Dassen Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Du må ha traffikalt grunnkurs som innebærer en del teori. Om du tenker på teoriprøven så er svaret nei. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Nei. Det måtte ikke jeg ihvertfall Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Teorikurs er frivillig, for de som sliter litt med teorien kanskje, eller som ønsker å ha litt mer ut av teorien, enn å lese i boka og ta prøver på nett. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Niks, kan fint begynne med kjøretimer før du tar teorien Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Ikke teorikurs nei. Det trenger du ikke i det hele tatt hvis du ikke selv ønsker det. Trafikalt grunnkurs derimot trenger du før du kan kjøre. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Må man ha veiledningstime før hvert trinn, eller er det frivillig? Lenke til kommentar
frds Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 1 uke til oppkjøring nå. Har tro på at det skal gå fint egentig, litt sommerfugler er det jo. Hadde prøve oppkjøring her endagen, bestod da. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Må man ha veiledningstime før hvert trinn, eller er det frivillig? Veiledningstime er bare den første timen, for at læreren skal se hvordan du oppfører deg i trafikken og sånt. Og selvsagt hvor god du er til å kjøre. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Les her http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Foreropplaering/Personbil/Trafikalt+grunnkurs Trinn 2 og 3 avsluttes med obligatorisk veiledningstime. Lenke til kommentar
koots Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Har oppkjøring 2. Juni, midt under eksamensuka. Har også ene langkjøringen (del 2) i eksamensuka. Trenger bare en jobb så jeg har råd til bensin nå. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Har oppkjøring 2. Juni, midt under eksamensuka. Har også ene langkjøringen (del 2) i eksamensuka. Trenger bare en jobb så jeg har råd til bensin nå. Får ønske deg lykke til. Lenke til kommentar
koots Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Det jeg er mest bekymret for er at jeg kjører opp i Larvik, siden det ikke er noen trafikkstasjon i Sandefjord. Men skal ta noen turer dit for å gjøre meg kjent. Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg får sansynligvis (og forhåpentligvis) oppkjøring i Tønsberg. Håper ikke jeg får Sandefjord eller Larvik, men er langt unna tbg så tviler. Synd det ikke er oppkjøring i Horten lengre. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Det er vel bare å øvekjøre litt i Larvik med foreldrene eller noen man kjenner, så bør ikke det bli noe problem. De fra Horten får som regel oppkjøring i Tønsberg. Det er derfor kjøreskolene i Horten også har hvertfall en dobbeltime med kjøring i Tønsberg. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Jeg skal ha min første kjøretime på fredag. Jeg har kjørt mye bil, så jeg håper jeg skal klare meg med bare noen få kjøretimer. Hva kommer kjørelæreren til å dømme meg etter? Hva bør jeg gjøre så kjørelærer ser at jeg er trygg i trafikken? Hvordan foregår timen? Kommer jeg til å kjøre på vanlige veier? Endret 23. april 2010 av direkte Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Læreren ser på helhetsinntrykket. Alt fra hvor mye du ser i speilene, hvordan du holder i rattet, veiplassering, til fartsavpassing og hvor mye du får med deg skilt. Med andre ord så ser de alt, så det er ikke noe spesielt du må gjøre ekstra bra eller må være mer forsiktig med. Eneste som kan være litt uvant fra å kjøre hjemme er hvor mye de vil at du skal se i speilene. Edit: Spørs litt hvor du bor(i by eller på lændet), men jeg kjørte iallfall på veldig enkle veier i starten. Endret 23. april 2010 av krs1 Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Og noe som er forskjellen fra hjemmet, er at her koster det kanskje en 500lapp pr. 3-kvarter, Men kjør som du normalt gjør. Titt EKSTRA mye i speilene kanskje, og husk vikeplikt, osv.. Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg bruker briller og skal kjøre opp nå. Må jeg ha med brilleattest på kjøretimene, eller trenger jeg bare den når jeg skal ta teoriprøven ved trafikkstasjonen? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Bare når du skal ta teoriprøven ved trafikkstasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå