Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

En kjørelærer sa til oss som var på teoritimen før trinn 3; "Sensor bryr seg ikke om du har på deg solbriller eller ikke. Selvfølgelig kan dere bruke det om dere vil! Dere kan til og med kjøre opp med bind for øya, om dere klarer det! Sensor bryr seg bare om kjøringen."

Men hun ville ikke anbefalt oss å kjøre opp med bind for øya sa hun da.. :p

Jeg ville nok brukt solbriller om jeg ønsket det.. Skulle vel ikke være noe problem i utgangspunktet? Om det er noe du ikke får med deg, forstår jo sensor det uten å måtte se deg i øynene, utifra kjøringen altså? Og det skader jo ikke å hvertfall spørre sensor før kjøringa om det er greit for han/hun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine innlegg her også!

Uff, jeg har øvelsekjørt alt for lite selv, men har bare meg selv å klandre. Blir 18 i mars og er ikke helt 100% på behersking av bilen i seg selv ennå. Har hatt moped siden jeg var 16, så trafikkflyt og regler er ikke det største utfordringen. Men sånn generelt så er jeg litt sent ute.

Teorieksamen har jeg som mål å ta en gang i jan/feb. Kjøretimer på skole satser jeg å starte på umiddelbart etter teorien, har på følelse av at det blir lettere. Noen som annet forslag?

Lenke til kommentar
Teorieksamen har jeg som mål å ta en gang i jan/feb. Kjøretimer på skole satser jeg å starte på umiddelbart etter teorien, har på følelse av at det blir lettere. Noen som annet forslag?

Bare å dra til kjøreskolen med en gang. Er ikke noe fordel å ta teorien føler jeg. Jeg var 19 når jeg dro til kjøreskolen og meldte meg opp. Tok teorien to uker senere og ca. 2 mnd etter jeg snakket med kjøreskolen hadde jeg lappen i hånda.

Du har nok ikke lappen før sommeren, uansett...

Forklar.

Lenke til kommentar

Jeg begynte på kjøreskolen i oktober og sa at jeg hadde lyst å ta an så raskt som mulig. (Bergen) Da satt vi opp alt og tok kjøretimer nesten hver uke (gjerne flere enn en dobbeltime per uke til tider), av og til annenhver uke pga hvor mange timer kjørelæreren/kjøreskolen min hadde og tok teorien i juletiden og nå har jeg som sagt oppkjøring 8. februar. Tror ikke det går an å få det sååå mye raskere her i Bergen ihvertfall. Var etter 18-års dagen min i oktober da, som var 22.oktober, så ganske sent i oktober. Tror jeg stakk dit 26.

26. oktober - 8. februar er vel ca. (husk juleferie/nyttårsaften/dagen osv også) 3 til 3.5 mnd. Synes det er ganske greit. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Jeg bare gleder meg mer og mer til å ta kjøretimer. Utsetter det litt, med tanke på at jeg ikke blir 18 før i slutten av november, og da er det greit å legge kjøretimene tettest mulig opp til oppkjøringen :)

Heilt klart best å ta kjøretimane tett opp til oppkjøring. Men få teorien i boks så fort som mogleg, slik at du kan få oppkjøring.

Kjøretimar er greit det, i begynnelsen. Det kjem mykje an på din innstilling og læraren, men det eg blei mest lei av var å ta bussen til byen kvar gong for å kjøre.

Lenke til kommentar

Jeg fikk de satt opp sånn at jeg kunne ta de fleste rett etter/litt etter jeg var ferdig på skolen, som da er i byen og veldig nærme kjøreskolen. Kjøretimer er artige. Vet ikke om jeg gleder meg till glattkjøringen neste uke hvor jeg må møte kl. 7.00 i byen! :p

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Har oppkjøring om litt over en måned og er rimelig nervøs :p

Håper det går som det gjorde med lett-lappen, for jeg husker jeg syntes teoriprøven var vanskeligere enn oppkjøringen! Og den 21. desember besto jeg bil-teorien på første forsøk :D

Noen som har kjørt opp på biltilsynet i Hunndalen (Gjøvik) her? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...