Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Hehe, grattis. Jeg er også rimelig fersk, fikk lappen den 9. og bor på østlandet :o Har merket at det har vært ganske glatt men har heldigvis ikke hatt noen uhell enda. Men har hatt et par episoder som har vekket tankene litt, har fått sleng uten å gjøre det med vilje, var riktignok bare i 60 km/t og fikk rettet opp kjapt men var ikke så mye som skulle til...

 

Jeg har jo bare en stakkars liten colt så blir ikke så mye herjing, mest cruising, men har da hatt det litt gøy med håndbrekket alikevel xD Egentlig like greit, tror ikke jeg hadde klart å styre meg med en bakhjulstrekker med 200+ hester akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For alle som bor på Østlandet så er Tusenfryd et finfint sted om vitern :p

Var der i dag og "lekte" litt. Trengte bare å trykke på gassen i 1., svinge litt og bilen havna i en evig drift. Veldig enkelt å styre egentlig, selvom bilen kjørte sidelengs :p

Utrolig hvor enkelt det var egentlig :cool:

Hadde venta at jeg måtte til med bremser og sånt, men gassen er nok :p

 

Gleder meg bare til jeg får min egen bil :)

Lenke til kommentar
Men husk det er ulovlig å "leke" seg, og gyldig grunn til å nettopp miste førerkortet igjen.

Vet det er ulovlig. Men jeg liker å tenkte at jeg viste aktsomhet ved å velge en parkeringsplass som var så avsidesliggende og uten andre bilister eller annet at det ikke, eller svært usannsynlig, kunne oppstå farlige situasjoner.

Men ja, man må jo være forsiktig.

Lenke til kommentar
Oi, oi, oi. Da fikk jeg my pink slip i postkassa. Bildet ble ikke så altfor værst heller. Fornøyd jeg. Forutenom pengene som kjøreskolen etc fikk i kassa. Altfor dyrt å kjøre opp i Norge imo.

Hvor mye ble det totalt?

Brukte selv 20 500,- på absolutt alt (både til skole og til vegvesen/bilde/kortet/andre ting).

Lenke til kommentar

Etter at jeg strøyk på min første teori prøve for klasse B, har jeg stått på alt annet på første forsøk.

 

Første teorien var jeg så selvsikker på at jeg skulle klare det, siden jeg hadde lest mye. Dreit meg ut, 1 feil for mye. Men på andre teoriprøven ga jeg faen, bare tok den og fikk bestått med 4 feil. Så var det oppkjøring, ikke noe problem, hadde samme gi faen innstilling. Så var det lastebilteori, gi faen innstilling der og, besto med 18 av 25 tilatte feil. Så oppkjøring, gi faen innstilling, fikk skryt av kjøringa mi. Han sa jeg hadde lastebilkjøringa i blodet. Så nå på Tirsdag, adr prøve (farlig gods, dere som veit åssen adr boka ser ut, dere veit hvor omfattende det er!), gi faen innstilling der og, besto med 9 av 20 tilatte feil.

 

Mitt tips: Når du har viktige prøver i livet, overbevis deg selv om at du gir faen i resultatet, da slipper du prestasjongsangsten og du slapper av og da kommer alt det du pugga og har lært deg mye lettere frem til overflaten ;)

Lenke til kommentar
Oi, oi, oi. Da fikk jeg my pink slip i postkassa. Bildet ble ikke så altfor værst heller. Fornøyd jeg. Forutenom pengene som kjøreskolen etc fikk i kassa. Altfor dyrt å kjøre opp i Norge imo.

Hvor mye ble det totalt?

Brukte selv 20 500,- på absolutt alt (både til skole og til vegvesen/bilde/kortet/andre ting).

 

Det var dyrt.. Brukte 14.500 kr inkl avgifter til SVV. Betalte 17500 for kl C også nå nettopp

Lenke til kommentar

bruktbilen: Trur kanskje du missforsto meg litt der. Den gi faen innstillinga var bare ment for resultatet av prøven :) Hadde ikke klart de prøvene jeg har uten å pugge. Men når sant skal sier så, har jeg aldri pugget til noen av de hjemme. Bare fulgt med på kurset. Vel. bilteorien leste jeg på selv hjemme da. For jeg gadd ikke å betale for teorikurs på den. Men lastebilteori og adr, leste jeg ikke hjemme på.

Lenke til kommentar
Oi, oi, oi. Da fikk jeg my pink slip i postkassa. Bildet ble ikke så altfor værst heller. Fornøyd jeg. Forutenom pengene som kjøreskolen etc fikk i kassa. Altfor dyrt å kjøre opp i Norge imo.

Hvor mye ble det totalt?

Brukte selv 20 500,- på absolutt alt (både til skole og til vegvesen/bilde/kortet/andre ting).

Brukte 19.400 på alt inkl. kjøreskolen + SVV. Fytti h, er litt forbanna nå! "Minsteprisen" i heftet til kjøreskolen min står det 12.800. Begynner å lure på om de har lurt inn masse ekstra unødvendige kjøretimer for å melke meg. :realmad: Jeg har jo ace'a alle kjøretimene hver gang.

Lenke til kommentar
Brukte 19.400 på alt inkl. kjøreskolen + SVV. Fytti h, er litt forbanna nå! "Minsteprisen" i heftet til kjøreskolen min står det 12.800. Begynner å lure på om de har lurt inn masse ekstra unødvendige kjøretimer for å melke meg. :realmad: Jeg har jo ace'a alle kjøretimene hver gang.

Hadde totalt 5 kjøretimer i tillegg til det obligatoriske.

Men det vil fortsatt si at jeg måtte betale 17 800 uansett (og det med et pakketilbud som jeg sparte 700 på).

Er visst dyrt å ta lappen ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...