x-power Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 hallaoen godt folk Ska ha oppkjøring no 16 :O begynner og bli nervøs, noen andre her som har hatt oppkjøring i fyllingsdalen\bergen? Får man bare by-ruter eller får man landeveis ruter og? noen her som har hatt oppkjøring i fyllingsdalen som kan fortelle meg litt om deres ruter? og ka sensor ser mye på? er VELDIG keen på og bestå siden eg har planlagt tur til liseberg med damen Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvis man gjør noe uten om det vanlige er det da lurt å forklare hva og hvorfor man gjør det? Bl.a. for å hindre at sensoren får en liten "hva gjør han nå"-opplevelse? Lenke til kommentar
x-power Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 mente at eg har den 16 juni.. ikke kl 16 idag Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Oja hehe daså. Jaja du skal ha lykke til Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvis man gjør noe uten om det vanlige er det da lurt å forklare hva og hvorfor man gjør det? Bl.a. for å hindre at sensoren får en liten "hva gjør han nå"-opplevelse? Spørs jo helt på hva du gjør. Hvis du gjør noe sensor har gitt deg beskjed om å gjøre på en annen måte viser du at du kjenner bilen. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 HALLA ALLE SAMMEN :D:D:D:D:D DA HAR JEG NETTOPP FÅTT LAPPEN Oppkjøringen var ikke så ille som jeg trodde, det var akkurat som en kjøretime der kjørelæreren var byttet ut med sensoren og du bare kjørte akkurat som du hele tiden har gjort før. Jeg var sinnsykt nervøs før jeg startet men det ga seg etterhvert som jeg kom igang med kjøringen. LYKKE TIL ALLE ANDRE :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Heheh. Gled deg til første turen alene. Nå er det bare å vente alle årene du trenger å ha lappen før moren din tør å kjøre med deg. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 gratis!! hva i svarte gjør du her nå? hvorfor troller du på nettet kom deg ut å kjør!!!! jeg kjørte nesten nesten 700km første dagen jeg hadde lappen Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 700km :O Det er jo liek Bergen-Trondheim... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvis man gjør noe uten om det vanlige er det da lurt å forklare hva og hvorfor man gjør det? Bl.a. for å hindre at sensoren får en liten "hva gjør han nå"-opplevelse? Spørs jo helt på hva du gjør. Hvis du gjør noe sensor har gitt deg beskjed om å gjøre på en annen måte viser du at du kjenner bilen. Eksempel: Møter på et par syklister i 70-sonen. Eneste måte å komme forbi er å krysse en dobbel sperrelinje. Det jeg gjorde i dette eksemplet var å krysse sperrelinjen. Det var det eller å kjøre i 20km/t i én drøy kilometer (og hindret trafikkens flyt). Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Eksempel: Møter på et par syklister i 70-sonen. Eneste måte å komme forbi er å krysse en dobbel sperrelinje. Det jeg gjorde i dette eksemplet var å krysse sperrelinjen. Det var det eller å kjøre i 20km/t i én drøy kilometer (og hindret trafikkens flyt). Du skal ikke ta forbikjøring på en dobbel sperrelinje, det finnes ingen unskyldning, tar politiet deg i å gjøre det får du faktisk bot. Hvis du påstår at du gjør det for å ikke hindre flyt i trafikken så må det bety at det var flere bak deg, du tok en risiko ved å ta en forbikjøring, nå skal plutselig alle de bak deg også risikere å ta den samme forbikjøringen for å "hindre flyt", det du gjør er å skape farlige situasjoner. Endret 8. juni 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Looke Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Noe viktig jeg kan legge til som kjørelæreren min sa. er at oppkjøringen i utgangspunktet er BESTÅTT. Slik at det kun er feil og mangler på kjøringen din som vil gjøre at du skal stryke, men om dette ikke når et visst nivå får man da lappen til det der oppe, for å slippe at du ødelegger flyt i trafikken kan jo du bare holde god avstand til de syklistene, slik at de som vil kjøre forbi kan kjøre forbi deg og så smelle inn i luka mellom deg og syklistene og deretter kjøre forbi syklistene, da er det ikke din feil at de ikke har baller til å kjøre forbi deg Endret 8. juni 2009 av Looke Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) lite tips. ikke gjør som han her name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Endret 9. juni 2009 av -Night- Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Eksempel: Møter på et par syklister i 70-sonen. Eneste måte å komme forbi er å krysse en dobbel sperrelinje. Det jeg gjorde i dette eksemplet var å krysse sperrelinjen. Det var det eller å kjøre i 20km/t i én drøy kilometer (og hindret trafikkens flyt). Du skal ikke ta forbikjøring på en dobbel sperrelinje, det finnes ingen unskyldning, tar politiet deg i å gjøre det får du faktisk bot. Hvis du påstår at du gjør det for å ikke hindre flyt i trafikken så må det bety at det var flere bak deg, du tok en risiko ved å ta en forbikjøring, nå skal plutselig alle de bak deg også risikere å ta den samme forbikjøringen for å "hindre flyt", det du gjør er å skape farlige situasjoner. Ingen biler i motgående felt, noen biler bak, strak strekning, men men … Lenke til kommentar
x-power Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 ja no er det bare 6 dager til oppkjøring!! må innrømme nervene tar overhånd Tenk om eg stryker? då ryker alle ferie planene mine viss eg klarer vikeplikt, plassering, observasjonsteknikk tror dere eg klarer det då? kjører ganske bra syns no eg då men eg er jo selfølgelig ingen mester ka ser sensorerne mest på? ka er di grunnleggende tingene eg må klare for og bestå ? noen som har tatt oppkjøring i fyllingsdalen i det siste? snille eller sure sensorer? kass ruter er vanelige? kor kan eg ende og viss eg får bykjøring og kor viss eg får landeveg? Mvh Kristoffer Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Sensor ser på oppkøyringa under eitt, og du kan gjera "ganske" mange småfeil og likevel få lappen. Derimot dersom du bryt vikeplikta, eller ikkje stoppar for ein fotgjengar er du seld. Då blir det "lenge" til neste gong. Avpass farten, ver tydleg i det du gjer og ikkje tar unødvendig store sjansar. Er du på ukjend veg, køyr heller litt sakte og stopp for ungen som plutseleg kjem springande frå ein leikeplass du aldri har sett før enn å vera kjepphøg og tru alt går fint i 50 i 30 sone. Du vil høgst truleg få litt landeveg og litt by/nabolag under oppkøyring då dette etter det eg har forstått er vanleg praksis. No er eg ikkje særs kjend med kvar rutene går i Fyllingsdalen, men å spørja ein du kjenner som nyleg har fått lappen skadar nok ikkje. Berre ver klar over at dei har fleire ruter, og det er ikkje sikkert du får den ruta kompisen/veninna skildrar. Oppsummering: Køyr varsamt, vis omsyn og sist men ikkje minst holde vikeplikten. Lukke til Endret 9. juni 2009 av tosha0007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå