Samegerilja Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Gratulerer til svampebob og samegerilja For meg gikk det ikke veien.. Landeveiskjøringen min er fortsatt for dårlig.. Også var jeg så nervøs at jeg kjørte på 2 gir istedet for 4 gir, og surret med lysene.. Hmm.. Takker! Du klarer det neste gang, nå vet du ihvertfall hva du må øve mer på Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Skal kjøre opp på tirsdag. Nervøs allerede . Skal heldigvis ha 2 timer med kjørelærer rett før oppkjøringen (10:20). Kjørelæreren min sa sist at jeg må få med meg skilt bedre. Noe som er veldig, VELDIG, sant. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Fint å se jeg ikke er den eneste Hadde langkjøring idag - kan ikke si jeg lærte så veldig mye av det.. Men kan ikke si det var helt bortkastet tid heller Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Skal kjøre opp på tirsdag. Nervøs allerede .Skal heldigvis ha 2 timer med kjørelærer rett før oppkjøringen (10:20). Kjørelæreren min sa sist at jeg må få med meg skilt bedre. Noe som er veldig, VELDIG, sant. Hvordan gikk det ? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Gikk veldig bra. Ble aldri nervøs igjen heller Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Gikk veldig bra. Ble aldri nervøs igjen heller Så du har lappen nå da ? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Gikk veldig bra. Ble aldri nervøs igjen heller Så du har lappen nå da ? Midlertidig førerbevis Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Gikk veldig bra. Ble aldri nervøs igjen heller Så du har lappen nå da ? Midlertidig førerbevis Grattis! Har du kjøretøyet klart da? jeg fikk ikke bilen min før 2 måner etter at jeg fikk lappen Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Gikk veldig bra. Ble aldri nervøs igjen heller Så du har lappen nå da ? Midlertidig førerbevis gratulerer! Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Gikk veldig bra. Ble aldri nervøs igjen heller Så du har lappen nå da ? Midlertidig førerbevis Grættis! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Uææ. Har oppkjøring på tirsdag, 29/12 klokka 12:30 i Drammen, må gå bra det! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Uææ. Har oppkjøring på tirsdag, 29/12 klokka 12:30 i Drammen, må gå bra det! Det går så fint, Laffen <3 Hehe, du klarer det nok. Bare ta det rolig, kjør etter forholdene og ikke stress deg opp om du får en sær/sint/sur sensor. Og ikke tenk at hver minste feil kvalifiserer til stryk. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det gikk bra, pheew. Heldigvis. Mitt råd til andre som skal kjøre opp: Vær konsekvent og sikker på det du gjør, ikke ombestem deg når du har gjort noe. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det gikk bra, pheew. Heldigvis. Mitt råd til andre som skal kjøre opp: Vær konsekvent og sikker på det du gjør, ikke ombestem deg når du har gjort noe. Gratulerer! Bra å møte det nye året med førerkort Lenke til kommentar
HValder Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det gikk bra, pheew. Heldigvis. Mitt råd til andre som skal kjøre opp: Vær konsekvent og sikker på det du gjør, ikke ombestem deg når du har gjort noe. Som sjåfør skal du konstant holde auge med situasjonen din og korrigere deretter, mao ombestem deg dersom det er nødvendig. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Men hvis du er i en rundkjøring på oppkjøring, og kjører i feil felt, så skal du ikke ombestemme deg, bytte felt og risikere en farlig situasjon, men du skal ta en ekstra runde og så kjøre riktig. Regner med at det var slik Olaf mente. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Dersom du har plassert deg feil i ei rundkøyring har du allerede skapt ein potensielt farleg situasjon, bytt felt dersom det ikkje forverrar situasjonen. I alle tilfeller må du foreta ei form for justering av plasseringa di når du skal ut av rundkøyringa, evt. dersom du befinner deg i innerste felt kan du køyre ei runde til istaden for å skjære. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Kom litt feil ut, det jeg mener er mye av det henrik sier. Vær sikker på det du gjør, ikke kjør ut i et kryss, for å finne ut at du har vikeplikt og stopp der, de andre vil etter all sannsynlighet stoppe for deg også. Du må gjerne ombestemme deg om du vet du har gjort feil, men ikke ombestem deg om du er usikker. Artig greie fra min tur, fikk beskjed om å demonstrere nødbremsing på en slette, så når jeg kliner inn bremsen så klarer jeg å komme borti gassen så det kommer det brølet fra motoren, haha, sensoren begynte bare å le. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Dersom du har plassert deg feil i ei rundkøyring har du allerede skapt ein potensielt farleg situasjon. Forklar? I en rundkjøring med to felt, er det jo langt tryggere å ta en runde istedenfor å beine inn foran en annen bil. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Dersom du har plassert deg feil i ei rundkøyring har du allerede skapt ein potensielt farleg situasjon. Forklar? I en rundkjøring med to felt, er det jo langt tryggere å ta en runde istedenfor å beine inn foran en annen bil. Hmm, ganske sikker på at eg påpeikte det sjølv...åja, stemmer eg gjorde det. evt. dersom du befinner deg i innerste felt kan du køyre ei runde til istaden for å skjære. Plasserar du deg derimot i ytterste felt når du skal til venstre (4+ armer) bør du skifte til innarste felt, om mogleg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå