Trafikkstudenten Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Stemmer det. Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 JEG BESTOD ! Grattis : D Hvem fikk du som sesnor? Jeg fikk strykejernet mens jeg og kjørelærer satt i bilen sa han " Desverre, så kommer du til å stryke nå " haha, han har en strykprosent på 95% .. Og ja, jeg strøyk, strøyk på feltskifte og litt kort avstand til tider, ikke no annet enn det Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hvis det var alt han satt fingern på, så syns jeg det var usedvanelig strengt i grunn. 1 Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei, hadde i utgangspunktet oppkjøring den 21. september i Billingsstad, men så ringte kjørelæreren min meg i dag og fortalte at han hadde fått time til meg den 27. August istedenfor, i Drøbak. Ettersom jeg hele tiden var forberedt på Billingsstad, og følte meg klar der, er jeg veldig usikker nå som oppkjøringsdagen nærmer seg! Har noen noen gode tips med tanke på oppkjøring i drøbak? Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hvis det var alt han satt fingern på, så syns jeg det var usedvanelig strengt i grunn. Jupp, men er lite man får gjort. Er egentlig ganske fornøyd, aldri kjørt så bra som jeg noen gang har gjort midt inne i sentrum ^^ var rimelig sikker på og bestå, så det var litt skuff.. Lenke til kommentar
Sports-Dude Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Da nærmer det seg oppkjøring for meg også. Men en ting jeg lurer på: når sensor sier "finn en plass å snu", skal man da stoppe på veien man er på og rygge inn i en mindre traffikert vei? Eller skal man finne en busslomme å snu i om det er forsvarlig? Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Første og beste sted. Busslomme skal ikke være noe problem. Hvis du velger busslomme, husk blindsone når du skal ut. Hvis det blir veldig mye frem og tilbake for å snu i busslomma, kan sensor mene det blir for uforsvarlig. Velger du en sidevei, husk å rygge dit det er minst trafikk. Ekstrapoeng om du ikke velger en privat gårdsplass. Andre steder det fungerer godt å snu er rundkjøringer og parkeringsplasser. Fortell gjerne sensor "da velger jeg å rygge inn på veien der", når du har bestemt deg. Lykke til! Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei, hadde i utgangspunktet oppkjøring den 21. september i Billingsstad, men så ringte kjørelæreren min meg i dag og fortalte at han hadde fått time til meg den 27. August istedenfor, i Drøbak. Ettersom jeg hele tiden var forberedt på Billingsstad, og følte meg klar der, er jeg veldig usikker nå som oppkjøringsdagen nærmer seg! Har noen noen gode tips med tanke på oppkjøring i drøbak? Jeg kjørte opp til kl B i Drøbak Du kommer til å kjøre i rundkjøringer Du kommer til å kjøre på veier der det er uforsvarlig å holde skiltet hastighet Du kommer muligens til å kjøre på motorvei (akselerasjon-/retardasjonsfelt) Du kommer til å kjøre på høyreregulert vei Da jeg hadde oppkjøring kjørte vi Heer - Vinterbro - Vinterbrotunnelen - Osloveien. Lykke til i morgen! Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Husker jeg hadde oppkjøring. Lå og "cruisa" på en vei med 70km/t sone. Fortsatte i 70, også etter en stund så kom det fra sensor: "Hva var fartsgrensa her?" Det viste seg at den var 60km/t for 1km siden. Hehe, slapp unna da. Det var det eneste han hadde og si Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Hei, hadde i utgangspunktet oppkjøring den 21. september i Billingsstad, men så ringte kjørelæreren min meg i dag og fortalte at han hadde fått time til meg den 27. August istedenfor, i Drøbak. Ettersom jeg hele tiden var forberedt på Billingsstad, og følte meg klar der, er jeg veldig usikker nå som oppkjøringsdagen nærmer seg! Har noen noen gode tips med tanke på oppkjøring i drøbak? Jeg kjørte opp til kl B i Drøbak Du kommer til å kjøre i rundkjøringer Du kommer til å kjøre på veier der det er uforsvarlig å holde skiltet hastighet Du kommer muligens til å kjøre på motorvei (akselerasjon-/retardasjonsfelt) Du kommer til å kjøre på høyreregulert vei Da jeg hadde oppkjøring kjørte vi Heer - Vinterbro - Vinterbrotunnelen - Osloveien. Lykke til i morgen! Takk! Endret 26. august 2009 av Lugia Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Vil dere si at oppkjøring er ganske vanskelig? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Jeg kjørte opp til kl B i Drøbak Du kommer til å kjøre i rundkjøringer Du kommer til å kjøre på veier der det er uforsvarlig å holde skiltet hastighet Du kommer muligens til å kjøre på motorvei (akselerasjon-/retardasjonsfelt) Du kommer til å kjøre på høyreregulert vei Da jeg hadde oppkjøring kjørte vi Heer - Vinterbro - Vinterbrotunnelen - Osloveien. Lykke til i morgen! Heter det retardasjonsfelt? Morsomt navn i så fall Vil dere si at oppkjøring er ganske vanskelig? Tja, når man har kommet så langt som til oppkjøring mener jo kjørelærer at man er god nok til å kunne kjøre bil uten en "mentor" til stede. Tar man det med ro, og ikke stresser skal det ikke være noe problem. Endret 26. august 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg har jo kjørt bil i to år nå, så jeg føler meg veldig trygg på en vei når jeg kjører med foreldre og sånt, har i tillegg fått veldig god tilbakemelding fra kjørelæreren min, men dog er jeg rimelig nærvøs før oppkjøringen. Fikk i tillegg oppkjøring på bursdagen min, og fikk vite det for to dager siden, så det kom litt plutselig. Mamma bor heldigvis på Drøbak, så det vil ikke akkurat være uvant for meg å kjøre der. Men litt redd er man jo alltid! Jaja, har oppkjøring imorgen, så får vi bare se hvordan det går. Jeg skal bare kjøre som jeg alltid har kjørt, så får vi se om sensor er i godt humør eller ikke! Kan fortelle dere hvordan det gikk imorgen. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg kjørte opp til kl B i Drøbak Du kommer til å kjøre i rundkjøringer Du kommer til å kjøre på veier der det er uforsvarlig å holde skiltet hastighet Du kommer muligens til å kjøre på motorvei (akselerasjon-/retardasjonsfelt) Du kommer til å kjøre på høyreregulert vei Da jeg hadde oppkjøring kjørte vi Heer - Vinterbro - Vinterbrotunnelen - Osloveien. Lykke til i morgen! Heter det retardasjonsfelt? Morsomt navn i så fall Haha det samme tenkte jeg ass xD Retard? Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Retardasjon = Negativ akselerasjon. Av fransk retarder. Har sikkert samme opphav som retarded. Synes liksom utkjøringsfelt er litt rart uttrykk å bruke ... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Har alltid bare brukt nedbremsningsfelt, jeg... Men fra nå av blir det retardfelt 24/7! Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ...og det burde være unødvendig at feltet til venstre kalles fiskefeltet, fordi alle "reker" forbi. Feltet til høyre er "grandpa lane" Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 JEG BESTOD ! Grattis : D Hvem fikk du som sesnor? Jeg fikk strykejernet mens jeg og kjørelærer satt i bilen sa han " Desverre, så kommer du til å stryke nå " haha, han har en strykprosent på 95% .. Og ja, jeg strøyk, strøyk på feltskifte og litt kort avstand til tider, ikke no annet enn det Hvor kjørte du opp? Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 JEG BESTOD ! Grattis : D Hvem fikk du som sesnor? Jeg fikk strykejernet mens jeg og kjørelærer satt i bilen sa han " Desverre, så kommer du til å stryke nå " haha, han har en strykprosent på 95% .. Og ja, jeg strøyk, strøyk på feltskifte og litt kort avstand til tider, ikke no annet enn det Hvor kjørte du opp? Vi kjørte begge opp på Risløkka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå