SumFortyOne Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Spurte kjørerlærern min idag om det var mulig å få lukeparkering. Svaret var ja, men det er veldig sjeldent. Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg vet ikke hvorfor jeg gruer meg til oppkjøringen. Kanskje fordi jeg skal ha oppkjøring i Oslo. Jeg har oppkjøring om 8 dager rundt kl 11. Noen som vet om hvordan trafikken er på det tidspunktet. Har dere noen tips og råd? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg vet ikke hvorfor jeg gruer meg til oppkjøringen. Kanskje fordi jeg skal ha oppkjøring i Oslo. Jeg har oppkjøring om 8 dager rundt kl 11. Noen som vet om hvordan trafikken er på det tidspunktet. Har dere noen tips og råd? Skulle tro det er litt mer trafikk da, siden det er lunsjtid. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 I morgen skjer det!! Greit nervøs ja! Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Spurte kjørerlærern min idag om det var mulig å få lukeparkering. Svaret var ja, men det er veldig sjeldent. I Trondheim har visst ikke dette forekommet på flere år, men det er noe man uansett bør kunne, hvertfall når du bor i Oslo. Du blir nok uansett bedt om å rygge inn til en ledig parkeringsplass når du er ferdig med å kjøre. Husk fart, vikeplikt og overblikk/observasjon. Da er du på god vei. Lykke til Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Spurte kjørerlærern min idag om det var mulig å få lukeparkering. Svaret var ja, men det er veldig sjeldent. I Trondheim har visst ikke dette forekommet på flere år, men det er noe man uansett bør kunne, hvertfall når du bor i Oslo. Du blir nok uansett bedt om å rygge inn til en ledig parkeringsplass når du er ferdig med å kjøre. Husk fart, vikeplikt og overblikk/observasjon. Da er du på god vei. Lykke til Takk Håkon Lenke til kommentar
robB Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Da fikk jeg lappen. Oppkjøringen var uhyre enkel, og det var ikke noe stress i det heletatt. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 En måneds jubileum på lappen min idag Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Spurte kjørerlærern min idag om det var mulig å få lukeparkering. Svaret var ja, men det er veldig sjeldent. Fikk vite av min kjørelærer at det nesten ikke var plasser igjen i Norge til å luke parkere så det trengte jeg ikke. Vet ikke hvordan det er i byer, men her hvor jeg kjørte opp så trengte jeg ikke å parkere i det hele tatt. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) En måneds jubileum på lappen min idag Samme her faktisk. Gratulerer Carisma! Og robB som fikk den i dag. Endret 14. august 2009 av Kaggen Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Oppkjøring på mandag..! Begynner å bli litt nervøs kjenner jeg, men det burde gå greit. Det er ikke gøy å stryke når det er 3 mnd +/- ventetid. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Oppkjøring på mandag..! Begynner å bli litt nervøs kjenner jeg, men det burde gå greit. Det er ikke gøy å stryke når det er 3 mnd +/- ventetid. Absolutt ikke. Husk på at blikket ditt og hvor du plasserer det egentlig er det viktigste og det sensor ser mest på. Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Stryker man hvis man plasserer seg feil i en rundkjøring? eller regnes dette som en éner-feil? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Stryker man hvis man plasserer seg feil i en rundkjøring? eller regnes dette som en éner-feil? Visst du hindrer trafikk ved å gjøre det, er det godt mulig at du kan stryke. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Er det slik at det er faste ruter som brukes ved oppkjøring? Isåfall, er det noen som har hatt oppkjøring i Tønsberg? Hadde vært kjekt å hatt en oversikt over potensielle "strykområder", er ikke mange dagene igjen nå Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Er det slik at det er faste ruter som brukes ved oppkjøring? Isåfall, er det noen som har hatt oppkjøring i Tønsberg? Hadde vært kjekt å hatt en oversikt over potensielle "strykområder", er ikke mange dagene igjen nå Før oppkjøringen kjørte jeg og læreren på steder han hadde erfart at folk ofte strøk på. Læreren din vet sikkert om slike områder også, så spør han. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 En måneds jubileum på lappen min idag Samme her faktisk. Gratulerer Carisma! Og robB som fikk den i dag. Takk og gratulerer til dere også Lykke til med oppkjøring, alle andre... Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Stryker man hvis man plasserer seg feil i en rundkjøring? eller regnes dette som en éner-feil? Fikk et godt tips om dette. Hvis du legger merke til at du er på venstresiden av veien på vei inn i rundkjøringen, ikke sving over til høyre for så å kjøre inn i rundkjøringen. Ta en runde rundt, også blink deg ut. Da oppstår det ikke noen fare, så du skal vistnok ikke stryke. Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Noen som har tips til oppkjøring i Oslo? Jeg har allerede prøvd oppkjøring en gang ( i Mysen) som er lite og _egentlig_ et ganske lett sted og kjøre opp. Feilene mine ( som jeg oppdaget mens jeg kjørte) var høyreregelbrudd, stoppet etter stoplinje, hadde for stort fart inn mot rundkjøringer, kryss etc.. Skjønte allerede etter halvveis at jeg ikke kom til og bestpå, for jeg så når jeg kom inn mot kryss at sensor tok beine klart til og bremse(gjorde det ikke) men var veldig nærme og generelt sett nervøs, så da cara jeg den siste tiden. Etter oppkjøringa spurte hun hvordan jeg syntes det gikk, og jeg sa feilene mine noe hun sa seg enig i, ingen sure miner =) Nå skal jeg ha oppkjøring i Oslo ( Risløkka ) noen som har noen tips her? hvordan er sensorene, hvordan er rutene? jeg har oppkjøring 25 august kl 10.40, hvordan er det og kjøre da? Takker for alle svar og tips Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Oppkjøring bestilt mandag 12. oktober. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå