ze5400 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Vil gjerne også få lov til å minne på at det gjelder å være obs dersom sensor ber deg bekrefte katalysatorpolariteten. Det du gjør da er å gå ut av bilen, legge deg på bakken og se til at katalysator står montert riktig vei. Dersom den ikke gjør det skal det ligge skiftenøkkel i reservehjulsgrop e.l. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bare slapp av, du klarer deg fint Ingen av spørsmåla du risikerer å trekke er "rocket science" Endret 13. januar 2009 av ze5400 Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Håper virkelig dere tuller her nå Kan minimalt om motor osv på biler, så må bare prøve å komme meg igjennom uten altfor mange idiotsvar Det er vel ikke mulig å stryke eller få store minus på den "muntlige" delen? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Uansett hvor elendig du gjør det på sikkerhetskontrollen så kommer du ikke til å stryke bare pågrunn av den. Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Uansett hvor elendig du gjør det på sikkerhetskontrollen så kommer du ikke til å stryke bare pågrunn av den. Men det trekker ned på helhetsvurderingen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Vennligst hald tipsene på eit sakleg nivå, ikkje noko Pondus-mekanikere her takk. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vennligst hald tipsene på eit sakleg nivå, ikkje noko Pondus-mekanikere her takk. Slapp av, da. Det går jo bra bare ikke kandidaten må foreta en EU-kontroll... Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nå er det ikke lenge igjen Lenke til kommentar
Requi Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nå er det ikke lenge igjen Hvilket klokkeslett har du oppkjøringen? Fortell i etterkant, hva du måtte gjøre og hvordan det hele gikk/foregikk Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ja da har jeg hatt oppkjøring og bestått Sensoren var en eldre dame som så vidt kunne gå (tviler nesten på at hun kunne kjøre ) og var ikke veldig snakkete av seg. Så fikk ikke noe god stemning i bilen akkurat, tok bare kommandoer og fulgte skiltene. Det var rundt null-føre så jeg tok det litt easy gjennom hele greia. Aksellererte ikke fort men gjorde rolige og jevne bevegelser for at hun ikke skulle få fnatt Takluka var visst litt åpen gjennom hele turen så det ble litt støy i tunnelene. Ville ikke tukle med det mens jeg kjørte, men tror da ikke det hadde noe å si Det "teoretiske" jeg fikk var Bremsetest. Faktisk så fikk jeg litt hjerneteppe på akkurat den og det ble ikke akkurat sånn som det burde. Vi fant en rett strekning og jeg bremsa opp forsiktig etter jeg hadde fortalt masse unødvendig om bremsegreir og ABS og sånt Skulle egentlig bremse ned mye hardere og "slippe" rattet for å se om bilen svingte under oppbremsning. Vet ikke helt hva annet jeg kan si... Bilen var en Audi A3 2004 1,9TD. Ganske fin bil egentlig. Eller vent... Jeg hadde oppkjøring kl 13:30 og skulle på skolen før det. Så jeg tenkte jeg skulle ringe kjørelæreren kl 08:30 bare for å sjekke at han huska det liksom. Viste seg at han ikke viste at jeg hadde oppkjøring og at han hadde andre elever akkurat da. Og jeg som var nervøs før det! Det gikk bra da, hadde en dobbeltime først for å bli kjent med bilen igjen og gå igjennom div sjekker og sånt. Bare kom med spørsmål om det er noe Lenke til kommentar
Requi Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Gratulerer med bestått oppkjøring Scoob911! Tipper du er i lykkerus nå. Forresten, fikk høre av en kjenning av strykprosenten var på 1/10, mye lavere enn hva jeg trodde før (6/10). Uansett, gratulerer igjen Kan ikke se bort ifra at det kommer til å komme noen spm til deg i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Fikk høre av kjørelæreren at det var 30% tror jeg. Må nesten si at jeg var litt nervøs Faren min hadde kommet på morgenen og gitt meg bilnøklene og sagt, "hent meg på jobb kl 16:00", og hele klassen min fikk vite at jeg skulle ha oppkjøring i dag siden jeg måtte svare læreren på hvorfor jeg skulle gå litt tidlig i dag. Og for å toppe det hele av så var jeg den første i hele 2.klasse som har kjørt opp... Men morsomt at jeg fikk lappen da. Tok meg en liten runde og kjøpte mitt siste busskort (har jo ikke bil ennå, og kortet går ut i morgen, typisk...) Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Gratulerer med bestått! Ang bil. Det er en fordel å vente til man har lappen med å kjøpe, ja, så du har gjort helt riktig. Jeg kjøpte bil først, og strøyk på aggresivitet i rundkjøringer Var noen sure måneder å vente på ny oppkjøring da ja ^^ Godt å høre at du verken fikk om kontrollere "fustasjopphenget" eller "katalysatorpolariteten" da Lenke til kommentar
Requi Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vil bare få bekreftet noe. Er det slik at førstegangs-oppkjørere har vrange forestillinger om hvordan oppkjøringen er? Forestiller vi oss den mye vanskeligere enn hva den egentlig er? ... Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ja. Jeg vil tro det er slik for de fleste. Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Må slenge meg på her! Har oppkjøring 2. februar, kl. 11.30. Dagen etter bursdagen min, så stort bedre kunne det ikke bli. Har tatt lappen på lett motorsykkel, det gikk ganske greit, men nå er jeg nervøs. Har kjørt bil omtrent hver eneste dag siden jeg var 16 år, noe som er bra, men på samme tid litt dumt, pga. uvaner og slikt. Skal ta en lang runde i "byen" jeg skal kjøre opp i snart, for å sette meg litt inn i blindgater osv. Skal kjøre opp i Hønefoss, for de som måtte lure. Wish me luck! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Forestiller vi oss den mye vanskeligere enn hva den egentlig er? ... Så lenge du kan kjøre rimelig bra så burde du ikke ha problemer med oppkjøringen, den er ikke vanskelig, men ikke ta den for lett, fort gjort å stryke. Når man først stryker på en idiotisk feil man burde sett så tror meg gjerne selv at man er langt bedre enn man er, dette gjør at man tror man klarer den andre gangen med glans, noe som ofte ikke skjer. Etter det starter man virkelig å kjenne presset for å stå den tredje gangen. Var faktisk et par på skolen som gjorde dette, ikke særlig bra for dem. Lenke til kommentar
hchult Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Selvfølgelig går Visa Electron bra. Det er gyldig identifikasjon som alt annet. Jeg havnet forøvrig bak en oppkjøring idag i Bergen. Det så ikke ut til at det gikk så bra desverre. Ka som avslørte at det var en oppkjøring?har sensor uniform,eller er det gammeldags?(bilde i gammel teoribok) Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Selvfølgelig går Visa Electron bra. Det er gyldig identifikasjon som alt annet. Jeg havnet forøvrig bak en oppkjøring idag i Bergen. Det så ikke ut til at det gikk så bra desverre. Ka som avslørte at det var en oppkjøring?har sensor uniform,eller er det gammeldags?(bilde i gammel teoribok) At SKOLE skiltet er tatt av bakpå bilen, og sensoren har uniform ja. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Når man først stryker på en idiotisk feil man burde sett så tror meg gjerne selv at man er langt bedre enn man er, dette gjør at man tror man klarer den andre gangen med glans, noe som ofte ikke skjer. Etter det starter man virkelig å kjenne presset for å stå den tredje gangen. Var faktisk et par på skolen som gjorde dette, ikke særlig bra for dem. Litt off topic, men jeg føler denne er relevant likevel Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hmmz, jeg bestod ikke. 1. Jeg hadde to biler bak meg, og krysset en landevei. Det samme gjorde den ene av dem. Gasset litt på, for å komme opp i fart igjen etter krysset. 2-3 hundre meter sikt, kanskje. Men sensoren bremset, siden den ene bilen bak meg hadde lagt seg over på venstre side av veien og skulle til å kjøre forbi. Det hadde jeg ikke lagt merke til, til tross for at jeg alltid sjekker bakspeilet hvert 5.-10. sek når jeg ikke kjører i sentrum. 2. Bommet en gang på de hvite trekantene i veien da jeg skulle til venstre. La meg nesten midt mellom venstre og høyre. 3. Sensoren mente jeg kjørte for sent, fartsgrensa var 80 , på den tidligere nevnte landeveien (Flekkefjord-Andabelnes e.l.). Jeg hadde 2-4 biler bak meg for det meste. Jeg er sterkt uenig i hans avgjørelse trekke meg for denne. Jeg kjørte i 40-50, siden det er en forholdsvis svingete, litt berg- og dalbane-aktig, landevei uten forkjørsrett. Riktig nok har jeg kjørt denne veien en gang før, men jeg har overhodet ikke oversikt over hvor og hvor det ikke var veier som krysset. Jeg tror ikke alle kryss er skiltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå