Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoff... Er noen år siden jeg gjorde ferdig all olbigatorisk kjøring og kjørelæreren mente jeg var klar for oppkjøring... men strøyk flere ganger på teorien og har sløvet veeeldig med å ta den, bestod den overaskende nok for ett par uker siden, har første kjøretime nå i morgen tidlig... oppkjøring om 2 uker, føler meg ikke klar i det hele tatt.. men jaja, thats life :p

Lenke til kommentar
Hoff... Er noen år siden jeg gjorde ferdig all olbigatorisk kjøring og kjørelæreren mente jeg var klar for oppkjøring... men strøyk flere ganger på teorien og har sløvet veeeldig med å ta den, bestod den overaskende nok for ett par uker siden, har første kjøretime nå i morgen tidlig... oppkjøring om 2 uker, føler meg ikke klar i det hele tatt.. men jaja, thats life :p

 

Hehe, noen år siden :p?

 

Hvor har du oppkjøring ?

Lenke til kommentar

Hei. har hatt oppkjøring idag, strøk desverre. Hadde en liten feil ved å følge for mye med på farten og for lite i speilet, pluss litt om plasseringen min. Hadde det sikkelig vanskelig, sensoren var en litt eldre dame som bare var stille og satt for det meste å skrev. Blei veldig nervøs og fikk ikke noe god kontakt. Kan de påvirke kjøringen min?

Lenke til kommentar

På min oppkjøring spørte sensoren om jeg foretrakk å snakke eller å ha det stille, virker ganske rart at hun ikke spør deg om det samme, de er ikke ute etter å stryke folk, de er bare der for å se etter feil, så hun burde vel prøvd å gjort det behagelig for deg å kjøre.

 

 

Feila du på plassering i kjørefelt eller i kryss, rundkjøringer o.l.?

 

Og angående farten, kjør 5-10 under, så har du litt å gå på, så tar du et blikk i speilet hvert 10-15 sekund avhengig av hva slags vei/trafikk det er rundt deg.

Lenke til kommentar

ikke kjør under. kjør grensen / det du føler er ansarlig for veien i 80/ sonen.

om du kjører konstant under viser det at du er usikker og over forskiking du skall vise at du er sikker i trafikken, for å få lappen. ved det må du holde grensen der det er forsvarlig. eller så tror sensor at du har noe og hjemme og du ikke kjører som du ellers gjør. så kjør helt vanlig.

om du kjører under hele tiden vill de skape at folk vill forbi deg. som skaper farlige situasjoner.

 

alle kan kjøre sakte/fort. men er ikke alle som kan kjøre sikkert. sensor er på helheten i kjøringa ikke om du kjører lit fort her og der. men om du kjører konstant sakte vill du få minus

Endret av -Night-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke problemer med plassering i rundkjøring og på motorvei, men allikevel ble det nevnt.

Da jeg hadde oppvarmingstimen snakket kjørelæreren særlig mye om det tekniske som jeg synes var unødvendig siden sensor ikke hadde noe å si på meg på det punktet.

å ja, jeg fikk faktisk spørsmålet om jeg ville at ho skulle snakke eller være tyst. Jeg sa at hun bare kunne snakke siden det gjorde meg mer avslappet, det eneste hun sa var hvor vi skulle også om jeg hadde kjøpt meg bil.

 

Jeg bor i Larvik som ikke er noen match i forhold til Oslo f.eks. Er for det meste kjent overalt der men fikk en rute der jeg ikke var kjent og synes det påvirket kjøringen litt. Det er vel en grei fordel å ha en rute som du kjenner som din egen lomme?

Endret av Excloud
Lenke til kommentar
Jeg har ikke problemer med plassering i rundkjøring og på motorvei, men allikevel ble det nevnt.

Da jeg hadde oppvarmingstimen snakket kjørelæreren særlig mye om det tekniske som jeg synes var unødvendig siden sensor ikke hadde noe å si på meg på det punktet.

å ja, jeg fikk faktisk spørsmålet om jeg ville at ho skulle snakke eller være tyst. Jeg sa at hun bare kunne snakke siden det gjorde meg mer avslappet, det eneste hun sa var hvor vi skulle også om jeg hadde kjøpt meg bil.

 

Jeg bor i Larvik som ikke er noen match i forhold til Oslo f.eks. Er for det meste kjent overalt der men fikk en rute der jeg ikke var kjent og synes det påvirket kjøringen litt. Det er vel en grei fordel å ha en rute som du kjenner som din egen lomme?

 

 

Jeg skal ha oppkjøring i Oslo nå til tirsdag(25 august)

Jeg er ikke kjent i Oslo, men regner med at det skal gå bra.

 

Hva fikk du som sikkerhetsspørsmål?

 

 

Leste et annet sted også, _ikke kjør konstant under fartsgrenser_, jeg hadde oppkjøring et annet sted før oslo, der fikk jeg refs for og ligge i 45 i 50 sona når andre biler ville forbi..

Lenke til kommentar

Jeg fikk hvordan jeg kunne sjekke om ABS-bremsene var i riktig stand. Den var ganske enkel, bare slo på tenninga så lyste det i dash-bordet. Fikk også et tileggspørsmål jeg ikke hadde hørt noe om. "Hvis ABS-bremsene ikke fungerer, er bilen i forsvarelig stand?

 

Jeg svarte: Man kan fortsatt kjøre bilen, ABS er lurt å ha men ikke straffbart å ikke ha :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk hvordan jeg kunne sjekke om ABS-bremsene var i riktig stand. Den var ganske enkel, bare slo på tenninga så lyste det i dash-bordet. Fikk også et tileggspørsmål jeg ikke hadde hørt noe om. "Hvis ABS-bremsene ikke fungerer, er bilen i forsvarelig stand?

 

Jeg svarte: Man kan fortsatt kjøre bilen, ABS er lurt å ha men ikke straffbart å ikke ha :)

 

 

Det var ganske så riktig svar ja :)

 

Når har du ny oppkjøring da?

Lenke til kommentar

Hadde oppkjøring i Oslo den 19.08.09 og besto! Er deilig å kjøre alene :) Jeg fikk ikke sikkerhetsspørsmål. Ruten gikk til venstre fra trafikkstasjonen og inn i boligområdet, da kom jeg ut ved økern(ved peugeot eller nærmere sagt økernsenter) Så kjørte jeg nedover mot ryen, altså broen opp fra når man kjører forbi økern. Fulgte Trondeheim(e6) hele veien til karihaugen der hun sa vi fulger videre mot lillestrøm, deretter forsatte vi på den veien til hun sa vi følger videre til Losby, og kjørte helt til losby, og inn i noen boligområder der. Også innover landevei, sto på skiltet "Losby 3,5 km" etterhvert sa hun finn et passende sted for å snu. Det gjorde jeg og kjørte samme veien tilbake. Det var foressten veldig hyggelig sensor som underholdt meg hele veien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...