Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Lappen i går..

 

Nesten så livet ble litt forandret...

 

 

Det er utrolig deilig å kunne sette seg i bilen å kjøre hvor man vil... :D

 

 

 

Men anbefaler folk å vise på oppkjøring at de har forståelse for trafikken, er vel det sensor ser på, forståelse for trafikken og at man kan trafikkreglene.

 

Det er jo stort sett rundtkjøringer, kryss/lyskryss og kanskje einveiskjøring du får på oppkjøringa, så lær deg godt dette!

 

Her er det viktig å blinke _inn_ og _ut_ av rundkjøringa, det er også en selvfølge at du plasserer deg riktig.

 

Pass godt på at du ikke somler i kryss, for å få bedre flyt i trafikken, men pass også på at du _ IKKE kjører for fort inn mot kryss og rundkjøringer.

 

Pass også på at du ___ALLTID___ overholder vikeplikt, bedre å få en feil på og stoppe unødvendig, enn at du stryker for brudd på vikeplikt.

 

Også, jeg hadde gjennomsnittsfart på 55-60 i en 80 sone, fikk ingen kritikk for det, fordi det ikke var forsvarlig å ligge i 80 km/h på den veien. Det var +++, samtidig, så var det på de strekningene det lot seg gjøre, viktig å holde fartsgrensa for å ikke skape farlige situasjoner.

Endret av larsingedude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde oppkjøring i Oslo den 19.08.09 og besto! Er deilig å kjøre alene :) Jeg fikk ikke sikkerhetsspørsmål. Ruten gikk til venstre fra trafikkstasjonen og inn i boligområdet, da kom jeg ut ved økern(ved peugeot eller nærmere sagt økernsenter) Så kjørte jeg nedover mot ryen, altså broen opp fra når man kjører forbi økern. Fulgte Trondeheim(e6) hele veien til karihaugen der hun sa vi fulger videre mot lillestrøm, deretter forsatte vi på den veien til hun sa vi følger videre til Losby, og kjørte helt til losby, og inn i noen boligområder der. Også innover landevei, sto på skiltet "Losby 3,5 km" etterhvert sa hun finn et passende sted for å snu. Det gjorde jeg og kjørte samme veien tilbake. Det var foressten veldig hyggelig sensor som underholdt meg hele veien :)

 

 

Gratulrer ! Kult at du bestod :)

 

Hørtes ut som du fikk en grei rute, og du var heldig som slapp sikkerhetspørsmål, men hva sa sensor etter turen? mange feil fikk du, eller var alt perfekt ? : D

 

Kjører opp nå til tirsdag i Oslo selv :cool:

Lenke til kommentar
Fikk ikke jeg kommentarer på at jeg ikke gjorde.

 

Da hadde du en snill sensor, og det er bedre å gjøre litt for mye enn å gamle på at sensoren din er snill, og til og med snille sensorer kan slå ned på det =)

Jeg spurte min kjørelærer om man skulle blinke inn i rundkjøringer og svaret jeg fikk var noe slikt som at det ikke kreves, men om du kjører når det er veldig trafikert og det kan gi bedre trafikkflyt så kan det gjøres. Langt ifra noe krav.

Lenke til kommentar

Å blinke inn i rundkjøringer er ikke noe krav, jeg spurte om dette når jeg hadde kjøretimer. Som sagt over Sink, så er det helt korrekt at det gir bedre trafikkflyt om det er veldig trafikert. Jeg blinket inn i rundkjøringer på oppkjøringa, og sensoren ga meg pluss for det når vi var ferdig.

Lenke til kommentar
Jeg har oppkjøring på tirsdag jeg :) Gru-gleder meg som et svin(heldigvis uten influensaen), og satser på at jeg består. Dvs, jeg SKAL ha lappen tirsdag ettermiddag. Det er A1, noen som har tips?

 

Hvorfor kjører du opp a?

wtf?

 

Skrev feil :cool:

 

Mente, Hvor skal du kjøre du opp ^^?

Endret av Morten21
Lenke til kommentar
Jeg har oppkjøring på tirsdag jeg :) Gru-gleder meg som et svin(heldigvis uten influensaen), og satser på at jeg består. Dvs, jeg SKAL ha lappen tirsdag ettermiddag. Det er A1, noen som har tips?

 

Hvorfor kjører du opp a?

wtf?

 

Skrev feil :cool:

 

Mente, Hvor skal du kjøre du opp ^^?

 

Åja :p det gir mye mer mening :p Risløkka, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...