Morten21 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Oppkjøring imorra tidlig ! Skal vel gå bra, håper jeg! Hvordan gikk det ? Hvor kjørte du opp forresten? Lenke til kommentar
direkte Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hvis jeg begynner med oppkjøringen nå og er midt i oppkjøringen, men vinteren kommer og jeg vil ta noen måneders pause i oppkjøringen, går det greit å fortsette videre med oppkjøringen jeg har begynt på da, eller må jeg begynne helt på nytt? Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hvis jeg begynner med oppkjøringen nå og er midt i oppkjøringen, men vinteren kommer og jeg vil ta noen måneders pause i oppkjøringen, går det greit å fortsette videre med oppkjøringen jeg har begynt på da, eller må jeg begynne helt på nytt? Du må ikke begynne på nytt! Jeg ville tatt oppkjøringen nå(skal det selv faktisk) ser ikke hva ulempen med muligens litt glattere føre er? da har du også en unnskyldning for å kjøre litt roligere om du er usikker, dessuten er det enda noen mnd til det kommer snø. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Og man har da vel uansett tenkt å kjøre på vinterstid etter man har lappen? Bare greit å få kjørt litt på vinterføre med kjørelærer osv. da Lenke til kommentar
direkte Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Får man sikkerhetsspørsmål før vanlige kjøretimer, eller er det bare før selve oppkjøringen? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg fikk ihvertfall ofte spørsmål før kjøretime, men da handlet de bare om det man skulle øve på idag. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det er nok ganske vanlig med diverse spørsmål før kjøretimer ja, men det er vel ærlig talt ikke noe å bekymre seg for. Kjørelæreren sin jobb er å lære deg å kjøre og å hjelpe deg gjennom førerprøven. Ingen grunn til å være nervøs mens du har vanlige kjøretimer - vent med det til du sitter i venterommet til Statens Vegvesen... Lenke til kommentar
snape Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 en ting jeg la merke til når jeg kjørte opp for 2 gang i Oslo var at, den sensoren også får den lappen fra den første oppkjøringen min, altså han ser hva hun første skrev ned og hva som strøk meg der.Dette er vel noe som er veldig negativt? Nå som jeg har strøket 2 ganger og når jeg kjører opp 3 gang får den "nye" sensoren se de 2 andre gangene og alle feila mine. Eller tror dere at sensor ikke bryr seg om hva som har skjedd de andre gangene? Føler nesten at jeg stryker på forhånd nå, pga det. Hei Morten. Jeg strøk selv siste uke oppkjøring i Oslo. hele dagen ble ødelagt for meg ihvertfall, og det er ekstra surt for meg som har egen bil stående i garasjen..... jeg hadde anbefalt deg om å ikke ta den i Oslo. jeg tror nok at jeg tar oppkjøring i drøbak eller drammen nå...... kjenner en som strøk 2 ganger i Oslo , men bestod i drøbak..... mange av mine venner som har lappen, og før oppkjøring anbefalte de meg om å ....IKKE TA OPPKJØRING I OSLO..... men jeg var arrogant nok til å ignorere dem..:-s Lenke til kommentar
pasatenMin Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hei Snape, hva var ruten da du strøk, husker du ruten nøyaktig??? Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 en ting jeg la merke til når jeg kjørte opp for 2 gang i Oslo var at, den sensoren også får den lappen fra den første oppkjøringen min, altså han ser hva hun første skrev ned og hva som strøk meg der.Dette er vel noe som er veldig negativt? Nå som jeg har strøket 2 ganger og når jeg kjører opp 3 gang får den "nye" sensoren se de 2 andre gangene og alle feila mine. Eller tror dere at sensor ikke bryr seg om hva som har skjedd de andre gangene? Føler nesten at jeg stryker på forhånd nå, pga det. Hei Morten. Jeg strøk selv siste uke oppkjøring i Oslo. hele dagen ble ødelagt for meg ihvertfall, og det er ekstra surt for meg som har egen bil stående i garasjen..... jeg hadde anbefalt deg om å ikke ta den i Oslo. jeg tror nok at jeg tar oppkjøring i drøbak eller drammen nå...... kjenner en som strøk 2 ganger i Oslo , men bestod i drøbak..... mange av mine venner som har lappen, og før oppkjøring anbefalte de meg om å ....IKKE TA OPPKJØRING I OSLO..... men jeg var arrogant nok til å ignorere dem..:-s Jeg tok første i mysen tho, det er litt ekstra kjipt med bilen i garasjen ja Har neste nå i oktober, bare tar den nå i Oslo, har fått klokken 08.00 om morgenen, så da regner jeg med at vi kjører ut av oslo, mulig det går litt bedre da. Må også tilsi at jeg fikk "strykejernet" som sesnor med en strykprosent på 90% og jeg kjørte så og si feilfritt:P Drøbak har jeg hørt er lett, mulig drammen også er det. Lykke til videre Lenke til kommentar
snape Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei Snape, hva var ruten da du strøk, husker du ruten nøyaktig??? hei rute nr var vel 33..... men ikke mye jeg kan hjelpe deg med siden jeg strøk etter 20 min LOOOOOOOOL Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Etter 20 minutter? Hva i all verden var det du gjorde da? Man skal jo fullføre oppkjøringen før man får vite om man har stått eller ikke. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 neh dersom sensor er det som en fare kan av avbryte Lenke til kommentar
Special P Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Heisann sveisann Har oppkjøring på torsdag og lurer litt på hvilke spørsmål dere har fått på oppkjøringen? Sikkert spurt mange ganger før men gidder ikke lese hele tråden Takk på forhånd Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg ble spurt om bilen har bremseforsterker og hvordan man kunne sjekke om den funker. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg ble spurt om bilen har bremseforsterker og hvordan man kunne sjekke om den funker. Emm... er du over 18 da? Mener å ha sett i en av postene dine at du er i 12-14 alderen. Kan så klart være jeg blander deg med en annen Anyway: flere spørsmål dere har fått? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Da tror jeg nok at du blander meg med en annen Lenke til kommentar
Special P Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Må nok det ja. Ser jo på profilen din at du er 18 Men takk for svar Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg måtte vise at ABS-bremsene fungerte (bare vis hvor lampen er og se til at den slukner), og svare på om det var forsvarlig (eller et eller annet) å kjøre selv om lampen lyser. Svaret er at selv om det er en fordel å ha ABS, så er det ikke påbudt. Altså kan man fint kjøre. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 kan man stryke på oppkjøringen dersom man svarer feil på spørsmålene'? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå