ilpostino Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av siteringsfunksjonen. Vær vennlig å passe på og sitere det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke sitere mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved sitering av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å sitere flere innlegg bakover, så oppfordres man til å bruke skjul-funksjonen. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Lukeparkering? Er det et "must" når jeg skal ta oppkjøringen? Vil jeg bli spurt om det? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Lukeparkering? Er det et "must" når jeg skal ta oppkjøringen? Vil jeg bli spurt om det? Hvorfor ser alle på lukeparkering som et stort problem?... Lenke til kommentar
tnex Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Lukeparkering? Er det et "must" når jeg skal ta oppkjøringen? Vil jeg bli spurt om det? Hvorfor ser alle på lukeparkering som et stort problem?... Ikke at det er så farlig, men om du blir spurt om lukeparkere akurat der.. Og du mener selv jeg ikke er i stand til å "lukeparkere" der, om du da prøver på det, og det går til helv**e da...? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Lukeparkering? Er det et "must" når jeg skal ta oppkjøringen? Vil jeg bli spurt om det? Hvorfor ser alle på lukeparkering som et stort problem?... Ikke at det er så farlig, men om du blir spurt om lukeparkere akurat der.. Og du mener selv jeg ikke er i stand til å "lukeparkere" der, om du da prøver på det, og det går til helv**e da...? Vel, da er du vel ikke egnet til å kjøre bil da...? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Noen som har noen tips til oppkjøring i bergen? Har oppkjøring 3 september, og er en anelse nervøs. Kjørelæreren min mener det er umulig at jeg kan stryke, men jeg klarer ofte det umulige når jeg er nervøs Så er det noe spesiellt jeg må huske på? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hadde oppkjøring idag, og besto Helt ubeskrivelig digg når sensor forteller at det gikk bra. Ikveld blir det kjøring! Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hadde oppkjøring idag, og besto Helt ubeskrivelig digg når sensor forteller at det gikk bra. Ikveld blir det kjøring! Gratulerer! Jeg skal som sagt i ilden imorgen Noen tips? A1 på meg. Lenke til kommentar
rose87 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 kjørte opp idag klokka 10:50..strøyk desverre. Helt grusom følelse egentlig. Blei ikke akkurat noe bedre av å måtte gå hjem etterpå heller ..ho der har ikke lov å kjøre bil hvertfall,liksom Strøyk på følgende punkter: Plassering..holdt meg for langt inn mot stripa på midten,og kjørte for masse mot midten av veien på smale veier. Somling. Tørte ikke ta en sjans på å "kaste" meg uti veien å at sensor skulle bremse for meg. Uoppmerksomhet. Hadde ikke merka ei dame som visstnok skulle over veien et sted. Sensor bremsa ikke,men hadde gjort det hadde det vert snakk om en unge. Har lest denne tråden slavisk nå,og tenkte jeg skulle komme med et lite innspill. Håper dette er noe til hjelp for de som skal kjøre opp snart som forhåpentlivis er flinkere og mer observante enn meg. Har det helt jævlig akkurat nå.. Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Gratulerer, Komplex*! til tnex: Det varierer sikkert fra sted til sted, men tror de fleste ikke trenger å lukeparkere. På oppkjøringsdagen fikk jeg vite at det var vanlig å lukeparkere på den ene oppkjøringsruten i området, så jeg ba kjørelæreren lære meg det i oppvarmingstimen før oppkjøringen. Vil råde deg til å lære deg lukeparkering, både mtp oppkjøringen og tiden etter du har fått lappen. Det er greit å ha muligheten til å lukeparkere Endret 24. august 2009 av Cheap Lenke til kommentar
Excloud Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Rose87: Jeg også strøk på oppkjøringen. Det var altså sist onsdag. Det du burde tenke på er neste oppkjøring. Jeg har fått ny 9 okt, så jeg øvelseskjører mye nå og forhåpentligvis ser fram til lappen da. tips ifra meg er å øvelseskjøre så ofte som mulig, trene på feila dine, ta en kjøretime eller to og viktigst av alt ikke gi opp. du klarer den nok neste gang vet du Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 kjørte opp idag klokka 10:50..strøyk desverre. Helt grusom følelse egentlig. Blei ikke akkurat noe bedre av å måtte gå hjem etterpå heller ..ho der har ikke lov å kjøre bil hvertfall,liksom Strøyk på følgende punkter: Plassering..holdt meg for langt inn mot stripa på midten,og kjørte for masse mot midten av veien på smale veier. Somling. Tørte ikke ta en sjans på å "kaste" meg uti veien å at sensor skulle bremse for meg. Uoppmerksomhet. Hadde ikke merka ei dame som visstnok skulle over veien et sted. Sensor bremsa ikke,men hadde gjort det hadde det vert snakk om en unge. Har lest denne tråden slavisk nå,og tenkte jeg skulle komme med et lite innspill. Håper dette er noe til hjelp for de som skal kjøre opp snart som forhåpentlivis er flinkere og mer observante enn meg. Har det helt jævlig akkurat nå.. Virker som du må bruke blikket ditt mer. Læreren jeg hadde sier at man er en SJÅ-FØR, altså du må se ting før du kommer der. Og angående det med plassering i feltet, blikket skal alltid være rettet mot der du skal i rett felt. Visst man har blikket i motgående felt blir man automatisk "dradd" til venstre. Håper dette er til hjelp. Fått ny oppkjøring forresten? Lenke til kommentar
