Amberlamps Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) /quote] føler med deg Kjørte opp i Oslo klokken 12 på en Tirsdag ! Det var mye trafikk, men ikke såpass mye at du står i kø ! Jeg strøyk dessverre, fikk en veldig streng sensor, så det var litt kjipt. Har bestilt ny i Oslo og er ikke lenge til neste nå, gleder meg til jeg får lappen Masse lykke til Til deg og Hva gikk galt første gang? Jeg strøyk på litt dårlig feltskifte til tider og jeg lå for nærme en lastebil i vålerenga tunnelen. Utenom det var det ikke noe annet egentlig, om du ikke tar med at jeg "kutta" rundkjøringene litt, men det var 100% med vilje, siden det ikke var en eneste bil i nærheten(vet at det var feil) Men de 3 tinga da, strøyk jeg på, trodde ærlig ikke det var nok, men var visst det Men fikk et kjempe pluss for god bilbehandling og det var en av hans mest behaglige turer(sa han da) Gi oss beskjed om du består eller ei da =) Skal det Men fikk høre i går at man ikke skal gasse i en rundkjøring. Jeg kutta også rundkjøringene da jeg kjørte i går, da ble læreren sur.. Men skal kjøre litt nå og prøve meg på masse rundkjøringer og kryss.. Kjørelæreren min er veldig streng på det med gassing i rundkjøringer... skulle nesten tro jeg måtte ut og blåse bilen gjennom rundkjøringen... Men jeg er jo enig i det han sier, da man får krefter som gjør at bilen dras ut på siden hvis man gir gass i rundkjøringen. Endret 25. september 2009 av DSG Lenke til kommentar
direkte Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Noen som har noen kjøreskoler i Trondheim å anbefale? Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Oppkjøring om 38 timer og 17 minutter! Tips i Bodø by? Lenke til kommentar
Oeye91 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Oppkjøring om 38 timer og 17 minutter! Tips i Bodø by? Lykke til.. er Cirka samme tid som jeg skal kjøre opp.. Bare jeg kjører opp i Oslo Merker nervene nå.. Etter hva jeg har forstått er det bare å ta det med ro og husk plassering, blinking, fart, vikeplikt og overblikk Sitter det er du safe.. Lenke til kommentar
rose87 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 JIPPI:D sto endelig på oppkjøring mandag den 22!! var på andre forsøket. Fikk noen grusomt smale veier men gikk bra. Mine tips til alle dere som skal kjøre opp: -->Plassere deg riktig på veien. det som hjalp meg var å måle midten på rattet til midten på veien -->Senk farten mot kryss jevnt. signal,plassering,brems og så sving;) -->rundkjøringer! skal du mot høyre eller rett frem,plasser deg til høyre,skal du helt til venstre,blink til venstre før du kjører inn i rundkjøringen og hold deg i venstre felt/mot venstre. --> er du usikker på hvor du ligger på veien,kast et raskt blikk mot høyre ytre speil,der ser du om du er passe nerme hvite linja. -->når du skal ryggeparkere,let etter den ultimate plassering,altså rett overfor parkeringsplassen og rygg rett bak. ta det rolig og krypekjør. bruk utvendige speil for å sjekke plassen du har på hver side,og ta med i beregningen plass til å åpne dørene. -->nesten det beste rådet mitt må vere å LESE denne tråden!! den har hjulpet meg sinnsykt mye. Håper dette kan vere noe til hjelp:) MASSE LYKKE TIL ALLE SAMMEN!! Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Jeg har lært at man skal plassere seg før man gir signal? Gratulerer forresten!! Endret 26. september 2009 av DSG Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Etter man har tatt traffikalt grunnkurs kan man øvelseskjøre kor som helst utenom motorveg? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Etter man har tatt traffikalt grunnkurs kan man øvelseskjøre kor som helst utenom motorveg? Utenom motorvei? Du kan kjøre overalt innenfor norges grenser. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Ok, ville bare forsikre meg om at eg ikkje blir stoppa hvis eg kjører på E39 Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Du kan til og med kjøre med tilhenger... PÅ motorvei! Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Du kan til og med kjøre med tilhenger... PÅ motorvei! Som er fantastisk god øvelse! Lenke til kommentar
Oeye91 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Uff oppkjøring i morgen.. Holdt på å kjøre ned en barnevogn i dag :S merker nervene sakte sniker seg inn i magen min... Men jeg tror ikke jeg kan bli noe særlig bedre enn jeg er, så håper på det beste! Jeg håper faktisk på overskyet og litt regn i morgen.. Bare så det er færre ute å går... Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Å gjøre "brølere" rett før oppkjøringa kan virke litt skremmende ja, gjorde det selv, men hadde ikke noen problemer når jeg skulle kjøre opp. Tror det kan hjelpe deg i å være ekstra skjærpet, husker du på å ha god oversikt, fartstilpassing og selvfølgelig overholder vikeplikt og skaper flyt i trafikken er det gode muligheter for å bestå Lykke til! Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 18 i går. Lappen i dag. Nå har jeg det faen meg bra! Lenke til kommentar
Oeye91 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Bestod med glans Alle som er nervøse må bare roe seg ned. Det er den beste og enkleste kjøretimen jeg har hatt. Hadde en kjempe hyggelig sensor som bare var hyggelig. Lenke til kommentar
mtvw Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Noen som har noen kjøreskoler i Trondheim å anbefale? Heimdal trafikkskole. bredt kompetansefelt, flinke lærere. Endret 28. september 2009 av mtvw Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Noen som har noen kjøreskoler i Trondheim å anbefale? Heimdal trafikkskole. bredt kompetansefelt, flinke lærere. Kjørte hos de, flinke lærere ja! Skal man billigst mulig unna er vel Gjevik et alternativ, og Centrum hvis du vil kjøre skikkelig bil (særlig på glattkjøring) Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Noen som har erfaring med at bilen en bruker hos kjøreskolen er enten dårlig/uvant å kjøre, sånn at noen har fått byttet bil? Jeg liker absolutt ikke den bilen jeg kjører, det er grunnet det er en utrolig uvant bil for meg å kjøre(vet man skal kunne kjøre alle typer) men jeg takler ikke den bilen, og det merket jeg fint på oppkjøringen også. Kan man da evt cashe ut for å få låne en annen bil enten av vegvesenet, biltilsynet etc? Lenke til kommentar
Oeye91 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 18 i går. Lappen i dag. Nå har jeg det faen meg bra! Gratulerer, bestod i dag selv.. Utrolig deilig følelse og vite at jeg aldri trenger en eneste kjøretime igjen Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Oppkjøring kl. 09.30 idag! Har en kjøretime 08.30 så nå må jeg få i meg kaffe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå