krizzzy Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Kostar vel ca 2800,- for oppkøyringa uansett kor ein bur. Lenke til kommentar
Jonas-Martin Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Har bare hatt 5 timer utenom det obligatoriske med kjørelærer, så det kan ha noe med det å gjøre dessverre. Har kjørt mye privat, og det er ikke alt en foresatt klarer å få med seg av hva som kan være galt da selvfølgelig. menmen. Får ny sjanse Fredag den 11. August da, så får jeg bare ta det med meg som erfaring... Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Kostar vel ca 2800,- for oppkøyringa uansett kor ein bur. 6480339[/snapback] Jeg trudde at det kommer ikke å bli mere enn 1000 lapp. Må jobbe hard da... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg stod på oppkjøringa!! Satan å digg det er å kjøre rundt uten foreldre eller kjørelærer i bilen! Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Kostar vel ca 2800,- for oppkøyringa uansett kor ein bur. 6480339[/snapback] Jeg trudde at det kommer ikke å bli mere enn 1000 lapp. Må jobbe hard da... 6486164[/snapback] betalte 900 for oppkjøring+300 for selve kortet. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Kostar vel ca 2800,- for oppkøyringa uansett kor ein bur. 6480339[/snapback] Jeg trudde at det kommer ikke å bli mere enn 1000 lapp. Må jobbe hard da... 6486164[/snapback] betalte 900 for oppkjøring+300 for selve kortet. 6491933[/snapback] Ok. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Prøvde å dreie på rattet uten at motoren gikk, for deretter å starte. Når rattet blir lettere fungerer den som den skal.. Hvis den ikke funker får man muskelservo, altså at det blir hardt å snu på rattet, spesielt når man står rolig eller kjører veldig sakte. 6430962[/snapback] Takk. Er det flere spm. jeg burde forberede meg før oppkjøring? Det som jeg kjenner: -Servostyring -Dødgangen på rattet -Bremsekraftforsterker -Spylevæske flere alternativer? 6431155[/snapback] Lys, både forran å bak. Lufttrykk. Dekkmønster. Dekkdimmensjon. Cirka det jeg kommer på i farten. 6431472[/snapback] Dere glemte faktisk en liten sak, men som er fullt så viktig: - Klare å sette opp trekant-varsel. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Kjør rolig og sikkert, passe akselerasjon, ikke for treg kjøring, er det klart så kjører du, er du i tvil så venter du. Vurdere en situasjon, det legges det vekt på at du kan, for det er viktig Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Kostar vel ca 2800,- for oppkøyringa uansett kor ein bur. 6480339[/snapback] Jeg trudde at det kommer ikke å bli mere enn 1000 lapp. Må jobbe hard da... 6486164[/snapback] betalte 900 for oppkjøring+300 for selve kortet. 6491933[/snapback] Kanskje ein idè å plusse på leige av bilen? 1500,- det. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Når jeg kjørte med kjøreskolen kjøpte jeg en sånn "pqkkeløsning", med endel timer, glattkjøring osv inkludert, og der var det bl.a. 1 oppkjøring med, slik at den første oppkjøringen min kostet meg bare gebyret på biltilsynet, mens nummer to måtte jeg betale for allt. ble vel nærmere 2-3000 ja. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Kjør rolig og sikkert, passe akselerasjon 6491995[/snapback] Jeg fikk beskjed om å gi "bånn gnu", å det var det jeg gjorde på oppkjøringa. Kjøreskolebilen min/oppkjøringsbilen min var en volvo med 190 bensinhester og turbo, så. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Gruer meg litt til jeg skal kjøre opp. Får vel oppkjøringa om en mnd eller noe slikt... Har endel småting jeg plages meg, deriblant; Jeg greier ikke å holde jevn fart hele tiden! Er det 80 sone, så ligger jeg som regel konstant i 90, vet ikke hvorfor det er slik, for jeg vil ikke at det skal være slik. Jeg har også problemer med å holde bilen konstant midt i veien, jeg har en tendens til å vingle litt. Men jeg håper dette retter seg opp til oppkjøringa. Tanken på å kunne kjøre alene må være en drøm By the way, så er moren min kjørelærer, så det skal bli VELDIG rart å få en ukjent på siden av seg! Leser febrilsk på teorien nå, og skal bestille noen prøver på teoritentamen.no ute i neste uke, så dette må gå bra..! Stå på til alle dere andre som ikke har kjørt opp enda, og gratulerer til dere som har lyktes Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg greier ikke å holde jevn fart hele tiden! Er det 80 sone, så ligger jeg som regel konstant i 90, vet ikke hvorfor det er slik, for jeg vil ikke at det skal være slik. Jeg har også problemer med å holde bilen konstant midt i veien, jeg har en tendens til å vingle litt. 6498774[/snapback] Trikset med å holde gjevn fart er å se hva turtallet er på det giret du kjører i når du holder den "riktige farten". Hold samme turtall bare. Speedometeret beveger seg mye tregere enn turtallet, dvs at hvis du bare ser på speedometeret har du lett for å kjøre først 10km/t over fartsgrensen, så 10km/t under, osv, osv. Ergo, veldig ugjevn fart konstant. Å holde bilen midt i veien er også lett, om du kan det Trikset er å se langt frem, da vil du automatisk klare å "sikte". Lykke til. Lenke til kommentar
