Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

...........

Det var da fryktelig synd :dontgetit:

 

Det med fartsgrenser: Når du ser et 80-skilt så betyr ikke det at du SKAL ligge i 80, bare at du ikke skal over 80. Men som oftest så er 80-soner satt på de veiene der det kanskje kan være aktuelt å kjøre i en fart opp mot 80. Så 40-50, som du kjørte, kan kanskje bli litt i sakteste laget. Du sier jo at du hadde flere biler bak deg også.

Tror sensorene legger litt vekt på at man skal skape flyt i trafikken også. Så hvis du følte deg ukomfortabel med høy hastighet så kunne du alternativt funnet et sted der du kunne latt bilene bak deg kjøre forbi.

 

Menmen, ikke så mye å gjøre med det nå. Du får heller ha lykken med deg neste gang ;)

Fikk selv selve kortet i posten i dag (no more midlertidig bevis), men har ikke fått kjørt noe mer etter at jeg fikk lappen da. Har ikke bil, og alle de jeg hadde tenkt til å se på til helga har blitt solgt :(

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmz, jeg bestod ikke. :cry:

 

1. Jeg hadde to biler bak meg, og krysset en landevei. Det samme gjorde den ene av dem. Gasset litt på, for å komme opp i fart igjen etter krysset. 2-3 hundre meter sikt, kanskje. Men sensoren bremset, siden den ene bilen bak meg hadde lagt seg over på venstre side av veien og skulle til å kjøre forbi. Det hadde jeg ikke lagt merke til, til tross for at jeg alltid sjekker bakspeilet hvert 5.-10. sek når jeg ikke kjører i sentrum.

2. Bommet en gang på de hvite trekantene i veien da jeg skulle til venstre. La meg nesten midt mellom venstre og høyre. :blush:

3. Sensoren mente jeg kjørte for sent, fartsgrensa var 80 :roll:, på den tidligere nevnte landeveien (Flekkefjord-Andabelnes e.l.). Jeg hadde 2-4 biler bak meg for det meste. Jeg er sterkt uenig i hans avgjørelse trekke meg for denne. Jeg kjørte i 40-50, siden det er en forholdsvis svingete, litt berg- og dalbane-aktig, landevei uten forkjørsrett. Riktig nok har jeg kjørt denne veien en gang før, men jeg har overhodet ikke oversikt over hvor og hvor det ikke var veier som krysset. Jeg tror ikke alle kryss er skiltet.

 

Trodde at man så og si alltid hadde forskjørsrett når man kjørte på en vei hvor det faktis er 80 km, kan liksom ikke se for meg at du må brå bremse når du ser en bil fra høyre. Nå har jeg aldri kjørt den strekningen du skriver om så skal ikke være skråsikker i det jeg sa.

 

Uansett, så strøk jeg også når jeg skulle ta oppkjøringen, var så uheldig å ikke såg en dame som skulle over veien :/

Lærte av det og er alltid obs når jeg kommer nærmt et fotgjengerfelt.

 

Lykke til med neste oppkjøringen :thumbup:

Endret av zeus5k
Lenke til kommentar
Det er ganske mye annet du må kunne også.

Jeg fikk kortet der jeg skulle utføre en bremsetest i fart.

Har noen en liste der det står spørsmål som sensor kan stille, samt med en fasit til de spørsmålene?

Har ikke fått vite noe om dette av kjørelærer, fant det ut fra en venn som hadde oppkjøring forrige uke.

 

Hilsen en litt små-irritert person.

Lenke til kommentar
Det er ganske mye annet du må kunne også.

Jeg fikk kortet der jeg skulle utføre en bremsetest i fart.

Har noen en liste der det står spørsmål som sensor kan stille, samt med en fasit til de spørsmålene?

Har ikke fått vite noe om dette av kjørelærer, fant det ut fra en venn som hadde oppkjøring forrige uke.

 

Hilsen en litt små-irritert person.

 

Jeg prøvde å tipse deg om GOOGLE-søk etter SIKKERHETSKONTROLL. Du får lese svarene da.

Lenke til kommentar
Drar de pene damene på biltilsynet inn mopedførerkortet ditt når du får tildelt et nytt førerkort for bil (med M på itillegg) ?

 

Og; hvilket sikkerhets-spm fikk dere på oppkjøringen deres? :) Hadde vært litt greit å vite.

 

Ja.

 

Hvordan virker bremsekraftforsterkeren, og hvordan kan du vite at den ikke virker, eller har lekkasje i bremseanlegget på bilen

Lenke til kommentar
Hvordan virker bremsekraftforsterkeren, og hvordan kan du vite at den ikke virker, eller har lekkasje i bremseanlegget på bilen

Hvordan den virker trenger du ikke å vite. Du trenger å vite hva den gjør. Den forsterker bremsekraften så du ikke trenger å tråkke såå hardt på pedalen.

For å sjekke om den funker så trykker du bremsen inn og ut mens motoren er av, så trykker du svakt inn mens du slår på tenningen, pedalen skal da gi etter. Kan da nevne av den skal bli hardere etterhvert som du pumper når motoren er av.

Om den ikke fungerer så vil det ikke bli tyngre mens motoren er av, eller så vil det ikke bli lettere når du starter tenningen (etter du har fått til å pumpe). Ellers kan du prøve på flat mark og se om bilen skjærer til ene eller andre siden når du bremser, da er det mest sannsynlig lekkasje et sted. Om du har lekkasje så skal det lyse en lampe (står i bilhåndboka om hvordan den ser ut).

Mener jeg har glemt en ting, men kommer søren ikke på hva det er.

 

 

 

... Lønner seg å lese ja :) .

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Da var det kommet enda en sjåfør på veien! :D

Gratulerer!! ;)

 

Bor du på Østlandet så er det kanskje ikke beste føre å kjøre på da...

Kjipt, har hatt lappen siden onsdag, men nesten ikke fått kjørt noe... :dontgetit:

Bor nok ikke på Østlandet nei, hehe, så er ypperlige forhold her.

Da var det rett ut å "råne" forran busstoppen der alle vennene mine tar bussen fra :innocent:

Får bruke familiebilen i den første uken her! Yippii.

Lenke til kommentar

Deilig å cruse forbi busstoppen der alle fra skolen står, med fullt av chicks i bila :) Å, hell og lykke ^^ Har bare midlertidig førerkort ennå, men regner med at "lappen" kommer i posten i morgen elrns. Blir digg!

 

Mangler bare egen bil nå... Noen som har gode tips til bil? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...