Eulogy Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Tror det står i boka at man skal blinke 5-8 sekunder før man svinger. Kjørelærern min pirker ganske mye på plassering, men det er bare å ha det i hodet når man kjører så har du lappen i boks. Blink tidligere, og husk på å ha en god plassering. Det kunne vært mye verre, så jeg tror at hvis du husker på de tingene så klarer du det ved neste forsøk. Lenke til kommentar
wiccasverden Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Tror det står i boka at man skal blinke 5-8 sekunder før man svinger. Kjørelærern min pirker ganske mye på plassering, men det er bare å ha det i hodet når man kjører så har du lappen i boks. Blink tidligere, og husk på å ha en god plassering. Det kunne vært mye verre, så jeg tror at hvis du husker på de tingene så klarer du det ved neste forsøk. I boka står om 5 sek og så man må se på situasjon. Men takk for tips uansett. Jeg skal gjøre mitt beste. Lykke til de som skal ta oppkjøring snart. Viktigste er å ikke la stressen ødelegge alt,å holde hodet kaldt og tenke hele tiden,tenke og analysere situasjoner. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ofte små korreksjoner (på rattet) mens jeg tar sving. Måtte holde rattet og gjennomføre sving med en bevegelse på rattet. Jeg skjønner ikke selv hva er de "korreksjoner" for noe... Korreksjon = justering Du sitter sikkert å smådreier på rattet hele tiden slik at svingen blir mer som en halv tolvkant enn en halvsirkel. Et godt knep er å se langt fremover i svingen (se helt fram til enden på svingen). Grunnen til at du sitter å justerer på rattet er at blikket ditt er festet rett foran bilen, og dermed svinger du unna grøftekanten istedenfor å følge svingen. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Har selv oppkjøring neste fredag. Tror det bør gå rimelig bra. Har time med kjørelærer på mandag og en rett før oppkjøring. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Er mange justeringer på rattet mens man svinger grunn nok til å stryke? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Tviler litt på det så lenge det ikke utgjør en fare. Det er jo selvfølgelig ikke bra om man kun ser rett foran bilen og småjusterer hele tiden, men stryker man for det ville jeg blitt svært overrasket Lenke til kommentar
direkte Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Er det påbudt å ha ekstra speil i bilen når man øvelseskjører? Lenke til kommentar
wiccasverden Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Er mange justeringer på rattet mens man svinger grunn nok til å stryke? Jeg tror ikke det. Men jeg selv markerer ikke at jeg hadde gjort det. En ting jeg vet er at jeg ser langt fram nesten hele tiden og gjore det i svinger og. Så jeg er ikke så sikker på hva sensoren mente om "små korreksjoner". Bare prøv å holde ratt fast, ti på to, mens du svinger og ikke ta hånda di bort fra rattet i en eneste sekund...Jeg tror det var det han forventet jeg måtte gjøre...Nå kan jeg bare spekulere,men det hjelper ikke så mye. Endret 9. april 2010 av wiccasverden Lenke til kommentar
HValder Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Typisk problem for mange er at dei ikkje klarar å plassere seg skikkeleg i vegbana slik at dei heile tida må rette opp fordi dei ikkje køyrer i grovene i vegane, distraksjon -> sikkerheitsrisiko. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Er det påbudt å ha ekstra speil i bilen når man øvelseskjører? Man skal ha minst ett ekstra speil, så veilederen ser bakover. Det er også anbefalt med enda et speil, som plasseres slik at veilederen ser blikket til føreren. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Har oppkjøring nå klokken halv 10. Wish me luck! Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ÅÅh, sitter på proveno for å prøve teorien. Blir så irrtert der du må velge det spørsmålet som er MEST riktig, du må jo bare gjette, siden det er flere som er riktige :s Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Det er ikke flere som er riktige, er bare ett som er HELT riktig Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Nåh, hvordan gikk det Redusert? Lenke til kommentar
direkte Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Er det påbudt å ha med reservehjul i bilen når man er ute å kjører? Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Nåh, hvordan gikk det Redusert? Besto som bare det! Fikk feil på det tekniske spørsmålet, og litt brudd på fartsgrensen av og til, men ellers veldig bra kjørt Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Nei, det er ikke påbudt, direkte. Mange nye biler leveres ikke med reservehjul, men NAF har f.eks. rådet bilførere til å ha med et vinterdekk om ikke annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå