Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*snip*

Hvis du kjører slik du sier her har du imo hatt for stor fart inn i krysset hvis du ikke kan bremse ned å stoppe uten at det er nærliggende at en alvorlig situasjon oppstår. Ser du ikke til side før du er inne i krysset, bør du jo stoppe der å se.

Lenke til kommentar
*snip*

Hvis du kjører slik du sier her har du imo hatt for stor fart inn i krysset hvis du ikke kan bremse ned å stoppe uten at det er nærliggende at en alvorlig situasjon oppstår. Ser du ikke til side før du er inne i krysset, bør du jo stoppe der å se.

Så da skal jeg virkelig ha såpass lav fart, og nesten stanse ved nesten hvert et kryss på ikke-forkjørsvei? Mener det ikke sarkastisk, vil bare tro at det i mange tilfeller vil skape dårlig flyt i trafikken. Men det er jo ikke så vanskelig å overholde, og for all del - jo saktere og forsiktigere jeg kan kjøre på oppkjøring, jo mindre stresset blir jeg. Men jeg synes nok det er litt vanskelig å finne den perfekte fart inn mot slike småkryss.

Lenke til kommentar

Forsvarlig fart mot et kryss eller hva som helst annet er slik at du alltid har tid til å stoppe dersom det plutselig skulle komme noe eller noen ut i veien foran deg. Ha det i bakhodet når du kjører mot et uoversiktlig kryss, et overgangsfelt hvor du ikke har full oversikt osv osv.

Lenke til kommentar

Huff. Har oppkjøring på mandag, men har dessverre ikke fått kjørt på de siste 2 ukene pga. svineinfluensaen. Men det er ikke kjøringen jeg er bekymret over, det er spørsmålene sensor skal stille. Personlig vet jeg fint lite om biler og hvordan de virker og sånn, er disse spørsmålene avgjørende om sensor er usikker?

Lenke til kommentar

Vel, jeg glemte å blinke ut av en rundkjøring eller to (skulle rett frem). Det virket ikke som det var noen big deal, for sensor nevnte det omtrent som "forresten...", bare for å forsikre seg om at jeg visste det, noe jeg selvfølgelig gjorde. Man blir bare litt stresset, hehe. Alt i alt var kjøringen god nok, så jeg fikk lappen.

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, så måtte jeg også bråbremse i 80-sonen fordi en sau kom under autovernet og inn i veien rett foran bilen. Gode reflekser er livsviktig (og jeg tror sauen er enig). Jeg ble nok ikke trukket på det, og det skulle egentlig bare mangle.

Lenke til kommentar

Kjørelæreren min fortalte at han aldri hadde hørt om noen som måtte lukeparkere på oppkjøringen her, men det kan sikkert variere fra sted til sted og rute til rute. Kjøreskolen hadde det ikke engang som pensum, men jeg ba spesifikt om det siden det er greit å kunne...

Bakkestart kan du jo få behov for som en del av kjøringen, men du blir neppe bedt om å stoppe midt i en bratt bakke bare for å ta bakkestart.

Du blir nok ikke trukket på sånt, da du ikke kan forutse at det kan komme dyr i veien, med mindre det er skiltet for det.

Gratulerer med lappen!

Nei, jeg kunne ikke forutse det, men det oppsto en farlig situasjon siden det ikke var teknisk mulig å stoppe i tide selv om jeg reagerte umiddelbart. Jeg måtte legge meg over i motsatt kjørefelt, og er ufattelig takknemlig for at jeg ikke hadde møtende trafikk, eller noen bak meg for den saks skyld. Det er nok litt opp til sensor hvordan det blir vurdert, men min var veldig grei (og jeg tror ærlig talt at hun ikke så dyret før meg).

Og takk, men det begynner å bli såpass lenge siden at det ikke er behov for å gratulere. :wee:

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...