delahoya Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 jada...........jeg strøyk!! grusom opplevelse, hu sensordama var skikkelig sur og nebbete, alt var visst galt med min kjøring.på vurderingskjemaet står det: gjennomgående sein og mangefull observasjon, for stor fart mot kryss og svinger., vikepliktsbrudd, så ikke fotgjenger på vei ut. dårlig plassering før svinger, dårlig planlegging og forståelse.................uff alt gikk gæernt i dag!! jeg kjørte perfekt med kjøreskolebilen med kjørelærern på oppvarmingstimen, men så fort den sure megga kom inn i bilen skar alt seg, håper jeg får en som er koselig neste gang, hu gjorde meg skikkelig nervøs, hu blei møkksur fordi jeg hold litt for mye øye med speedometret, jada jeg prøvde bare å ikke overskride fartsgrensa, men men, nå sitter jeg her da helt på gråten og sommeren er ødelagt, skal kjøre opp på nytt 10. august,mendet er 5 laaange uker til....................oppkjøring er noe dritt 6444085[/snapback] Må bare si at jeg føler med deg. Desverre kan sensoren være med å forsure hele oppkjøringen og pga.det vil en få en del feil som en under de aller fleste andre omstendigheter aldri ville ha gjort. Det som hadde vært det aller beste hadde vært om en kunne hatt muligheten til å kjøre opp med kj.læreren som sensor. Til syvende og sist er det han som kjenner hvor langt en er kommet i opplæringen og om en er trygg nok til å sendes i trafikken for videre egenoppl. Lenke til kommentar
delahoya Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Håper ikke du er for flink til å kjøre bil?Jeg strøk på oppkjøringen fordi jeg var så flink til å kjøre bil, men sensoren diktet opp at jeg kjørte for agresivt uten at jeg var over fartsgrensen, slik at jeg ikke fikk førerkortet! Hadde det dukket opp noe hadde jeg hadd god tid til å stoppe men næi *dumme sensor*... Hører rykter om at de har en viss stryk statisktikk som de ska opprettholde:/ 6450036[/snapback] Kan vel si at jeg har sterke indikasjoner på dette selv.Etter at tredde i kraft med de nye strenge krava,så skal ikke altfor mange pr.dag/uke på en stasjon stå. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Kan vel si at jeg har sterke indikasjoner på dette selv.Etter at tredde i kraft med de nye strenge krava,så skal ikke altfor mange pr.dag/uke på en stasjon stå. 6499318[/snapback] Tuller du? det er jo helt høl i hue, så hvis det en uke er mange flinke personer som kjører opp, må de på slutten av uken bare stryke folk, kun pga å opprettholde statistikken sin? Skulle trodd det bare var positivt om det var mange gode sjåfører. Håper det ikke stemmer altså, ellers er vel dette en sak for VG elle noe. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Kan vel si at jeg har sterke indikasjoner på dette selv.Etter at tredde i kraft med de nye strenge krava,så skal ikke altfor mange pr.dag/uke på en stasjon stå. 6499318[/snapback] Tuller du? det er jo helt høl i hue, så hvis det en uke er mange flinke personer som kjører opp, må de på slutten av uken bare stryke folk, kun pga å opprettholde statistikken sin? Skulle trodd det bare var positivt om det var mange gode sjåfører. Håper det ikke stemmer altså, ellers er vel dette en sak for VG elle noe. 6501595[/snapback] Ta det med ro. De som tror det er de som stryker, å ikke klarer å innse at de ikke klarte det. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Du har vel sikkert rett i det. jaja, glad jeg er ferdig med alt det maset. Lenke til kommentar
VarianteAscari Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Kan vel si at jeg har sterke indikasjoner på dette selv.Etter at tredde i kraft med de nye strenge krava,så skal ikke altfor mange pr.dag/uke på en stasjon stå. 6499318[/snapback] Tuller du? det er jo helt høl i hue, så hvis det en uke er mange flinke personer som kjører opp, må de på slutten av uken bare stryke folk, kun pga å opprettholde statistikken sin? Skulle trodd det bare var positivt om det var mange gode sjåfører. Håper det ikke stemmer altså, ellers er vel dette en sak for VG elle noe. 6501595[/snapback] Ta det med ro. De som tror det er de som stryker, å ikke klarer å innse at de ikke klarte det. 6502436[/snapback] Veldig enig, Mauro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå