Samegerilja Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Da var lappen i boks Egentlig ingen stor greie, var egentlig ikke nervøs bortsett fra på morgenen i dag.. Kjøringen gikk strålende, fikk kun landevei og motorvei, som var det jeg håpet på gratulerer med førerkortet! Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Weeehee! Grattis! Hva fikk du som teknisk spørsmål da? Og hva svarte du? (så få som tar med denne delen i innleggene her ) Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Må si at det er det takniske spørsmålet som bekymrer meg mest, kan ikke altfor mye om bil og hadde jo vært kjipt å feila på det Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Haha, samme her Dernel. Kanskje dumt å tenke på det så mye som jeg gjør på det, men fortsatt. Lenke til kommentar
marvol Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Trakk spørsmålet (så det i bunken): Hvordan kan man se om kollisjonsputene fungerer? og Hvilke bestemmelser gjelder for forsetepassasjer når kollisjonspute er aktivert? Noe i den duren ihvertfall.. Svaret er: 1. Du vrir om tenninga, og ser etter "airbag"-symbolet i dashbordet, dersom den lyser, og skrur seg av igjen er det et tegn på at den virker... 2. Ikke barn under en viss høyde (vet ikke helt hvor høyt/lavt det er, men sa 150 cm) og ikke barn i barnesete med ryggen mot kjøreretning. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Må si at det er det takniske spørsmålet som bekymrer meg mest, kan ikke altfor mye om bil og hadde jo vært kjipt å feila på det Du stryker ikke ved å ikke svare på det tekniske spørsmålet. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Takk for et godt svar marvol. Ja man stryker nok ikke Martin, men det er litt det at du begynner å bli nervøs hvis du ikke klarer det rett før man skal kjøre. Da er det litt ekstra press på deg liksom. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Haha min sensor sa, bare kjør. 1 min etterpå spurte han "hva er mørkekjøringens" etterellerannet så oppdaga æ at æ hadde glemt å sette på lysan, hadde parklysan Hadde ikke æ oppdaga det der og da, hadde vi sikkert tatt en uturn tilbake til stasjonen...Min unnskyldning va at æ va så nervøs... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Må si at det er det takniske spørsmålet som bekymrer meg mest, kan ikke altfor mye om bil og hadde jo vært kjipt å feila på det Du stryker ikke ved å ikke svare på det tekniske spørsmålet. Men du aukar sannsynlegheita for å stryke betrakteleg, kan godt tenkje meg at nokon sensorar kan finne på å stryke deg for det. Det er strengt tatt kunnskap ein må ha for å kunne halde bilen i forsvarleg stand. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Kan du velge å ikke svare på spørsmålet..? Eller mener du om man svarer feil kanskje? Lenke til kommentar
OleNordmann Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Gratulerer med lappen! Selv har jeg oppkjøring neste torsdag, blir spennende å se om man klarer det! Lenke til kommentar
jaysean Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei, jeg har oppkjøring i Mysen 5 Desember, har dere noen tips til meg? hvordan er sensorene? og rutene? takk på forhånd Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 5 desember? Du kan chille litt med å tenke på det nå. Lenke til kommentar
jaysean Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 5 desember? Du kan chille litt med å tenke på det nå. åhh skriveleif, mente så klart 5 februar kanskje jeg skrev desember fordi jeg strøk i desember :$ Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvorfor strøk du da? Hva sa sensoren? Eller var det mye dårlig generelt sett? Lenke til kommentar
jaysean Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 hmm, synes i grunn han var litt streng, men kjørte på høy turtall, han mente jeg var utrygg og dårlig økonomisk. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ok, får håpe det går bedre 5. februar da. Selv har jeg oppkjøring 8. februar, så det er sikkert best at du får tips av andre som har tatt den før og fått lappen blant de her på forumet. Men er vel bare å øve mye nå inntil oppkjøringen med giring og presise svinger, samt bli flinkere til å gi tegn, plassere deg riktig og planlegge kjøringen tidlig og bestemt. (blir bedre økonomisk å redusere farten en del når du ser at det er rødt lys fremover og ingen biler fremfor deg så du trenger ikke nødvendigvis å stanse bilen helt og kan f.eks kanskje holde 2. gir isteden for å bruke 1.) Lenke til kommentar
master air Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Kan du velge å ikke svare på spørsmålet..? Eller mener du om man svarer feil kanskje? En venninne av meg svarte at hun ikke viste svaret, og så kjørte de ut av trafikkstasjonen. Hun bestod føreprøven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå