HValder Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Kjørelæreren min ga meg eit lite hefte før oppkjøringa, der stod alle kontrollspørsmåla med svar. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Kjørelæreren min ga meg eit lite hefte før oppkjøringa, der stod alle kontrollspørsmåla med svar. Kan du poste de her? Nærmer seg oppkjøring for meg nå, 28 okt. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Beklager, er eit par år sidan eg tok lappen, har ikkje det heftet lenger. Lenke til kommentar
mopani Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Beklager, er eit par år sidan eg tok lappen, har ikkje det heftet lenger. Noen som har de spørsmålene og kan legge ut? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Litt googling ga meg dette: Her er listen: Sikkerhetskontroll oppkjøring. 1.Bremser (kunne forklare og demonstrere) - Bremsekraftforsterker For å sjekke at bremsekraftforsterkeren virker, slå av motoren, så pumper ca. 5 ganger på bremsen, så hvis den virker vil du kjenne at bremsen vil bli hard å trykke inn. - bremsetrykk - bremsekretser - kontrollere skjevtrekk i fart 2. Styring - kontrollere skjevtrekk i fart - servo - dødgang (kontrollere fra utsiden av bilen) - rattlås 3. Dekk - mønsterdybde (sommer/vinter) min 1,6 mm mønsterdybde på sommerdekk, min 3mm mønsterdybde på vinerdekk mønsteret er tettere på sommerdekk. Passer best på tørt/vått føre. Tåler høyere fart enn vinterdekk. - dimensjon (vognkort) - lufttrykk - skille vinterdekk fra sommerdekk 4. Lys (kunne forklare og demonstrere) Påbudt lys foran - parkeringslys - nærlys - blinklys/varsellys - fjernlys Påbudt lys bak - baklys - bremselys - skiltlys - blinklys/varsellys Ikke påbudt men skal vises - tåkelys - ryggelys 5. Sikt - vindusspyler (funksjon/plassering) - vindusviskere (funksjon/kvalitet) - varmetråder - varmeapparat (hvordan få vekk dugg) 6. Sikkerhetsutstyr - innstilling av nakkeputer - kontroll av belter - varseltrekant skal være i bilen 7. Kontroll-lys - oljetrykk - ladelys - temperaturmåler - parkeringsbrems - bremsekretser - ABS - Fjernlys (blåttlys) - Airbag 8. Vognkort - dekkdimensjon - nyttelast - tilatt totalvekt/egenvekt - koplingslast - tilhengervekt - antall personer Lenke til kommentar
mopani Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Litt googling ga meg dette:Her er listen: Sikkerhetskontroll oppkjøring. 1.Bremser (kunne forklare og demonstrere) - Bremsekraftforsterker For å sjekke at bremsekraftforsterkeren virker, slå av motoren, så pumper ca. 5 ganger på bremsen, så hvis den virker vil du kjenne at bremsen vil bli hard å trykke inn. - bremsetrykk - bremsekretser - kontrollere skjevtrekk i fart 2. Styring - kontrollere skjevtrekk i fart - servo - dødgang (kontrollere fra utsiden av bilen) - rattlås 3. Dekk - mønsterdybde (sommer/vinter) min 1,6 mm mønsterdybde på sommerdekk, min 3mm mønsterdybde på vinerdekk mønsteret er tettere på sommerdekk. Passer best på tørt/vått føre. Tåler høyere fart enn vinterdekk. - dimensjon (vognkort) - lufttrykk - skille vinterdekk fra sommerdekk 4. Lys (kunne forklare og demonstrere) Påbudt lys foran - parkeringslys - nærlys - blinklys/varsellys - fjernlys Påbudt lys bak - baklys - bremselys - skiltlys - blinklys/varsellys Ikke påbudt men skal vises - tåkelys - ryggelys 5. Sikt - vindusspyler (funksjon/plassering) - vindusviskere (funksjon/kvalitet) - varmetråder - varmeapparat (hvordan få vekk dugg) 6. Sikkerhetsutstyr - innstilling av nakkeputer - kontroll av belter - varseltrekant skal være i bilen 7. Kontroll-lys - oljetrykk - ladelys - temperaturmåler - parkeringsbrems - bremsekretser - ABS - Fjernlys (blåttlys) - Airbag 8. Vognkort - dekkdimensjon - nyttelast - tilatt totalvekt/egenvekt - koplingslast - tilhengervekt - antall personer Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Skal prøve på teorien for første gang imorgen. Har lest igjennom teoriboka en tur. Håper det er nok! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Lykke til! Prøv å unngå fellene de legger Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Det er 7 feil man kan ha på prøven idag? Jeg har hørt at etter nyttår så får man kun lov å ha 5 feil? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 7 feil ja. Om dem endrer til 5 etter nyttår, så syns jeg synd på dem som skal ta teorien! Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 7 feil ja. Om dem endrer til 5 etter nyttår, så syns jeg synd på dem som skal ta teorien! Er det mulig å ta teoriprøven mellom 28-31 desember tror dere? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 7 feil ja. Om dem endrer til 5 etter nyttår, så syns jeg synd på dem som skal ta teorien! 5 feil?! Satan, det kan de seriøst ikke mene. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 ... De som stryker på teorien gidder ikke å hverken lese eller ta prøver osv. Prøven er noe av det enkleste jeg har gjort det sisste året. Alt.no -> Teoriprøve thingy, ta den 4-5-6-7-8-9 ganger til du ikke får mer enn 1-2 feil, så består du. Hadde 1 feil på første forsøk på teoriprøven. Piece of cake. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 ... De som stryker på teorien gidder ikke å hverken lese eller ta prøver osv. Prøven er noe av det enkleste jeg har gjort det sisste året. Alt.no -> Teoriprøve thingy, ta den 4-5-6-7-8-9 ganger til du ikke får mer enn 1-2 feil, så består du. Hadde 1 feil på første forsøk på teoriprøven. Piece of cake. Bullshit, det der er veldig individuelt, akkurat slik som ei prøve på skulen. Forøvrig er mange av teoribøkene så dårlege at dei er heilt verdilause mtp. teoriprøva. Mykje kjem også an på kor meiningslause spørsmål du får på prøva. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 for å si det slik: Jo mer jeg las jo mer feil hadde jeg. Gjorde jeg mye feil praktisk på selve oppkjøringa? Nei. Noen kan lese som en hest, huske det og ha det lett mens andre simpelten ikke klarer å huske det. Vet selv at jeg sliter som pokkern med å få inn ting teoretisk. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Noen som har kjørt opp i Arendal? Tips til meg? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Besto med 7 feil Glad nå! Lenke til kommentar
mopani Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Besto med 7 feil Glad nå! Grattis! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Besto med 7 feil Glad nå! Akkurat det! Jeg hadde 8 feil førstegangen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå