Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trakk spørsmålet (så det i bunken): Hvordan kan man se om kollisjonsputene fungerer? og Hvilke bestemmelser gjelder for forsetepassasjer når kollisjonspute er aktivert? Noe i den duren ihvertfall.. Svaret er: 1. Du vrir om tenninga, og ser etter "airbag"-symbolet i dashbordet, dersom den lyser, og skrur seg av igjen er det et tegn på at den virker... 2. Ikke barn under en viss høyde (vet ikke helt hvor høyt/lavt det er, men sa 150 cm) og ikke barn i barnesete med ryggen mot kjøreretning.

Lenke til kommentar

Haha min sensor sa, bare kjør. 1 min etterpå spurte han "hva er mørkekjøringens" etterellerannet så oppdaga æ at æ hadde glemt å sette på lysan, hadde parklysan :p Hadde ikke æ oppdaga det der og da, hadde vi sikkert tatt en uturn tilbake til stasjonen...Min unnskyldning va at æ va så nervøs...

Lenke til kommentar
Må si at det er det takniske spørsmålet som bekymrer meg mest, kan ikke altfor mye om bil og hadde jo vært kjipt å feila på det :p

Du stryker ikke ved å ikke svare på det tekniske spørsmålet. :)

Men du aukar sannsynlegheita for å stryke betrakteleg, kan godt tenkje meg at nokon sensorar kan finne på å stryke deg for det. Det er strengt tatt kunnskap ein må ha for å kunne halde bilen i forsvarleg stand.

Lenke til kommentar

Ok, får håpe det går bedre 5. februar da. Selv har jeg oppkjøring 8. februar, så det er sikkert best at du får tips av andre som har tatt den før og fått lappen blant de her på forumet. Men er vel bare å øve mye nå inntil oppkjøringen med giring og presise svinger, samt bli flinkere til å gi tegn, plassere deg riktig og planlegge kjøringen tidlig og bestemt. (blir bedre økonomisk å redusere farten en del når du ser at det er rødt lys fremover og ingen biler fremfor deg så du trenger ikke nødvendigvis å stanse bilen helt og kan f.eks kanskje holde 2. gir isteden for å bruke 1.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...