rose87 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 tusen takk for oppmuntrende ord:) skal sikkert ta neste om cirka en måned tenker jeg. skal ta en del timer nå fremover hvertfall. Har aldri tidligere hatt så store problemer med plassering som akkurat idag faktisk. Kommentarer jeg har fått angående kjøringen min har vert mer i retning av fart inn mot kryss, men det gikk veldig bra. Men uansett...ingen unnskyldninger. Det er slik det er er bare å se fremover. Bare litt spesielt leit idag:/ Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Skjønner godt at det er kjedelig å stryke... Akkurat hva andre på trafikkstasjonen tenker, tror jeg ikke du må du ikke bekymre deg over. Du må finne dine sterke sider, og fokusere på det. Å kjøre bil er en ferdighet som krever mye øvelse. Hvis du stryker betyr det ikke annet enn at du ikke får lov til å øvelseskjøre alene. Man er nemlig ikke ferdig med øvelseskjøringen, selv om man består. Ca 3 av 10 styker på oppkjøringa. Det ideelle er om ingen stryker, men vi må tillate oss å være mennesker. Hvis du tar opp en del av det du synes er vrient med kjørelæreren din, er jeg sikker på at han/hun finner en god løsning på ting. Dessuten tror jeg at du kommer med en helt annen mental forberedelse til neste oppkjøring. Start med blanke ark og ikke la denne erfaringen knuse deg. Bruk den heller til noe positivt! Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 kjørte opp idag klokka 10:50..strøyk desverre. Helt grusom følelse egentlig. Blei ikke akkurat noe bedre av å måtte gå hjem etterpå heller ..ho der har ikke lov å kjøre bil hvertfall,liksom Strøyk på følgende punkter: Plassering..holdt meg for langt inn mot stripa på midten,og kjørte for masse mot midten av veien på smale veier. Somling. Tørte ikke ta en sjans på å "kaste" meg uti veien å at sensor skulle bremse for meg. Uoppmerksomhet. Hadde ikke merka ei dame som visstnok skulle over veien et sted. Sensor bremsa ikke,men hadde gjort det hadde det vert snakk om en unge. Har lest denne tråden slavisk nå,og tenkte jeg skulle komme med et lite innspill. Håper dette er noe til hjelp for de som skal kjøre opp snart som forhåpentlivis er flinkere og mer observante enn meg. Har det helt jævlig akkurat nå.. ææh, jeg har 10:50 i morgen på risløkka, er dette en ulykkestid : S? Du fikser det neste gang vøtt ^^ Hvor kjørte du opp forresten? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 ææh, jeg har 10:50 i morgen på risløkka, er dette en ulykkestid : S? Det er muligens litt ekstra trafikk siden det er rundt lunsjtid. Men det er jo bare å ta seg tid i trafikken og observere nøye, så går det bra. Lenke til kommentar
rose87 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 jeg kjørte opp i ørsta. skulle liksom vere en enkel plass å kjøre opp, men trur egentli ikke noen steder er enkle om man er dritnervøse.. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) jeg kjørte opp i ørsta. skulle liksom vere en enkel plass å kjøre opp,men trur egentli ikke noen steder er enkle om man er dritnervøse.. Sant det. Jeg begynte å lærekjøre en god del der jeg skulle kjøre opp etter jeg strøk på første oppkjøring. Det hjalp mye på hvor nervøs jeg ble og jeg stod på den andre oppkjøringen. Visst du bor nær Ørsta ville jeg lærekjørt så ofte som mulig der i tiden fremover. Endret 24. august 2009 av Kaggen Lenke til kommentar
tnex Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 I enveiskjørte gater skal en legge seg i venstre felt om en skal til venstre i neste kryss,til tross for at det kan være farlig,med tanke på syklister som kjører mot enveiskjøring,fotgjengere som ikke er forberedt på at biler kjører på venstre side og i kryss kan bilførere fra venstre overraskes over at en kjører på venstre side.. Er det pga trafikkavviklingen og kun derfor en likevel skal ligge i venstre felt? Om ikke sensor ikke sier noe om at du skal ta til høyre eller venstre, skal du da holde i høyre felt? (da skal du jo rett fram) Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Om ikke sensor ikke sier noe om at du skal ta til høyre eller venstre, skal du da holde i høyre felt? (da skal du jo rett fram) Regner med det. I enveiskjørte gater skal en legge seg i venstre felt om en skal til venstre i neste kryss,til tross for at det kan være farlig,med tanke på syklister som kjører mot enveiskjøring. Kanskje litt OT, men kan ikke syklister få bot visst de sykler på veien mot kjøreretning i envegskjørt gate? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå