Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Bare et spørsmål; på vurderingsskjemaet under opplysninger har sensor skrevet "mørk ok-."

Hva betyr dette?

 

Du har gjennomført mørkekjøring?

Ja, da er det visst det han har skrevet at jeg har gjennomført.

 

Hei, og gratulerer :D Hvor kjørte du i Bergen på oppkjøring?

Takk takk :)

Vel, kan ikke si jeg likte ruten så veldig godt, men kom meg nå gjennom :p

 

Begynte på biltilsynet, kjørte til Sælenveien, ryggeparkere i fyllingsdalen. Kjørte videre gjennom Krohnegården, ned til Melkeplassen/Laksevåg mot sentrum. Kom ut rett etter Løvstakktunnelen, fulgte da skilt mot Møhlenpris. Endte opp nede ved jernbanen for så å snu der og følge skilt til Åsane. Kjørte inn ved Gamle Bergen, snudde der, for så å kjøre tilbake mot sentrum. Fulgte deretter skilt tilbake til Fyllingsdalen.

 

Var ganske hektisk ved bussstasjonen og i tunnelen rett før, mye feltskifting, men gikk bra :)

Når er din oppkjøring?

Endret av Majia90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lenge er det vanlig at selve oppkjøringa varer? En times tid?

 

Har ikke nerver til å kjøre noe lengre enn det tror jeg, kommer til å drite på meg av nervøsitet, og snakk om hvor mye jeg kommer til å bli mobbet av diverse kompiser hvis jeg styker! :( Tror jeg må holde oppkjøringa hemmelig for disse, inntil jeg har lappen i hånda, blir ikke lett men :p (skal ikke kjøre opp før i april da men)

Min kjøring varte omtrent 50 min, utenom sikkerhetskontrollen. Tiden går ganske fort når du kjører, så prøv å ikke tenke for mye på det :)

Lenke til kommentar
Hvor lenge er det vanlig at selve oppkjøringa varer? En times tid?

 

Har ikke nerver til å kjøre noe lengre enn det tror jeg, kommer til å drite på meg av nervøsitet, og snakk om hvor mye jeg kommer til å bli mobbet av diverse kompiser hvis jeg styker! :( Tror jeg må holde oppkjøringa hemmelig for disse, inntil jeg har lappen i hånda, blir ikke lett men :p (skal ikke kjøre opp før i april da men)

 

Drit i og fortelle dem det, så slipper du at dem maser om oppkjøringa di :)

Som kan gjøre at du blir ekstra nervøs pga prestasjonsangst elns.

Lenke til kommentar
Jo, ser det. Men det virket ikke som om det var snakk om en vei hvor en trailer kunne ha kjørt forbi uten en større risikofaktor.

 

Uansett en sinnssykt kjip ting å stryke på. Håper ikke jeg kommer opp i en slik situasjon :hm:

 

Det sensor mente jeg skulle ha gjort var å sette ned farten, evt. stoppe helt opp for å bli kvitt den traileren som lå bak meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...