Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kongsberg er ganske aktuelt. Har flere venner som har kjørt opp der (og kjørte opp der selv pga utålmodighet :) ), og det viste seg å være ganske lett. Det er seks forskjellige ruter, og sensorene er mer "kaffekos" enn sensorer. Forutsatt at de ikke har byttet stab siden jeg kjørte opp, da.

Lenke til kommentar
Yay! Jeg strøk. Det meste gikk bra, men strøk på det at jeg overså et midlertidig oppsatt skilt om at farten var nedsatt pga veiarbeid (jækla mye veiarbeid) og i samme området (rundkjøring) streifet jeg et kollektivfelt på vei ut av rundkjøringen.

Girvalg/økonomi, feltvalg+skifte (foruten nevnte episode med kollektivfeltet), vikeplikt osv var helt perfekt.

Håper jeg for en litt mer sosial sensor neste gang. Fyren jeg hadde sa ikke et ord (utenom høyre, venstre, Hillevåg, Forus, Lassa, Madla osv) og var tydelig ikke interessert i å holde en samtale gående. Det hjalp ihvertfall ikke på nervøsiteten.

Når er det ihvertfall lenge til jeg gidder å sette meg bak rattet på en bil.

Kjipt.. :/.

Kan jeg spørre hvor skiltet med nedsatt fartsgrense var? Er helt enig med deg, er utroolig mye veiarbeid i stavanger-området for tiden. Mye nedsatt fartsgrenser til 30, 40 etc. I hvilken rundkjøring streifet du kollektivfelt? Skal selv ha oppkjøring om et par uker..

BESTOD IDAG :D:D

Gratulerer!! :D

Lenke til kommentar

fyfaen gruer meg til i morra... har oppkjøring om 10t, i moss

har fått et ark av kjørelæreren, som heter "sikkerhetskontroll av bilen", som han sa at jeg burde lære meg.

hvor viktig er det og kunne alt det som står der?

jeg tviler på at jeg kommer til og huske alt det.... :|

noen som har kjørt opp i moss, på morran? hvor pleier ruta og gå da?

hva er det som egentlig kommer til og skje i morra?

er det bare kjøring i bil, eller er det noe teori også?

(Y)

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
påstår du eg ikke kan kjøre bil? eg glømte den pga eg va så nervøs og det va mye trafikk

Det er vel ikke det han sier? For meg høres det ut som om han mener at du ikke er den tryggeste i trafikken, hverken for deg selv eller andre.

Lenke til kommentar

har fått et ark av kjørelæreren, som heter "sikkerhetskontroll av bilen", som han sa at jeg burde lære meg.

(Y)

virker som at du ahr blitt ganske dårlig opplyst.. man begynner med å trekke ett kort, hvor det står en sikkerhetskontrollting du skal sjekke, f.eks lufttrykk, eller lys. etter det får du bekjed om å kjøre, da er det abre å huske på å puste, gjøre som sensor sier, og om du merker at du ligger feil i feil fil, i forhold til hvilken retning du skal, så kjører du helelr feil, enn å skape en farlig situasjon: "det er ikke ulovlig å kjøre feil". og når du kommer til bake skal du parkere, også prater dere litt om hvordan det gikk. Da er det viktig at dersom du vet om noe du gjorde feil, så sier du fra om det., da vet sensor at du i allefall har innsikt i egen kjøring.

så får du bekjed om om at du har bestått, eller ikke bestått....

Jeg dreit meg heftig ut på sikekrhetskontrollen... men sto allikevel :)

Lenke til kommentar

(Y)

virker som at du ahr blitt ganske dårlig opplyst.. man begynner med å trekke ett kort, hvor det står en sikkerhetskontrollting du skal sjekke, f.eks lufttrykk, eller lys. etter det får du bekjed om å kjøre, da er det abre å huske på å puste, gjøre som sensor sier, og om du merker at du ligger feil i feil fil, i forhold til hvilken retning du skal, så kjører du helelr feil, enn å skape en farlig situasjon: "det er ikke ulovlig å kjøre feil". og når du kommer til bake skal du parkere, også prater dere litt om hvordan det gikk. Da er det viktig at dersom du vet om noe du gjorde feil, så sier du fra om det., da vet sensor at du i allefall har innsikt i egen kjøring.

så får du bekjed om om at du har bestått, eller ikke bestått....

Jeg dreit meg heftig ut på sikekrhetskontrollen... men sto allikevel :)

jeg hadde vel sikkert fått vite det i morra på vei ut dit, men er greit og vite det alikevel :)

så det er kun en sikkerhets kontroll oppgave, og etter det ut og kjøre? thats it liksom?

hvor lang tid pleier oppkjøring totalt og ta ca.? en time?

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
*snip*

Har oppkjøring kl 9 imorra :O

først så er det sikkerhetskontroll (trekker et tilfeldig kort), så er det ut å kjøre i ca 40-45 min også stanser dere på biltilsynet og du får vite hvordan det gikk samtidig som dere prater. Hvis at du har innsikt ved å fortelle om evt feil før han forteller de til deg.

Lykke til!! :) Håper jeg står imorra!!!

## unødvendig bruk av quoting er fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
*snip*

Sikkerhetskontroll? er det noe det også :p Det fikk jeg ikke spørsmål om i det hele tatt jeg. (Kjørte opp for litt over et år siden.)

## unødvendig bruk av quoting er fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...