Apx Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 oppkjøring om tre timer Lykke til Edit: hvordan gikk det? WIN! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 oppkjøring om tre timer Lykke til Edit: hvordan gikk det? WIN! grattis! how does it feel? Lenke til kommentar
snape Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 heisann da var lappen i boks etter andre forsøket strøk først i oslo, og bestod nå i drøbak det er en herlig følelse....jeg gruet meg ikke lenger med engang vi kjørte ut av traffikstasjonen.... fikk faktisk skryt av sensoren for god overblikk i traffiken Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Da har jeg fått oppkjøringsdato 14.november kl 09.00! kjenner jeg GRUER meg som faen allerede :S 1mnd så har jeg kanskje lappen... Samme her... Kjørelærerene gjør ikke saken så alt for mye bedre heller! De bare sier hvor viktig det er å de! Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 heisann da var lappen i boks etter andre forsøket strøk først i oslo, og bestod nå i drøbak det er en herlig følelse....jeg gruet meg ikke lenger med engang vi kjørte ut av traffikstasjonen.... fikk faktisk skryt av sensoren for god overblikk i traffiken Grattis, men ^^ piiiingle strøyk også først i Oslo, men byttet ikke sted forde xD jeg kunne også fått i Lillestrøm og Kongsvinger på samme dato, og jeg bor i lillestrøm, men valgte oslo forde ! ( jeg er TØFF ) Hvordan er det å kjøre i drøbak egentlig? Lenke til kommentar
snape Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) heisann da var lappen i boks etter andre forsøket strøk først i oslo, og bestod nå i drøbak det er en herlig følelse....jeg gruet meg ikke lenger med engang vi kjørte ut av traffikstasjonen.... fikk faktisk skryt av sensoren for god overblikk i traffiken Grattis, men ^^ piiiingle strøyk også først i Oslo, men byttet ikke sted forde xD jeg kunne også fått i Lillestrøm og Kongsvinger på samme dato, og jeg bor i lillestrøm, men valgte oslo forde ! ( jeg er TØFF ) Hvordan er det å kjøre i drøbak egentlig? hehe, jeg byttet sted pga 2 grunner: for lang ventetid i oslo, og hvorfor i helvete skal jeg prøve å ta en vanskeligere prøve når jeg kan få samme resultat hvis jeg tar en lettere prøve? drøbak var deilig lett som faen men som kjørerlæreren min sa. sensorene er strengere i drøbak siden alt er så lett der. men en ting som er med drøbak: de har altfor smale veier i sentrum. men det gikk faktisk helt greit, siden jg hadde kjørt der dagen før, og drøbak sentrum er ikke all verdens stor heller hehe Endret 16. oktober 2009 av snape Lenke til kommentar
mopani Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) heisann da var lappen i boks etter andre forsøket strøk først i oslo, og bestod nå i drøbak det er en herlig følelse....jeg gruet meg ikke lenger med engang vi kjørte ut av traffikstasjonen.... fikk faktisk skryt av sensoren for god overblikk i traffiken Grattis, men ^^ piiiingle strøyk også først i Oslo, men byttet ikke sted forde xD jeg kunne også fått i Lillestrøm og Kongsvinger på samme dato, og jeg bor i lillestrøm, men valgte oslo forde ! ( jeg er TØFF ) Hvordan er det å kjøre i drøbak egentlig? Noen tips å komme med til oss som snart skal kjøre opp? =) btw, hvilket spm fikk du før kjøringa begynte? Endret 16. oktober 2009 av 320_coupe Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) heisann da var lappen i boks etter andre forsøket strøk først i oslo, og bestod nå i drøbak det er en herlig følelse....jeg gruet meg ikke lenger med engang vi kjørte ut av traffikstasjonen.... fikk faktisk skryt av sensoren for god overblikk i traffiken Grattis, men ^^ piiiingle strøyk også først i Oslo, men byttet ikke sted forde xD jeg kunne også fått i Lillestrøm og Kongsvinger på samme dato, og jeg bor i lillestrøm, men valgte oslo forde ! ( jeg er TØFF ) Hvordan er det å kjøre i drøbak egentlig? hehe, jeg byttet sted pga 2 grunner: for lang ventetid i oslo, og hvorfor i helvete skal jeg prøve å ta en vanskeligere prøve når jeg kan få samme resultat hvis jeg tar en lettere prøve? drøbak var deilig lett som faen men som kjørerlæreren min sa. sensorene er strengere i drøbak siden alt er så lett der. men en ting som er med drøbak: de har altfor smale veier i sentrum. men det gikk faktisk helt greit, siden jg hadde kjørt der dagen før, og drøbak sentrum er ikke all verdens stor heller hehe Drøbak er lattis klarer man ikke stå der på 3 forsøk så fortjener man ikke lappen. (man fortjener ikke lapppen om man har stryket 3 gagner noe sted Endret 16. oktober 2009 av -Night- Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 heisann da var lappen i boks etter andre forsøket strøk først i oslo, og bestod nå i drøbak det er en herlig følelse....jeg gruet meg ikke lenger med engang vi kjørte ut av traffikstasjonen.... fikk faktisk skryt av sensoren for god overblikk i traffiken Grattis, men ^^ piiiingle strøyk også først i Oslo, men byttet ikke sted forde xD jeg kunne også fått i Lillestrøm og Kongsvinger på samme dato, og jeg bor i lillestrøm, men valgte oslo forde ! ( jeg er TØFF ) Hvordan er det å kjøre i drøbak egentlig? hehe, jeg byttet sted pga 2 grunner: for lang ventetid i oslo, og hvorfor i helvete skal jeg prøve å ta en vanskeligere prøve når jeg kan få samme resultat hvis jeg tar en lettere prøve? drøbak var deilig lett som faen men som kjørerlæreren min sa. sensorene er strengere i drøbak siden alt er så lett der. men en ting som er med drøbak: de har altfor smale veier i sentrum. men det gikk faktisk helt greit, siden jg hadde kjørt der dagen før, og drøbak sentrum er ikke all verdens stor heller hehe Drøbak er lattis klarer man ikke stå der på 3 forsøk så fortjener man ikke lappen. (man fortjener ikke lapppen om man har stryket 3 gagner noe sted Skulle likt å hørt det samme fra deg om du hadde strøket 3 ganger... "hmm klarte det ikke på 3 forsøk heller, busskort anyone?" Smakløst sagt av deg med tanke på de som sliter med sertifikatet. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 da får de høre på trafikklærer da som ofte sier at de ikke er klare! Lenke til kommentar
snape Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Drøbak er lattis klarer man ikke stå der på 3 forsøk så fortjener man ikke lappen.(man fortjener ikke lapppen om man har stryket 3 gagner noe sted hæ? hvem sa at jeg gjorde det på 3 forsøk ? jeg bestod oppkjøring på andre forsøk, og forresten så var det første forøsket i Oslo :-s så jeg skjønner ikke hva du babler om. de som stryker kanskje mange ganger blir som oftest over nervøse og for fullstendig blackout.... alle fortjener å prøve så mange ganger de vil for å ta lappen. Endret 16. oktober 2009 av snape Lenke til kommentar
snape Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Noen tips å komme med til oss som snart skal kjøre opp? =)btw, hvilket spm fikk du før kjøringa begynte? hei ikke bli for nervøs, det er bra å være litt nervøs for oppkjøring, men tro meg. med engang du kjører ut av traffik stasjonen er du ikke nervøs lenger. HUSK alltid når du kommer inn i en ny vei, prøv å finn ut med engang hva som gjelder for veien. lett etter skilting. rundkjøringer sleit jeg med på starten, jeg hadde fått en uvane av faren min. og det var jo det at jeg kjørte for fort inntil rundkjøring og stoppet litt brått like før. når du er 100 - 150 meter ifra rundkjøring SLIPP gass og la bilen trille fram, samtidig som du justerer girene. DET ER IKKE VITS I Å TA EN RUNDKJØRING PÅ 3 GIR. gå alltid ned til 2 gir foran sensoren. det er fort gjort at de registerer at du kjørte for fort inn mot rundkjøringen, når du er ca 30 - 40 meter ifra rundkjøring ha bilen i 2 gir. og husk plassering er drittviktig. fotgjengere er ekstremt viktig å få med seg. når det kommer en fotgjenger felt let på begge sider av veien for å se om det er noen der. er den en hindring på veien slik at du ikke ser hele fotgjenger feltet så MÅ DU bremse ned, slik at sensoren forstår at du har vært obs på dette. når du har vikeplikt ifra høyere og du ser at det kommer en vei ifra høyere , ro ned farten FØR du passerer veien, da viser du sensoren at du fulgte høyere regelen, i tilfelle det skulle komme noen biler ifra høyere side. rygg gjerne som en KJERRING, det har ikke noe å si under oppkjøring. rygg sakte som overhode. jeg pleide å rygge for fort, kjørerlæreren min sa at sensoren kommer aldri til å godta en slik rygging. og du for forresten mye bedre tid til å plannlegge når du rygger sakte ut. ikke lås blikket ditt fast på veien, se ofte i bakspeilet. slik at du veit hva som foregår bak deg. kommenter gjerne valgene som tas under kjøringene. slik at sensoren forstår hvorfor du handlet sånn. er du usikker så hold kjeft. hehe og husk har du hindring på din side, og du for en bil i møte, STOPP med engang. det er ikke vits i å prøve å presse begge biler selv om det hadde gått an. når du er ferdig kommer sensoren garantert til å spørre deg om hvordan du synes det gikk, og om det er noe du vil kommentere. ikke vær stille, prøv å beskytte deg selv med gode argumenter, og snakk om ulike situasjoner som kunne ha gått bedre. jeg hadde veldig flaks når det gjelder sikkerhet spm jeg fikk. jeg trakk først en lapp og der sto det noe som: "hvor er nødlysene i bilen, og hvordan for vi vite at de fungerer" svar: det er den røde trekant knappen som du har på dashbordet. begge blinklysene blinker inne i bilen når du har dem på. så tok jeg med sensoren ut av bilen, og visste hun at alle blinkelys funket på hver side. "I hvilken situasjoner bruker vi nødlys" svar: seff i nødsituasjoner. da sa jeg som følgende: har du problemer med bilen, eller eventuelt punktert dekket og står på veien setter man på nødlys samtidig som man tar ut varsel trekanten. eller om du har oppdaget noe fare o.l f.eks: om det har skjedd en ulykke foran bilen din, da burde man sette på nødlys for å varsle bilene bak seg. jeg for ønske deg lykke til med oppkjøringen, og du for si ifra hvordan det gikk. btw om noen finner feil i innlegget, vennligst rett meg opp jeg er nå ikke sensor eller kjørerlærer Endret 17. oktober 2009 av snape Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 da får de høre på trafikklærer da som ofte sier at de ikke er klare! Hva om trafikklærer sier at du er klar og kjører feilfritt på så og si alle kjøretimene? Jeg strøyk 2 ganger og bestod SÅ VIDT på 3 forsøk, det var akkurat på kanten. Jeg hadde INGEN feil, men bestod så VIDT bare.. 1. Mysen 2. Oslo .3 Oslo(Så vidt) Fortjente jeg ikke lappen da ? Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Noen tips å komme med til oss som snart skal kjøre opp? =)btw, hvilket spm fikk du før kjøringa begynte? når du er ferdig kommer sensoren garantert til å spørre deg om hvordan du synes det gikk, og om det er noe du vil kommentere. ikke vær stille, prøv å beskytte deg selv med gode argumenter, og snakk om ulike situasjoner som kunne ha gått bedre. jeg hadde veldig flaks når det gjelder sikkerhet spm jeg fikk. jeg trakk først en lapp og der sto det noe som: Jeg trakk ikke spm, hun ba meg bare sjekke bremsekraftforsterken(lett spm) thats it, sa ikke noe annet, enn " Ok, kjør " Etter at vi var ferdig, sa hun ikke " Hvordan syns du det gikk eller noe " Jeg fikk bare masse negativt om kjøringen min, satt der i 6-7 min og hørte på at det var ganske dårlig, men jeg bestod for det.. som jeg sa tidligere, det var visst akkurat på kanten ^^ På lappen min stod det bare " Prøven er bestått " så ga hun meg lappen og gikk. Lenke til kommentar
snape Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Etter at vi var ferdig, sa hun ikke " Hvordan syns du det gikk eller noe " Jeg fikk bare masse negativt om kjøringen min, satt der i 6-7 min og hørte på at det var ganske dårlig, men jeg bestod for det.. som jeg sa tidligere, det var visst akkurat på kanten ^^ På lappen min stod det bare " Prøven er bestått " så ga hun meg lappen og gikk. etter at vi var ferdig så sa hun at den ene feilen jeg gjorde, skjer av og til hos de mest erfarne sjåførene også. (jeg greide å sette bilen i 3 gir, istedenfor 1 gir etter at jeg stoppet på rundkjøring, så jeg kvelte motoren da jeg skulle kjøre. trodde at den sto i 1 gir når den egentlig var i 3 gir) så skrøt hun av kjøringen, og mente at jeg kjørte bra osv. på det arket hu ga meg, står det med som: prøven er bestått kjøremåten: kjøringen er tilrettelagt traffiksikker og i samsvar med lærerplanen +god overblikk i traffiken syn: ok Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Bedre å starte i 3. enn å treffe 1. når du sikter på 3. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 bilnen min er sølik at du kan starte i tredje Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har oppkjøring 6. november kl. 08.00. Kjenner jeg gruer meg som faen. Har et spm... Hvor vanskelige er disse kontrollspørsmålene man kan få? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har oppkjøring 6. november kl. 08.00. Kjenner jeg gruer meg som faen. Har et spm... Hvor vanskelige er disse kontrollspørsmålene man kan få? Ikke vanskelige i det hele tatt. Jeg var også dritnervøs for dem, men ikke uroe deg. Jeg ble spurt om hvordan jeg kunne sjekke dødgang på rattet, that's it. Du trenger ikke holde noe avansert foredrag, bare vis at du forstår det. Men kjørelærer skal i utgangspunktet gjennomgå dette med deg før oppkjøringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå