente jeg bilen godt og hadde ingen problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Oppkjøring imorgen kl 10! Er igrunn ikke nervøs, men det faktum at jeg skal døgne gjør situasjonen litt mer spent! Wish me luck :p

Er det så lurt å døgne før oppkjøring da? Burde vel heller opplagt og fokusert :p Men lykke til! Husk å slappe av og ikke fokusere på feil :)

Lenke til kommentar

Det hadde jo vært det optimale, ja! Men siden jeg har lagt meg i fire-fem tiden hver natt de siste to ukene så tør jeg rett og slett ikke å ta sjangsen på å sove!

Er egentlig ikke fra byen, så har jo minimalt erfaring med bykjøring, men satser på at jeg kommer i siget på oppvarmingstimen :)

Lenke til kommentar

Har bare 93 dager igjen jeg :D

Må si jeg blir nervøs når jeg leser historiene til folk som strøk :p

Husk at mange av de som stryker prøver å få det til å høres ut som at de hadde en ekstra streng sensor. I realiteten har sikkert de fleste av dem driti i vikeplikt eller kjørt ned en fotgjenger, men det de gjerne trekker frem, er at de kjørte feil ved ett enkelt tilfelle (som sikkert var pga. dårlig trafikkbilde eller ikke-eksisterende evne til å lese skilt). Dessuten så har jo selvfølgelig alle som har stryki liksom fått den streeengeste jævla sensoren som finnes der vedkommende kjørte opp. Faktisk er sensoren ved mange tilfeller nærmest en lokalkjendis og berykta for å stryke folk, og blir gjerne kalt "stryke-" eller bare "strykejernet". Bare tull. Ikke la deg skremme av folk som ikke har baller nok til å si at de strøk fordi de kjørte som noen jævla aper.

Endret av Dead_Rabbit
Lenke til kommentar

Woho, da har man fått ny oppkjøring 30. juni. Virker megalenge til, men satser på at tiden flyr siden man skal på ferie i mellomtiden.

4

Hvor kjører du opp? I forhold til her i lillestrøm var det sinnsykt kort ventetid!

Lenke til kommentar

Hvor kjører du opp? I forhold til her i lillestrøm var det sinnsykt kort ventetid!

Larvik, skulle egentlig kjørt opp 2. juni men hadde et lite uhell så måtte avlyse. Var bare heldig med den tiden, da noen andre avlyste den dagen.

Lenke til kommentar

Oppkjøring i morgen 13:10 på risløkka, noen tips når det gjelder de praktiske spørsmålene? Har egentlig ikke fått de demonstrert av kjørelærer, men kan det med å sjekke dødgang på ratt, bremsene, sånne ting, men resten er jeg ganske blank på.

Tips anyone?

Før min oppkjøring skulle jeg gjennomgå denne noen ganger på egen bil:

http://www.bvtrafikkskole.no/fileadmin/images/SIKKERHETSKONTROLL__kl_B__3_.pdf

Lenke til kommentar

Niks, det er kun for å få varmet deg opp. Den hjalp ganske mye for min del.

Tja, oppvarmingstimen min kommer til å bestå av å kjøre til trafikkstasjonen i Larvik, siden det ikke er en trafikkstasjon i Sandefjord.

Lenke til kommentar

Alle som har hatt oppkjøring i klassa mi har klart det på 1. forsøk og da kan ikke jeg være dårligere. Skal bli godt å bli ferdig med dette. Er ikke bra å være så nervøs :p

Oppvarmstime er ikke obligatorisk men det er noe du bør ha for din egen del. Er greit å få i gang kjøringa for å si det sånn :p

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...