direkte Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Skal man bruke girene slik at pila på turtallmotoren peker mest mulig rett oppover? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Ja, du bør ha minst 5.000 omdreininger. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har oppkjøring på Stjørdal i morgen. Kjenner jeg gruer meg veldig nå. Har hatt to lange dager med langkjøring, så har absolutt "bilen inne", men du vet... nerver kan ødelegge mye. Men skal legge meg tidlig, og møte opp på trafikkskolen 07.00 i morgen, så får vi se hvordan det går. Håper på lett sikkerhetsspørsmål, og en rute jeg kan (altså hvor jeg kjenner til veien, fartsgrensene osv.). Wish me luck! Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hei. Selv kjørte jeg opp i Trondheims området. Det er en stund siden jeg tok oppkjøringa nå, snart 2 månder siden, men jeg kan ikke huske at jeg kjørte i selve byen. Oppkjøringa mi gikk helt greit iallefall. Jeg bestod oppkjøringa på første forsøk. Hadde en grei sensor. En grei ting på oppkjøringa er vel å si i fra hvis du gjør noe feil. For å på en måte vise at du vet at du har gjort noe galt om dere skjønner. Jeg husker jeg hadde 2 feil som jeg selv synes var feil. Den første feilen var at jeg skulle skifte felt. Det jeg ikke oppdaga var at det var en bil på siden, men det gikk da greit. Så kjørte jeg nedover Okstadbakken. Der blir det etterhvert mulighet til å skifte felt hvis du ligger i midtre felt. Siden at man normalt være slik at man kjører i høyre felt. Men jeg skifta over til høyre felt. Så det var ikke noe problem. Ellers så synes jeg ikke det var noe særlig å sette fingeren på. Jeg tror ikke sensoren synes det heller for jeg bestod no prøven så da var det greit liksom. Jeg fortalte da om feilene jeg gjorde. Også hadde jeg med kjørelæreren som jeg hadde kjørt mest med i bilen. Så det hjalp nok på litt det også. Jeg var selvfølgelig veldig glad. Men en ting til personen som hadde strøket 12 ganger på Teorien: Hva gjør du feil egentlig? Leser du ikke i boka eller noe? Du må gjøre noe galt. Selv strøk jeg 6 ganger før jeg bestod på 7 ende forsøk. Ja. Jeg vet at dette også er mye, men 12 ganger er i overkant. For det første koster det jo masse penger å ta kjøretimer/oppkjøring, og prøvene og om du stryker på teoerien blir det 335 kr for hver prøve du tar. Hvor mye oppkjøringa er på vet jeg ikke, men 12 stryk på teorien blir penger. Nei så om du ikke er ferdig med teorien enda, så les boka og øv på prøvene på nett. Lykke til, til dere som skal kjøre opp. Det går nok bra for de fleste av dere Bare husk dette: Ta det med ro. Kjør etter etter forholdene for all del. Å hvis forholdene er bra, så kjører dere etter fartsgrensa. Prøv å hold dere så godt opp mot fartsgrensa som mulig, og ikke noe særlig over. Nå skal det sies hadde jeg hadde MANGE kjøretimer, men jeg hadde ikke mulighet til å øvelseskjøre med privat-bilen for den er registrert som liten lastebil eller lastebil. Husker ikke helt nå, så derfor fikk jeg bare kjørt med skolebilene. Også kjørte jeg opp med Automat også da. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Ja, du bør ha minst 5.000 omdreininger. Heller rundt 3k, med mindre du er på veg inn på ein motorveg eller i andre situasjonar der du må oppnå fart fort. Endret 5. november 2009 av HValder Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Sarkasme fungerer dårlig på nettet, dessverre. Jeg holdt meg under 2.000 ved vanlig kjøring, og sensor påpekte at det var veldig økonomisk kjøring. Pleide å gire ved cirka 2.500-3.000, går veldig greit med diesel-bilen jeg kjørte. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Diesel-bil her og. Girer rundt 2.500, holder meg under 2.000 ved vanlig kjøring. Kjørelæreren min er nazi på økonomisk kjøring (noe som forsåvidt er helt greit). Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Eg mistenkte at det var sarkasme, men tenkte at det var greit å klare opp i det. Golfen min begynner å dra på åra, likar det ikkje om eg girar på stort lavare enn 2,8k Lenke til kommentar
Lille_meg_ Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Tror jeg har bestemt meg for at det blir bare meg og sensor i bilen. Uten kjørelærer altså. Håper jeg får en snill sensor. Har ikke fortalt noen at jeg skal ha oppkjøring. Kun kjørelærern og denna internettsiden som veit det.. Syns det er best. Må prøve å tenke at kjørlærern min ikke ville bestilt oppkjøring hvis jeg ikke var klar for det. ps: Til alle som sliter med teorien: ta teorikurs på trafikkskolen:D Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Er det et problem å bytte kjøreskole tror dere? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Problem? Er jo bare å slutte der du går og byrje ein annan plass. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Er det et problem å bytte kjøreskole tror dere? Jeg bytta førerskole. Bare ta med deg dokumentasjon på eventuelle utførte deler fra den gamle til den nye så går det bra Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Er det et problem å bytte kjøreskole tror dere? Jeg bytta førerskole. Bare ta med deg dokumentasjon på eventuelle utførte deler fra den gamle til den nye så går det bra Takk for svar! Lenke til kommentar
direkte Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Skal man blinke inn i rundkjøringa bare når man skal ut i tredje avkjørsel? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det er aldri nødvendig å blinke seg inn i rundkøyringa, fokuser heller på korrekt plassering og på å blinke deg ut. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Whey, bestod førerprøven. Sikkerhetskontrollen gikk greit, og eneste "minus", var at jeg rygget ut i en vei, men det var ikke noe trafikk, så jeg brukte det som begrunnelse, og sensoren sa det var greit. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Da har også jeg fått lappen, på 2. forsøk Denne gangen kjørt opp i Brekstad. For de som ikke husker, var det jeg som røk på problemer med vindusviskere Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ah, deg med for mye regn? Jeg fortalte den historien til kjørelæreren min på oppkjøringsdagen min, siden hans bil også har en slik sensor, og ba om å få gjennomgå systemet bare for å være på den sikre siden. Han hadde store problemer med å tro på at noe slikt kunne skje, men det viste seg å være veldig nyttig for meg siden det under oppkjøringen startet å regne som det bare kan gjøre på vestlandet... Stor takk til deg, og gratulerer med lappen. Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det er aldri nødvendig å blinke seg inn i rundkøyringa, fokuser heller på korrekt plassering og på å blinke deg ut. ...men veldig mange setter pris på at du gjør mer enn det som absolutt er nødvendig. Som en annen forumbruker så fint skriver det i signaturen sin (lettere omskrevet): Bruk korrekt (kjøre)teknikk og forbygg skader! Lenke til kommentar
glorfindel2000 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ah, jeg har oppkjøring på tirsdag! GRUER MEG!!! Kommer aldri til å klare det Hadde langveiskjøring i dag og fikk kjeft for rundkjøringer, fartstilpasning på landevei og litt høyreregel i uoversiktelige kryss.. Men jeg MÅ klare det. Jeg fikser ikke å ikke ha lappen og bo i de dype skoger mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå