Morten21 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Men, dersom du har to veger du kan køyre der den eine er innkøyring forbudt kan sensor f.eks spørre kor du vil køyre her eller bare holde stilt dersom h*n vil sjå om du er oppmerksom. Btw! Bestod den oppkjøringa om noen lurte på det. Hadde strøket om jeg hadde kjørt inn der.. Det hadde nok neppe strøket deg, om du ikke gjorde masse annet rart også da. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Bor i Bergen og har netopp hatt sånn innledningstime (teori) i siste trinn (4) der vi fant ut hvor vi skulle kjøre på kartkjøringen osv. Jeg har seriøst ikke peiling på 10 ut av disse 12 stedene, hvordan var det dere gjorde denne delen egentlig? Brukte dere bare GPS når dere øvelsekjørte med foreldrene før selve kartkjøringen og "husket" ruten eller tok dere med noe form for kart med noen veier dere hadde markert eller hva? Ble nesten litt stresset pga denne kartkjøringsbiten nå... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Du får jo som regel ganske godt merkede områder, så hvis du vet sånn ca. hvor du skal er det som regel bare til å følge skilting til det aktuelle stedet. Var i alle fall slik for meg. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hm, er absolutt ikke sånn for meg. Bor du i storby eller? Altså, jeg kan vet jo sånn ca. hvor selve stedene disse tingene ligger i men når det er en plantasje et sted, eller en shell stasjon/rema 1000 butikk i et eller annet sted så må jeg jo bruke noe form for GPS eller noe? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Bor i Stavanger, så kan vel kalles storby, ja. Jeg fikk bare store lokasjoner, som togstasjon, flyplass, Viking stadion, kai, kjøre ut på en øy osv. De andre jeg har snakket med fikk også slike ting. For eksempel skulle jeg først til togstasjonen, fulgte bare riksveien som gikk mot stedet stasjonen var, og svingte av når skiltet kom. Deretter fulgte jeg denne veien til det var skiltet mot togstasjonen. Visste jo selvfølgelig sånn omtrentlig lokasjon fra før, men hadde nok ikke funnet frem uten skilter. Uansett så fikk jeg ruten 15 min før jeg skulle kjøre, så måtte bare pugge lokasjonene og kjøre på. Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei! Jeg har oppkjøring til tirsdagen i Drammen, noe spesielt jeg bør passe på rundt om i Drammen? Er fra Åssiden så er ganske så kjent, men hvis noen har noen tips hadde det vært supert! Thomas- Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei! Jeg har oppkjøring til tirsdagen i Drammen, noe spesielt jeg bør passe på rundt om i Drammen? Er fra Åssiden så er ganske så kjent, men hvis noen har noen tips hadde det vært supert! Thomas- Vel, jeg fikk i oppgave å kjøre i krysset ved Maxi ved Drammenshallen to ganger. Den ene gangen kom jeg fra motorveiavkjøringen på Strømsø, den andre gangen hadde jeg elva i ryggen og skulle til venstre. Du må da passe på høyreregel inne i lyskryss, altså, vikeplikt for møtende, selvom du har grønt. Det er mitt tips! Lenke til kommentar
LukasKasha Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Beste tipset er å bare være avslappa. Så går det bra. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Kjørte opp i dag, gikk flott som rakkern. For å sitere sensor: " Perfekt, kunne ikke vært gjort bedre" Hadde en time i går, den gikk helt rævva. Noe som gjorde at jeg ble ekstra nervøs. Men så hadde jeg en oppvarmingstime i dag, det gikk veldig bra, og oppkjøringen gikk som sagt helt konge. Har aldri kjørt så bra før tror jeg, var generelt en veldig rolig stemning, faktisk på kanten til koselig. Dårlig generalprøve gir god premiere eller hva de sier. Var shitnervøs når jeg dro hjemmefra, men når jeg begynte å kjøre med sensor så ble det mye bedre, mindre nervøs enn da jeg kjørte med kjørelærer. Virkelig ikke så mye å grue seg til. Mitt tips er å ikke stresse for mye med dette, men vær gjerne nervøs. Høres litt rart ut, men jeg har aldri vært så fokusert som jeg var i dag når jeg kjørte, tipper det skyldes nervene. Prøv å få en hyggelig tone med sensor og for guds skyld ikke få panikk hvis noe galt skjer. Jeg spant på isen i dag, sensor bare sa " jasså, det er glatt ja". Fikk den ikke inn i førstegir av en grunn, så somla litt da, var som om sensor ikke merka det en gang så lenge man er rolig. Ta det med ro, slapp av, vær litt nervøs og ha fullt fokus. Kjørerlæreren din har meldt deg opp fordi han vet du kan klare det, så nå skal du bare vise til denne mannen eller damen som sitter ved siden av deg at du kan kjøre. Kan også f.eks late som om du kjører en venn, eller noe i den duren, til steder. Lykke til, går så fint så Endret 1. februar 2010 av Eivicious Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Gratulerer! Hva fikk du mtp det tekniske da? Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det hadde nok neppe strøket deg, om du ikke gjorde masse annet rart også da. FEIL! Kjører du inn hvor det er innkjøring forbudt er det stryk, selv om man skulle finne det ut etter den første meteren er tilbakelagt og snur, så er det stryk. Snakker ikke av egen erfaring, men kjenner en som har strøket på akkurat det der. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Gratulerer! Hva fikk du mtp det tekniske da? Takker! Fikk spørsmål om bremsekraftforsterker, hva jeg kan gjøre for å testen den. Da svarte jeg trykke på bremsen 4-5 ganger for så å starta, og da skal pedalen synke inn Også fikk jeg spørsmål om det er forsvarlig å kjøre hvis bremsekraftforsterkeren er ødelagt. Da svarte jeg at det ikke er så veldig forsvarlig, men man kan og burde kjøre til nærmeste verksted. Sensor sa bra og nikket litt så regner med at det var riktig Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det hadde nok neppe strøket deg, om du ikke gjorde masse annet rart også da. FEIL! Kjører du inn hvor det er innkjøring forbudt er det stryk, selv om man skulle finne det ut etter den første meteren er tilbakelagt og snur, så er det stryk. Snakker ikke av egen erfaring, men kjenner en som har strøket på akkurat det der. Da hadde han vel en unormalt streng sensor da, eller at sensor var i dårlig humør. Få som stryker på det. f.eks, en kompis av meg strøyk ikke når sensor måtte ta over rattet og bråbremse for han, for å unngå en ulykke. Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Vel, han jeg snakker om innså med en gang feilen han begikk og snudde sporenstreks rundt. Han strøk... Jeg vil tippe på at det er grunn for stryk, at sensor er i dårlig humør skal ikke ha noe med det å gjøre. Dette er regulert av regler. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) f.eks, en kompis av meg strøyk ikke når sensor måtte ta over rattet og bråbremse for han, for å unngå en ulykke. Jeg har fått klar beskjed om at hvis sensor må gripe inn i en situasjon medfører det stryk umiddelbart. Man skal jo kjøre selvstendig, så at han ikke strøyk er jo rett og slett latterlig. Endret 1. februar 2010 av Larsemão Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 f.eks, en kompis av meg strøyk ikke når sensor måtte ta over rattet og bråbremse for han, for å unngå en ulykke. Jeg har fått klar beskjed om at hvis sensor må gripe inn i en situasjon medfører det stryk umiddelbart. Man skal jo kjøre selvstendig, så at han ikke strøyk er jo rett og slett latterlig. Ja, det har jeg også, men når han ikke strøyk på det(sensor i godt humør(?)) er det rart at en annen strøyk på en liten feilkjøring(sensor i dårlig humør(?)) regler eller ikke regler, så er det ikke no _FASTE_ regler på om en stryker eller ei, om han ikke gjør noe grovt som egentlig ingen sensor skal se bortenfor, fordi det er sensors bedømming ut i fra en helhet, og jeg tviler på at f.eks sensor teller 5 feil, så stryker han deg, uansett hvordan feil det måtte være. Lenke til kommentar
fiskercool Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Bestod oppkjøringen som var i går btw:D Den ble først avlyst 9:20 pga dårlig vær, som min kjørelærerer var fult uenig i, så når vi var på vei tilbake til kjøreskolen fikk han en telefon av sjefen på vegstasjonen at han hadde tid til en oppkjøring, så det var jo like greit:) Endret 14. februar 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Oppkjøring nærmer seg for hver dag som går, og jeg merker nervene begynner å komme. Vet man må slappe av osv., men noen som har noen viktige punkter å tenke på under kjøringen f.eks. ? Og, jeg har aldri lukeparkert. Bør jeg øve på dette før oppkjøring? Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ja Larsem, Stian her.. Du kan bli bedt om å lukeparkere random i Gjøvik f.eks.. øv Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har ikke øvd på noe lukeparkering jeg heller. Har oppkjøring mandag. Begynner å glede meg. Litt ekkelt at jeg har landevei i morgen tidlig også kart på fredag. Er så mye nå. Hadde veiledningstime i dag, det gikk ikke så perfekt heller. Oh well, får se hvordan det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå