fuschiah Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 eg skal kjøre i dinna veke i ørsta-volda, har noen kjørt dit? tips pls? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 *snip* Hvis du kjører slik du sier her har du imo hatt for stor fart inn i krysset hvis du ikke kan bremse ned å stoppe uten at det er nærliggende at en alvorlig situasjon oppstår. Ser du ikke til side før du er inne i krysset, bør du jo stoppe der å se. Lenke til kommentar
Earlmister Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 *snip* Hvis du kjører slik du sier her har du imo hatt for stor fart inn i krysset hvis du ikke kan bremse ned å stoppe uten at det er nærliggende at en alvorlig situasjon oppstår. Ser du ikke til side før du er inne i krysset, bør du jo stoppe der å se. Så da skal jeg virkelig ha såpass lav fart, og nesten stanse ved nesten hvert et kryss på ikke-forkjørsvei? Mener det ikke sarkastisk, vil bare tro at det i mange tilfeller vil skape dårlig flyt i trafikken. Men det er jo ikke så vanskelig å overholde, og for all del - jo saktere og forsiktigere jeg kan kjøre på oppkjøring, jo mindre stresset blir jeg. Men jeg synes nok det er litt vanskelig å finne den perfekte fart inn mot slike småkryss. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ja jeg vil si at du skal det. Ser du 2 km til begge sider er det jo en annen ting, men om du er i det minste tvil om at det kan komme noen så kjør såpass sakte at du kan stoppe om du må. I alle tilfeller bedre å kjøre litt for sakte enn litt for fort. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Forsvarlig fart mot et kryss eller hva som helst annet er slik at du alltid har tid til å stoppe dersom det plutselig skulle komme noe eller noen ut i veien foran deg. Ha det i bakhodet når du kjører mot et uoversiktlig kryss, et overgangsfelt hvor du ikke har full oversikt osv osv. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Da var teorien betått med 4 feil, andre forsøk! herlig! Ble litt forundret over at prøven var identisk med den jeg tok første gang, er dette normalt..? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Flaks med oppgavesettet? Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 har lappeeeeeeeeeen!!!!!! Lenke til kommentar
glorfindel2000 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 har lappeeeeeeeeeen!!!!!! Gratulerer!! Skulle ønske det var meg Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 har lappeeeeeeeeeen!!!!!! Velkommen i klubben for de som fikk lappen 1. Desember! Vi har kaffekrok og småkaker Lenke til kommentar
Hamburgesmauet Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Huff. Har oppkjøring på mandag, men har dessverre ikke fått kjørt på de siste 2 ukene pga. svineinfluensaen. Men det er ikke kjøringen jeg er bekymret over, det er spørsmålene sensor skal stille. Personlig vet jeg fint lite om biler og hvordan de virker og sånn, er disse spørsmålene avgjørende om sensor er usikker? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ja, ellers hadde det ikke vært vits å ha det? Generelt er det nok også et godt førsteinntrykk å kunne svare skikkelig på dette spørsmålet. Det er dog ikke noe vanskelig, men praktiske ting du skal kunne sjekke på bilen din. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Om du er noenlunde god i engelsk kan du se på denne videoen på youtube.. Kan jo seff ikke si at den er 100% lik den norske, men det er vell mye av det samme.. Endret 3. desember 2009 av Samegerilja Lenke til kommentar
fuschiah Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 skal ha oppkjøring på onsdag, andre forsøk uff! er det noen her som gjorde feil men fikk lappen alikevel? ka har du gjørt? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Vel, jeg glemte å blinke ut av en rundkjøring eller to (skulle rett frem). Det virket ikke som det var noen big deal, for sensor nevnte det omtrent som "forresten...", bare for å forsikre seg om at jeg visste det, noe jeg selvfølgelig gjorde. Man blir bare litt stresset, hehe. Alt i alt var kjøringen god nok, så jeg fikk lappen. Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, så måtte jeg også bråbremse i 80-sonen fordi en sau kom under autovernet og inn i veien rett foran bilen. Gode reflekser er livsviktig (og jeg tror sauen er enig). Jeg ble nok ikke trukket på det, og det skulle egentlig bare mangle. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Du blir nok ikke trukket på sånt, da du ikke kan forutse at det kan komme dyr i veien, med mindre det er skiltet for det. Gratulerer med lappen! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Er ting som lukeparkering, bakkestart og lignende inkludert i en oppkjøring? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Har noen erfaring med oppkjøringer i Bergen, by? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Kjørelæreren min fortalte at han aldri hadde hørt om noen som måtte lukeparkere på oppkjøringen her, men det kan sikkert variere fra sted til sted og rute til rute. Kjøreskolen hadde det ikke engang som pensum, men jeg ba spesifikt om det siden det er greit å kunne... Bakkestart kan du jo få behov for som en del av kjøringen, men du blir neppe bedt om å stoppe midt i en bratt bakke bare for å ta bakkestart. Du blir nok ikke trukket på sånt, da du ikke kan forutse at det kan komme dyr i veien, med mindre det er skiltet for det. Gratulerer med lappen! Nei, jeg kunne ikke forutse det, men det oppsto en farlig situasjon siden det ikke var teknisk mulig å stoppe i tide selv om jeg reagerte umiddelbart. Jeg måtte legge meg over i motsatt kjørefelt, og er ufattelig takknemlig for at jeg ikke hadde møtende trafikk, eller noen bak meg for den saks skyld. Det er nok litt opp til sensor hvordan det blir vurdert, men min var veldig grei (og jeg tror ærlig talt at hun ikke så dyret før meg). Og takk, men det begynner å bli såpass lenge siden at det ikke er behov for å gratulere. Endret 5. desember 2009 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå