Silfsurf Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Kjøreskolen min ligger i Askim, men om jeg skal prøve å ta oppkjøringa i Moss, blir jeg vel nødt til å høre med noen av de lokale skolene der. Skal man betale som vanlig? slippe å bli registrert som elev hos dem liksom. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Du kan fortsatt tilhøre din lokale kjøreskole, selv om du kjører opp et annet sted. Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Men jeg får vel ikke brukt kjøreskolen sin bil om jeg skulle oppkjøre i Moss. Blir det mulig å få leid en skolebil der nede, tror du? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ja, men det forutsetter som oftest at man har en kjøretime først hos skolen man skal "leie" bilen fra... Lenke til kommentar
Flylover Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hei igjen skulle bare si at jeg besto oppkjøringen på mandag Det gikk kjempefint. Skikkelig hyggelig sensor. Opplevde ingen ubehageligheter under kjøringen. Sensoren sa at jeg hadde litt høy fart inn i noen midre gater, men ellers var det bra Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Da var lappen i boks Utrooolig deilig Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Grattis til alle som har fått lappen sidan sist eg gratulerte Endret 29. mai 2009 av tosha0007 Lenke til kommentar
Requi Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Dere som nettopp har tatt lappen nå; Hvordan var deres første kjøretur alene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har hatt den i noen uker nå. Første kjøretur var en milepel. Det går opp for deg hvor stort ansvaret egentlig er. Du kan ikke lenger legge skylden på L-en bakpå bilen. Du blir behandlet akkurat som trafikanter med 40 års erfaring på veiene. Lenke til kommentar
Flylover Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Enig, det var herlig, merkelig, og litt skummelt på en gang. Merker at jeg har mye å lære av erfaring Lenke til kommentar
fergu Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Da har jeg endelig fått lappen! Nå blir det hjem til Norge til en kjempe sommerferie! Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Første kjøreturen var diiiigg Det føltes litt merkelig de første minuttene, nesten som om jeg gjorde noe ulovelig, men det var utrolig digg Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Dere som nettopp har tatt lappen nå;Hvordan var deres første kjøretur alene? Jeg husker min første kjøretur enda. Da kjørte jeg til trafikkstasjonen for å skaffe førerkortet. Det var helt merkelig, men samtidig utrolig deilig. Veldig uvant å ikke ha noen ved siden av seg. Samtidig følte jeg meg veldig fri. Kjørte rundt i syv timer den dagen og prøvde ut alle ting jeg ikke hadde fått lov å prøve ut av pappa eller kjørelærer, og må si jeg lærte meg ganske mye da. Så dere som snart får lappen: kjør til et ganske øde sted (stort område eller øde vei) og prøv ut alt dere ikke har fått lov til før. Det er morro, samtidig som dere forstår litt mer av hvordan bilen reagerer på ulike ting. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Dere som nettopp har tatt lappen nå;Hvordan var deres første kjøretur alene? Jeg husker min kjøretur alene veldig godt, selvom det er over 2 år siden. Jeg og storebroren min delte på å kjøre til dombås, for så å kjøre hver vår bil hjem. Lillestrøm-dombås tur retur, litt av en jomfrutur etter skole, oppvarmingstimer og oppkjøring tidligere på dagen. Svingete og jævelige veier i mørket og kjøre forbi alle vogntoga, greit å ha noen på telefonen som sier ifra når det er klart da Ufatterlig deilig å legge seg den kvelden, totalt utslitt etter alle de timene i bil og det å tenke på at "nå har jeg egen bil" Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hørtes ikke helt trygt ut med "en på telefon"... Lenke til kommentar
perla90 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg har oppkjøring i morgen- sitter og kjenner på nervene nå.. Gruer meg sånn! Hadde vært så utrolig deilig å klare det.. Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Har oppkjøring for andre gang i morgen. Merker jeg har mindre nerver denne gangen... Lenke til kommentar
x-power Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hei hei ska ha oppkjøring snart Ska ha den i Bergen(fyllingsdalen) noen her som har tatt den der? og kan fortelle litt om rutene og sensorene? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg har oppkjøring i morgen- sitter og kjenner på nervene nå.. Gruer meg sånn!Hadde vært så utrolig deilig å klare det.. Nerver får vel de aller aller fleste, for min del ble dette ikke noe problem, fant "roa" ganske fort etter jeg hadde begynt å kjøre. De fleste finner oppkjøringa mindre stressende enn å kjøre med kjørelærer. Det gjelder bare å konsentrere seg om å kjøre så korrekt "etter boka" som mulig, og vær forberedt mentalt på at vanskelige situasjoner kan oppstå. Og man må heller ikke tro på forskudd at man står, er man for selvsikker blir man lite konsentrer og man kan fort stryke. Det beste er å ha en litt likegyldig holdning til det, og heller kun fokusere på å kjøre så bra som mulig. Funka bra for meg, sto uten noen større feil. (for snart en måned siden) Lykke til! Lenke til kommentar
perla90 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg har oppkjøring i morgen- sitter og kjenner på nervene nå.. Gruer meg sånn!Hadde vært så utrolig deilig å klare det.. Nerver får vel de aller aller fleste, for min del ble dette ikke noe problem, fant "roa" ganske fort etter jeg hadde begynt å kjøre. De fleste finner oppkjøringa mindre stressende enn å kjøre med kjørelærer. Det gjelder bare å konsentrere seg om å kjøre så korrekt "etter boka" som mulig, og vær forberedt mentalt på at vanskelige situasjoner kan oppstå. Og man må heller ikke tro på forskudd at man står, er man for selvsikker blir man lite konsentrer og man kan fort stryke. Det beste er å ha en litt likegyldig holdning til det, og heller kun fokusere på å kjøre så bra som mulig. Funka bra for meg, sto uten noen større feil. (for snart en måned siden) Lykke til! Takk for tips! Håper det går rette veien for meg i morgen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå