Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sto idag ettermiddag jeg :D

Godt og kjøre bil alene var herlig

Var dette din første oppkjøring?

Jeg lurer egentlig litt på hvordan du opplevde sensor, oppkjøringen etc. Har oppkjøring om ikkesåaltfor lenge jeg og.

 

Opplevde sensor som hyggelig jeg, men han var streng.

Men han gjorde meg mindre nervøs med at han snakka litt mer med meg.

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar

Ok da kan jeg komme med oppdatering, møtte opp og måtte gjennom en sikkerhetstest. Da skulle jeg forklare hvordan varmeanlegget fungerte samt lys, dette var ikke noe problem med tanke på at kjørelærer gikk gjennom alt på forhånd. Jeg vet ikke hvordan rute jeg fikk men kjørte over gjelleråsen og e6 mot oslo, østre aker vei, riksvei 4 tilbake. Ble overrasket over hvor lett rute jeg egentlig fikk. Sensoren var hyggelig og vi pratet om alt fra fotball og masse annet tull, jeg hadde et par situasjoner der jeg tenkte oj faen denne stryker han meg for, blandt annet at jeg hadde litt problemer med å velge felt når jeg kjørte e6, la meg først i midten så måtte jeg ta en forbikjøring, så var feltet så sporete at jeg bytta, så skulle jeg kjøre av og måtte bytte igjen, samt en fotgjenger som var litt på grensa.

 

Men da jeg endelig fikk parkert sa sensor bare at det var en veldig bra prøve og at jeg fikk bestått, på lappen stod det bare positive ting, fikk ikke noe negativt. Eneste negative han nevnte var en rundkjøring der jeg slang meg litt fort ut. Egentlig ikke noe å være redd for, de er ikke så strenge som mange her skal ha det til, bare sørg for å være utvilt, sov mye og spis før du drar og konsentrer deg, og vær obs på vikeplikt, samt fotgjengere så går det mest sannsynelig bra.

 

Første kjøretur aleine føltes litt rart, var litt nedtur at jeg måtte på jobb etterpå, men fikk heldigvis fri :D

Lenke til kommentar
Som min far sa: "Gjør som æ si, itj som æ gjør". Med andre ord: ikke ap etter foreldre, men gjør det slik kjørelærer/bok sier at det skal gjøres.

 

Hold henda på rattet og ta deg tid til å få med deg alt som skjer rundt deg. Vær bevisst på alt du gjør. Sensoren min sa: Sving til venstre her. Noe jeg ikke gjorde da det var innkjøring forbudt, fikk skryt for at jeg ikke fulgte ordrene slavisk men tenkte litt selv. Det var jo tross alt ikke lov å kjøre inn der han ville vi skulle kjøre (tidlig på morgenen kanskje :whistle: )

Sensor bruker ofte den metoden for å sjekke om kandidaten er bevisst på kjøringen sin, og leser skilt. Selv om han sier: Ta til venstre her, betyr ikke det at du SKAL ta til venstre der, men ta til venstre på neste LOVLIGE innkjøring:)

Lenke til kommentar

Du kan bestille oppkjøring på egenhånd, det gjorde jeg, siden jeg skulle ha oppkjøring fort, og tok en avbestillingstime. Kjøreskolene er treige på akkurat dette. Du burde passe på at han har ledig time den dagen du får oppkjøring siden det er du som bestiller, er det en seriøs trafikkskole får du time med en annen kjørelærer derfra om din ikke har ledig, så kanskje ikke så mye å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Noen som vet sånn ca hvor lang ventetid det er nå på lillestrøm? Hørt det er ganske lenge, ville det såfall være mulig å ta oppkjøring et annet sted?

jeg bestilte i midten av oktober og fikk ikke før 9. januar. så bortimot 2 og en halv-3 måneder..

Jeg sjekket opp andre steder i nærheten, men var like lang kø på alle.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Skal ha oppkjøring i morgen.

Noen som har noen siste tips til en smånervøs 18-åring? :p

Gjerne noe å lese på, eks. alle de tingene jeg kan få spørsmål om. Tror jeg takler kjøringa ganske bra, sånn kjøreteknisk og sånt. Er mer andre teoretiske spørsmål jeg er litt usikker på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...